Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 087 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pallabra | 2011-07-03 20:26 | |
![]() | Lägenhetsrenovering Hej alla glada Betapetare :) Jag och sambon har precis köpt en fin liten lägenhet och det är givetvis en del som behöver göras. Bland annat tapetsera, byta kakel i köket och lite annat. Vad har ni för tips? Är det svårt att tex byta kakel i köket? En annan fundering som jag har just nu är tapeterna. Jag tycker att måla vitt överallt är fräscht och passar alla. Men åh andra sidan blir det väldigt opersonligt. Vad tycker ni? | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-07-03 20:29 | |
![]() | Färgglad tapet, färgstarka prylar. Gör hemmet till ditt eget. | |
| Mnd | 2011-07-03 20:44 | |
![]() | lite idéer www.wallconcept.com/...in dex.html | |
| Gautama | 2011-07-03 20:56 | |
![]() | Vitt är ett bra val. Gör att lägenheten känns ljus och stor. Sen kan man ha färg i kuddar och prydnadssaker. Kakel är inga svårigheter alls. Fråga på affären så får du bra tips. Lycka till! | |
| Tinna | 2011-07-03 21:01 | |
![]() | Det finns klisterkakel annars om ni inte vill byta ut allt. :) | |
| Gautama | 2011-07-03 21:04 | |
![]() | Hoodman är inte hemmet sitt eget om man har vita väggar? Eller menar du att färglada tapeter säger personlighet? | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-07-03 21:11 | |
![]() | Byta kakel ÄR inte så svårt, min man gjorde det för första gången i vårt kök, och nu ska han ge sig på badrummet. Det går även att måla kakel med speciell färg. www.viivilla.se/inte...&a mp;area= | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2011-07-03 21:17 | |
![]() | Vitt är supertråkigt. Fegt. Varför är så många rädda för färg? Har bott med knallgula väggar och turkosblått kök, och alla som hälsat på blivit glatt överraskade, sagt att de också har vill ha mer färger! Det gör nåt för sinnet som vitt inte fixar. En stark färg tröttnar man inte på, men t.ex småmönstrad grå tapet vill du bara måla över efter ett par år..Jag är biildkonstnär och arbetar med mycket färg, så för mig är det inte konstigt att använda färg, framför allt klara riktiga färger, inte bleka pasteller...det är en smaksak. Färgfega: låt er inspireras av t.ex Frida Kahlos mexikanska hus,kolla in österländsk mosaik,indiska tyger mm.Ös på.Ett annorlunda färgrikt hem känns trevligare än ett vitmålat ingenting-hem.Tycker jag. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-07-03 21:18 | |
![]() | Nä, vita väggar är otroligt tråkigt och fantasilöst. Flytta in på sjukhus om vita väggar är så bra. | |
| Axmed | 2011-07-03 21:21 | |
![]() | Köp inte Terrakottafärgad tapet iallafall. har det i sovrummet nu. blä | |
| Tess 08 | 2011-07-03 21:28 | |
![]() | Fast det är sällan det är vita väggar på ett sjukhus... Att kakla är inte svårt, du får hjälp i affären så ni har allt ni behöver innan ni börjar. Att dela kakelplattor kan vara lite pilligt, men är man liiite händig brukar man klara det :) (tips: köp ett par plattor extra så det inte gör så mycket om en eller två pajar) Måla är enklare än att tapetsera, men tapeter är lätta att sätta upp om det inte är en massa mönsterpassning. Vitt är helt ok och att sedan ha lite färg på annat, själv tycker jag dock att det blir lite väääl vitt så jag uppskattar ljusa färger (har beige och ljusgrönt tex). Fondvägg sägs vara på väg ut, men kan pigga upp riktigt bra i ett rum med tre enfärgade väggar. | |
| Aurora Aurum | 2011-07-03 21:41 | |
![]() | personligen tycker jag att vita väggar vilsamma och att man sen kan dekorerar med de färger man vill ha för att piffa upp det hela, då kan man också byta efter årstid, säsong, högtid osv, lättare att byta kuddar o gardiner än väggfärg om man tröttnar | |
| Tess 08 | 2011-07-03 21:53 | |
![]() | Äsch! Väggfärg är inte dyrt, det är ju dessutom lätt att måla över :) Tänk på att måla taket om det inte är gjort nyligen... Det kan SE vitt ut tills man gör något och då inser man att det är mörkgrått eller nåt :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-03 21:53 | |
![]() | pallabra,det är du som ska bo där ,gör så att du trivs,det finns inga gränser,ta dom färger som du trivs med,jag kan bara ge dig ett råd :skit i modet för det växlar innan veckan är slut,nu ska allt vara vitt förra gången allt skulle vara vitt gick det över på ca 4 år,och då blev vitt SÅ ute,modet växlar hela tiden med golvdraget spåna fritt känn efter och framför allt skit i vad vi tycker | |
| Stenknäck | 2011-07-03 22:10 | |
![]() | Har du vitt på väggarna så bryter dina möbler och tavlor av väldigt snyggt. Allt kommer mer till sin rätt. Det är mycket vitt nuförtiden men å andra sidan så beror det just på att fler och fler insett att saker och ting man har framträder snyggare. Sen ser det rent och f räscht ut. Du behöver ju inte ha kritvitt utan typ lite mattare vitt, kanske äggskalsvitt. Vägg färg kostar en del och ska du göra det riktigt så ska du köpa den nya täckande väggfärgen så slipper du rolla mer än en gång. Kostar lite mer men täcker helt grymt bra kan jag lova dig. Har för mig den heter Caparol. Fick rekommendation av en målare att ha den när vi målade om i vårt hus. | |
| ElliM | 2011-07-04 17:44 | |
![]() | Här verkar finnas kunniga människor, så jag passar på att fråga också. Slusken som bodde i min nya lägenhet innan mig har målat VÄGGFÄRG på kaklet i badrummet.... VÄGGFÄRG!?!?! vilken idiot gör det egentligen? Detta resulterar i att hälften av kaklet är gul-vit och färgen börjar ramla av. Ser helt fruktansvärt ut... Hur får man bort detta? | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-07-04 17:53 | |
![]() | borde vara rätt lätt med en skrapa. Men 'är det en hyresrätt kan du ju be värden. | |
| pallabra | 2011-07-04 21:49 | |
![]() | Tack för tipsen! Vi funderar lite på tapeter, känns dock svårare om man vill byta om. Hur funkar det att måla i badrum? Alltså köpa färg som är till badrum och inte som den personen som bodde i EliiiM lägenhet :) Har någon provat? Jag tycker att det känns för dyrt att sätta kakel i ett helt badrum. | |
| Tess 08 | 2011-07-04 21:54 | |
![]() | Det beror på vilken yta som är i badrummet nu. Vissa kan man måla över med speciell färg. Finns både "kakelfärg" och förg som kan fästa på plastytor. Dock är dessa rätt dyra och man måste vara otroligt noga med underarbetet om det ska fästa överallt. Är det kakel i badrummet kan man klistra över plattorna med plast"plattor". Tyvärr ElliM är det nog bara att skrapa bort. Kanhända fungerar det med en svamp med hård sida, men då finns risken att du repar underlaget. | |
| pallabra | 2011-07-10 13:00 | |
![]() | Okej tack! Sådant här är alltid lite klurigt, bra att få lite tips liksom :) | |