Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 21 |
Mobilspel
| Pågående | 19 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rapé1 | 2011-07-13 21:11 | |
![]() | SNES Fick tag på ett Super Nintendo Entertainment System, även kallat SNES i förra veckan. Det var lite bökigt och få igång det på min 46-tummare men nu fungerar det bra. Fick med spelen: Super Mario World 1 och 2, Super Mario Allstars, Super Mario Kart och Castlevania IV till ett väldigt bra pris :-) Vilket spel tycker NI är bäst till SNES och varför?? Själv skulle jag rösta på Zelda: A Link To The Past, enligt mig det bästa Zelda spel som någonsin gjort. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-13 21:16 | |
![]() | Helt klart tetris | |
| spendrupss - Ej medlem längre | 2011-07-13 21:31 | |
![]() | kirby, F-zero, Donkey kong country och mitt favorit spel Dr Mario men de finns en massa mer. | |
| spendrupss - Ej medlem längre | 2011-07-13 21:32 | |
![]() | Tetris är ju ett bra spel men bäst till NES och Nintendo DS. | |
| Tjattefackap | 2011-07-13 21:33 | |
![]() | 1.The legend of Zelda:A link to the past. -Bästa spelet nånsin. 2.Secret of mana. -Obeskrivligt bra. 3.Super mario world. -Mario är alltid kung och det här är hans bästa titel. 4.Super Metroid. -Nostalgifyrverkeri. 5.Donkey Kong country. -Apor roar mig i alla lägen. Dagens asfeta grafik och minskade censur i all ära men SNES kommer nog att förbli det bästa världen sett i konsolväg. Ren och skär spelglädje! | |
| Zoroaster | 2011-07-13 21:35 | |
![]() | Chrono Trigger är även det är utomordentligt spel. | |
| spendrupss - Ej medlem längre | 2011-07-13 21:38 | |
![]() | Skaffa dig ett NES istället för SNES de har ju de bästa spelen någonsin. | |
| Rapé1 | 2011-07-13 21:42 | |
![]() | Jag har både NES, SNES, N64, Gamecube och PS3 =) Roligare och köra på gamla konsoler än emulering. | |
| spendrupss - Ej medlem längre | 2011-07-13 21:44 | |
![]() | Jo lätt har du några bärbara nintendos? :) | |
| Rapé1 | 2011-07-13 21:49 | |
![]() | Nej dåligt med det. Gillar mer och köra på en stor TV. Enda problemet är att tjejen blir galen om mna sitter för länge :) | |
| Carolajnen | 2011-07-13 21:50 | |
![]() | Super Mario World (såklart). Det kan man bara inte vara utan! :) Allstars tycker jag väl att man också ska ta med, där finns ju de gamla NES-godingarna :) Castlevania IV gillar jag faktiskt, spelade det mycket när jag var liten :) Street Fighter II är också lite av en favorit :) Donkey Kong är okej det också :) Spel jag däremot inte gillar på SNES: Another world och Super Battletank! *urk* :) | |
| MartinL | 2011-07-13 21:51 | |
![]() | Mario Kart, Starfox. Rock'n'roll racing hade jag många roliga timmar med. Super Punch Out kom väl inte till Sverige, men finns nu att få tag på genom Virtual Consolen i Wii. Har även kvar några Super Gameboy, men det funkar bara med svartvita och super gameboy-kompatibla spel (för färg). Gameboy color-spel funkar tyvärr inte. | |
| Rapé1 | 2011-07-13 21:53 | |
![]() | Super Punch out kan man köpa på tradera i PALversion! Super Mario World är bland dom starkaste Mariospelen faktiskt. Ett annat bortglömt spel är Turtles in time. Turtles 4, riktigt bra grafik och roligt. | |
| Carolajnen | 2011-07-13 22:01 | |
![]() | MartinL: Just fan, Starfox! Hur kunde jag glömma det?! :) | |
| Tjattefackap | 2011-07-13 22:05 | |
![]() | Oh rock'n'roll racing hade jag fan nästan glömt...jäveln vad kul det var. Nån som har ett att sälja? | |
| Tjattefackap | 2011-07-13 22:06 | |
![]() | Varför skulle ni dra in mig i nostalgiträsket? Nu kommer jag aldrig somna. | |
| SylphiD | 2011-07-13 22:08 | |
![]() | Lätt bästa spelet någonsin på sens är Seiken Densetsu (Secret of Mana) följt av Secret of Evermore och Illusion of Time. För att inte glömma A Link to the past, Rock & Roll racing, Super Punchout (stolt rekord på Piston Hurricane 6 sek KO) | |
| Tjattefackap | 2011-07-13 22:13 | |
![]() | Illusion of time hade en jävligt mysig atmosfär men det kittlade ändå aldrig den där speciella punkten på mig av nån anledning...kändes som det var nåt som fattades. Secret of evermore lirade jag i ungefär en timme innan jag blev tvungen att avbryta av nån anledning och kom på nu när du nämnde det att det ligger kvar i samma låda där jag lämnade det för 769596 år sen. Ser ut som att några kvällar framöver är räddade=) | |
| Rapé1 | 2011-07-13 22:13 | |
![]() | mm ett rock n roll racing med box och manual vore inte fel och ha :) | |
| Tjattefackap | 2011-07-13 22:20 | |
![]() | Och jag min stackare fick aldrig tag i Chrono trigger. Jag lägger till det på sälj-till-mig-listan. | |