Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 988 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| karissma | 2011-07-11 08:12 | |
![]() | Böter för nedskräpning! vnskoltidning.se/nyh...sk rapning/ Nu får polisen ytterligare en uppgift, haffa nedskräpare... En självklarhet för mig, att kasta sitt skräp i en soptunna. Ge polisen mer resurser till att haffa mördare, pedofiler, förbrytare...etc istället. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2011-07-11 08:21 | |
![]() | Det ena utesluter knappast det andra... | |
| Mammaoxå | 2011-07-11 09:04 | |
![]() | Konstigt att det ska behövas, men jag tycker det är bra | |
| stol | 2011-07-11 09:45 | |
![]() | karissma Håller med dig. Det är mindre farligt att haffa en som slänger skräp än att haffa alla dessa marodörer. | |
| Dr Juan | 2011-07-11 09:59 | |
![]() | personligen tycker jag väll att det är en onödig ny lag när dom iallafall här i piteå ofta klagar på för lite polismän men dock så kanske det kommer bli lite finare i olika parker, det är ju alltid positivt när man vill ha en picknick :> | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-07-11 10:01 | |
![]() | Jättebra. | |
| Malva01 | 2011-07-11 10:10 | |
![]() | De har haft till uppgift att haffa nedskräpare tidigare också väl? Nu kan de skriva en bot direkt, precis som vid fortkörning. Tidigare var det anmälan som gällde. Detta blir billigare och tar mindre tid från myndigheter. /A | |
| Legend1337 - Ej medlem längre | 2011-07-11 10:16 | |
![]() | Dom kommer ju inte sätta extrapersonal som bara är ute och ska sätta dit dem som skräpar ner. Lagen är mer till för att det ska finnas en möjlighet för polisen att ge böter på plats. Tror inte det kommer bli så många böter. | |
| garder | 2011-07-11 10:17 | |
![]() | Hur många kastar skräp när en polis står och tittar på? Ska poliserna behöva gömma sig i buskarna för att sen rusa fram och ta dem? Jag tror inte att polisen räcker till antalsmässigt för denna uppgift ... | |
| TopazCat | 2011-07-11 10:27 | |
![]() | Bra! Här slänger de skräp precis utanför min port, de står och röker precis utanför tvättstugan, under min balkong och så trampar de bara ner fimparna på asfalten, trots att där sitter en papperskorg precis brevid. Så trist när man kommer ut. | |
| MrMalibu - Ej medlem längre | 2011-07-11 10:27 | |
![]() | Jag tror främst den är avsedd för större områden med folk i rörelse, att folk inte ska glömma sina engångsgrillar eller tokfimpa vid någon station. Sen är det ju vetskapen om att man faktiskt kan få böter som faktiskt bör göra att folk plockar efter sig lite bättre. | |
| känguru | 2011-07-11 10:41 | |
![]() | Det är jättebra tycker jag men...förstår inte varför det inte gäller fimpar:( Väldigt konstigt! Förbud mot att slänga burkar men inte fimpar, förstår mig inte på det! Ser ju för hemskt ut med alla dessa fimpar överallt! | |
| wildman | 2011-07-11 10:45 | |
![]() | Att inte fimpar och tuggumi räknas som skräp är väl rätt underligt kan ju jag tycka... | |
| garder | 2011-07-11 11:00 | |
![]() | Ja, man får ofta tuggummi på skorna. Och fimpar försvinner inte på evigheter - inte vackra | |
| wildman | 2011-07-11 11:14 | |
![]() | Jag tror faktiskt det är lite olyckligt att man undantar det. Risken är ju att det får motsatt effekt, varför ska folk bry sig om glasspappret när storrökare Arne lägger drivor av fimpar utanför din port? Ja det gjorde han ju innan med, men nu har man ju i praktiken sagt att det är ok för honom att göra det. | |
| blue_moon | 2011-07-11 12:24 | |
![]() | Visst är det äckligt med fimpar på marken, men hur ska problemet lösas? Askkoppar med sand på stolpar och träd? Fler papperskorgar? Sen finns det ju folk som inte ens fimpar när de rökt färdigt utan bara slänger den glödande ciggen ifrån sig. Utan att tänka på brandfaran. De om några skulle bötfällas! | |
| wildman | 2011-07-11 12:30 | |
![]() | Hur det ska lösas? Det gå ju att ta med sig fimpen precis som annant skräp även om det inte finns en askkopp. Samma resonemang kring annat skräp skulle ju inte heller vara så lyckat. Men jag håller med dig om att glödande ciggar är ännu värre. | |
| blue_moon | 2011-07-11 12:33 | |
![]() | Ta med sig fimpen ja, förslagsvis i en bit alufolie. Så gjorde jag på den tiden när jag rökte, men att kräva detta av andra är väl för mycket? ;-) | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-07-11 12:39 | |
![]() | Varför fimpar undantas från denna lag är ju för att deras idiotiska ägare skulle orsaka en massa mordbränder i papperskorgar om de inte fick släppa sina heta giftstumpar direkt på backen. Själv hatar jag begagnade snuspåsar. Tuggummin plågar ihjäl många fåglar som trodde att det var mat. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-07-11 15:17 | |
![]() | Bästa lagen. Skitbra. Har alltid avskytt folk som lämnar skräp efter sig, typ efter picknickar. | |