Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade28
Mobilspel
Pågående19 004

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nyckelpigan_2011-07-17 13:19
Antal inlägg: 543

Det här med kärlek
är inte lätt.

Vill bara kolla vad främst ni killar tror om detta! Givet är det okej att tjejer ger sina åsikter men "tänket" brukar vara olika.

Låt mig först säga att jag är över 40 år så e d avklarat. Mao not my first rodeo...

Kan man känna en spänning mellan man och kvinna utan att det är ömsesidigt?

Jag har träffat en man i jobbet. Han är trevlig och omtänksam mot alla så det är inget särskilt. Han är gift och har två barn.

Själv vill jag inte ha något förhållande - givet inte med en gift man så för mig vill jag bara undvika denna kille.

Kan ändå inte hjälpa att det känns som han ringer lite väl ofta till mig, är lite väl charmig. Det är en filial till oss så vi jobbar inte fysiskt på samma ställe. Var och hälsade på.

Det blev inte bättre... Omgivningen då? Tror inte dom misstänker något men har fått några lite konstiga kommentarer från bla killens chef och dom är också kompisar.

Så; tror ni jag inbillar mig? Kan det vara en sådan här spänning utan intresse från bägge håll?

le-lou2011-07-17 13:34
Antal inlägg: 17500

efter det du skriver så verkar han intresserad. Även gifta män kan ju trilla dit. Jag är inte kille men jag tolkar det som en flirt. Sedan vet man inte vad han menar med det, om det är på skoj eller seriöst, det är ju en annan sak.

Dersu2011-07-17 13:56
Antal inlägg: 461

Går ju inte riktigt att säga någonting om eftersom det enda vi har att gå på är det du upplever det som, dvs att där är ngt. Men samtidigt, är det så du upplever finns det säkert en god chans att det faktiskt är så också.

Hade jag hittat någon jag var intresserad av på jobbet är det väl ungefär så där man hade gjort. Ringt lite oftare, hittat anledningar att komma förbi, känt av läget för att se om där finns ngt. Jag brukar vara ganska öppen så det är svårt att missa när jag är intresserad.

nyckelpigan_2011-07-17 14:50

Tack Dersu för ditt svar.

Det är som du säger. Vet inte om jag inbillar mig - bara mina upplevelser. Å andra sidan, faktiskt! Så har jag inte varit med om att det kännts så här starkt (alltså spänning) och det inte har varit så.

Han är gift och jag vill inte ha sällskap (även om han vore fri). Försöker påverka att lägga om processer o rutiner som vi slipper ha med varandra att göra men han vill inte göra så även om cheferna tycker det är bra.

Tror inte det har med mig att göra utan han vill jobba på det sättet han alltid gjort.

Killar - ingen som har lite input till mig???

Hoodman - Ej medlem längre2011-07-17 15:01
Antal inlägg: 2826

Om du inte vill ha honom oavsett, varför lägger du då energi på att älta det?

nyckelpigan_2011-07-17 15:42

Hoodman, känslor är inte logiska.

Det vet väl alla????

Hoodman - Ej medlem längre2011-07-17 15:52
Antal inlägg: 2826

Isåfall tycker du väl att ditt förhållande tappat sin nerv och att du vill ha mer spänning, som du visst får genom den nya.

slånbär2011-07-17 15:54
Antal inlägg: 5539

Men logik eller ej-killen är gift och har barn alltså är han inte till förfogande så att säga-man går aldrig någonsin in i något med en gift /sambo och definitivt inte som du ju faktiskt vet att han är det.Så oavsett om det finns spänning och "känslor" så bara skit i det och gå vidare.Dyker han upp igen i framtiden och då är tillgänglig då kan du ju börja fundera.
Känslor är inte logiska men vuxna människor kan faktiskt agera logiskt oavsett vilka känslor man har-det är ju en av dom sakerna som kommer med ålder och erfarenhet och framförallt mognad.

Gautama2011-07-17 16:00
Antal inlägg: 6854

Hoodman vem är det som säger att nyckelpigan har ett förhållande?

ektis - Ej medlem längre2011-07-17 16:03
Antal inlägg: 4505

vadå. så om man blir skitkär i någon som har ett förhållande eller är gift, så ska man bara strunta i det?
trots att det känns mer rätt än det förhållandet som karln (eller tjejen) är i. jesus.. saker och ting ändras ju. blir man kär så blir man, bara göra slut!

slånbär2011-07-17 16:07

Ektis-visst kan man göra slut på sitt eget förhållande om man blir kär i nån annan -det jag säger är att man aldrig någonsin ska vara den som gör så att någon annan gör slut på sitt förhållande. Man får alltså vackert vänta tills båda är lediga och har avslutat det dom hade innan och inte påbörja något tillsammans innan dess. Att vara "den andra kvinnan" är det lägsta man kan vara i mina ögon. Spelar ingen roll om han säger att det är i princip redan slut så väntar man tills man har bevis för det.

nyckelpigan_2011-07-17 16:09

Hoodman givande kommentarer som alltid.... Nej, jag har inget förhållande!!!!

Ektis, var ju detta med livet och ta hand om det.

Jag vill inte ha känslor för denna man men så som jag känner har jag inte gjort på, låt oss säga närmare 20 år.....

Det är väl bara att stänga in känslorna och försöka tackla det.

Lite synd att ingen kille kommer med inlägg om det är så att den spänning jag känner kan vara bara från ett håll eller om den är ömsesidig.

Vet att det är svårt att bedöma bara så här men, men..... Har iofs varit intresserad av killar som inte varit det tillbaka men då har inte den som jag nu upplever det ömsesida spänning funnits.

Nåväl!

ektis - Ej medlem längre2011-07-17 16:11

nyckelpigan, vadå livet och ta hand om det?
jag tycker inte man tar hand om ifall man inte lyssnar på sina känslor. är du intresserad, shoot, är du inte. säg det till honom eller undvik.

ektis - Ej medlem längre2011-07-17 16:11

undvik honom alltså..

nyckelpigan_2011-07-17 16:12

Jag har aldrig varit tillsammans med någon som var förlovad, sambo, gift eller upptagen. Det är nono för mig.

Vet också att även "känslorna" är slut så är det inte bara att resa sig och gå. Det är en lång och guppig väg för det mesta. Själv är jag singel, har varit det i några år och det är så skönt!!!!

Klart jag saknar någon men känner att kostnaderna för mina förhållanden har varit för höga så nu räcker det!

Gautama2011-07-17 16:13
Antal inlägg: 6854

Att folk inleder ett så kallat förhållande innan man har avslutat sitt gamla är nog otroligt vanligt. Jag kan inte se att det skulle vara det värsta som kunde hända mig heller. Om så sker är ju förhållandet dött ändå och en otrohet skulle inte få mig att gå i taket i alla fall.

Jag hade långa samtal med min nuvarande innan jag hade skilt mig från mitt ex. Mitt ex och jag hade haft ett dött förhållande i ¨över ett år.
När jag sedan träffade min nuvarande sambo och insåg att jag ville leva med honom så bad jag om skilsmässa. Det tog sex månader innan skilsmässan gick igenom och jag träffade naturligvis min nya under den tiden.

Känner mig inte alls som en dålig människa eller så för den skull.

slånbär2011-07-17 16:14

Du som är den andra utomstående parten har ju ingen som helst aning om hur förhållandet verkligen ser ut. Oftast vet faktiskt inte frun/mannen någonting förrän det har gått väldigt lång tid. Min chef hade ett förhållande med en på min arbetsplats unter mer än ett år-i smyg trodde dom men alla visste ju . Han berättade i februari ett år att dom var ihop och att han var på väg att sknilja sig från sin fru. I April ringde hans fru till an annan på jobbet som hon kände lite grann och frågade om hon visste någonting om detta för hon kände på sig att någonting var fel. Han hade talat om för alla oss på jobbet men "glömde" den viktiga detaljen att informera frun om det också. Såna som han skulle tjäras och doppas i fjädrar och ställas ut på torget om jag fick bestämma. Tjejen han hade ihop det med också för hon visste ju också om att han var gift redan från början och var som jag ser det precis lika skyldig till den soppan dom satt i.

nyckelpigan_2011-07-17 16:14

Jo, Ektis - precis som du säger. Ta hand om livet - ta hand om känslorna och vad man får av livet.

Kan väl säga att jag inte är världsbäst på det..... Det är kanske dags att göra det?

Kan inte undvika honom då vi brukar ha kontakt flera gånger om dagen genom telefon och mail. Och som sagt de nya rutiner för att slippa honom tycker han inte om - han vill jobba som han gör.....

slånbär2011-07-17 16:17

gautama-men då tog ju det beslutet direkt och det är inte riktigt det jag menar. Jag pratar om såna som har kakan och äter den under en längre tid och skyller på än det ena än det andra. Väldigt ofta har den andra parten faktiskt ingen aning om vad som är på gång förrän det har hållt på rätt länge. Det kan tyckas som att det är konstigt att inte märka sådant men efter många års samvaro så kanske samlivet ändå är lagt på is och det är andra saker som håller en samman. Då är det inte alltid lätt att märka sånt.

nyckelpigan_2011-07-17 16:18

Gautama - kul att läsa!

Vem vet, kanske är jag där en dag med :-).

De här känslorna jag har lär inte försvinna...

Tack för alla kommentarer!

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?