Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade74
Mobilspel
Pågående19 217

Forumkategorier

Användare Inlägg  
TopazCat2011-07-20 19:01
Antal inlägg: 117

Vad föräldrar lär sina barn
Detta undrar jag många gånger. Särskilt när jag kommer med min katt på promenad. Barnen vill ju så gärna klappa katten, trots att jag sagt ifrån flera gånger att hon inte vill bli klappad. Den allvarligaste incidenten som hände var en utländsk liten flicka som hängde sig fast vid mig och följde med mig upp till lägenheten. Nu är jag ju ofarlig, men tänk om det hade varit en pedofil? Jag blir rent utav rädd för de här barnens skull. Så vad gör man? Låtsas som om de inte finns, eller fortsäger säga till dem att inte komma i närheten?

MeeleX - Ej medlem längre2011-07-20 19:20
Antal inlägg: 355

Härligt med katter som hänger med på promenader :)

pacc2011-07-20 19:21
Antal inlägg: 140

Jag tror den har koppel, det är nog skillnaden mot barnen

In absurdum - Ej medlem längre2011-07-20 19:22
Antal inlägg: 48

Barn som kommer fram och vill klappa ens husdjur kommer man aldrig undan. Det är bara att förklara samma sak varje gång situationen uppstår. Min hund fick barnen gärna klappa, men jag förklarade exakt varje gång varför man alltid måste be om lov först. Om ett barn hade följt efter mig till min lägenhet så hade jag nog förklarat varför inte det är lämpligt också. Jag har aldrig varit med om att barn inte begriper vad man vill ha sagt. Glömma av sig kan de, däremot. Då får man förklara en gång till :)

Så besvärligt är det väl ändå inte?

Hoodman - Ej medlem längre2011-07-20 19:22
Antal inlägg: 2826

Tror inte direkt att pedofilers vanligaste syssla är att rasta katter.

ektis - Ej medlem längre2011-07-20 19:23
Antal inlägg: 4505

hahaa,hoodis!

dracena2011-07-21 01:31
Antal inlägg: 459

Prata med deras föräldrar.

TopazCat2011-07-21 07:38

Har ju hört alla historier om pedofiler som lockar barn med att de ska komma och titta på deras hundvalp eller att de ska få en glass.
Jag tror jag ska lära mig av katten och vässa klorna på barnens armar.
En liten kille kom fram igår och tjatade om att han(katten) var snäll varpå jag svarade att "Nej han är jätteelak, men HON är snäll, för det är en kattfröken jag har.
Jo att gå ut med henne är det roligaste hon vet. Hon är lite överviktig, därav motionen.
Och jag erkänner jag har dåligt tålamod med barn som ställer samma fråga tusen gånger om.

In absurdum - Ej medlem längre2011-07-21 10:31

Okej :) Nu har jag bilden lite klarare för mig. Du måste gå ut med katten, men du är en sådan som "inte är så förtjust i barn" som man säger. Då är mitt andra förslag som följer:

Locka inte de där dvärgarna till att börja fråga mer. Acceptera att Pelle tror att det är en honkatt istället för att börja argumentera fram kattens sanna könstillhörighet. Avsluta varje fråga pysslingen har med "dina armar ser ut som en klösbräda" och fortsätt promenera. Använd Glabellan (muskeln mellan ögonbrynen) för att förstärka det du säger. Det kommer att göra susen.

Det hjälper kanske inte att skydda dem mot pedofiler, men man måste ju börja nånstans?

Lycka till :)

Simon22011-07-21 11:54
Antal inlägg: 9

Om katten tycker om att vara ute så släpp den lös. Den kommer hitta hem ändå. Tror inte på att katter vill vara innekatter.

TopazCat2011-07-21 19:48

Nä inte släppa ut min lilla bebis på egen tass, det älskar jag henne för mycket för. Dessutom är det inte lämpligt i ett sådant här bostadsområde med höghus och järnväg i närheten. Dessutom skulle jag få ungarnas föräldrar på halsen och de skulle skylla på att MIN katt skiter ner i barnens sandlåda.
Orsaken till att jag inte har några barn själv är att jag knappt står ut med ungarna på gården och deras tjat, en katt däremot är det perfekta sällskapet för mig.
In absurdum, spelar ingen roll om jag ignorerar dvärgarna som du kallar dem för, de hänger fortfarande efter. Enklast är att gå ut med kisse nr det ösregnar, för då är dvärgarna inte ute...

Mouche - Administratör2011-07-21 21:17
Antal inlägg: 24193

Den här tråden kan man inte kalla seriös om man så hotas med pistol.
Flyttas till Snack alltså.

Mouche

Rob - OT - Ej medlem längre2011-07-21 21:20
Antal inlägg: 77

Vad är det för tyken ton?

mrperfect2011-07-21 21:23
Antal inlägg: 11437

jag tycker den har et seriöst inslag, det handlar om hur man uppfostrar barn ( OM man gör det..och inte bara låter barnen begå misstagen och låta Darwins utslagsmetoder låta en del stryka med .... )

jag tänker på hur dålig koll en del föräldrar har på vad barnen gör, ex:

- man låter barnen äta godis i affären
-man låter barn springa vind för våg på hårt trafikerade gator och parkeringsplatser
- man låter barn säga dumma saker till andra människor
- man låter barn leka på farliga platser som , t ex byggarbetsplatser eller nära vatten eller klippor, trots at tde inte kan simma

så tänkte jag, seriöst och tråkigt som vanligt :P

Rob - OT - Ej medlem längre2011-07-21 21:23
Antal inlägg: 77

Käringar som älskar katter och hatar barn är väl för härliga!

mrperfect2011-07-21 21:25
Antal inlägg: 11437

jag hatar inte katter , jag hatar inte väliuppfostrade barn heller :P

slo03082011-07-21 21:56

Jag tycker man ska försöka ta sitt sociala ansvar, förklara för barnen. Flickan som hängde dig i benet ända hem kan man ju verkligen fundera hur hon har det. Hennes föräldrar borde få veta och förklarat för sig varför du inte tycker det är lämpligt.

Lotta732011-07-22 10:27
Antal inlägg: 122

Det är ju en riktigt allvarlig situation i botten av den här diskussionen. Tänk om kattägaren verkligen är en pedofil använder katten för att locka med sig barn hem! :-o Det har hänt förr och barn borde läras att inte följa med främlingar och föräldrar borde ha koll på dem så att det inte kan hända!

Mitch Ryder - Ej medlem längre2011-07-22 10:58
Antal inlägg: 631

I grunden handlar den här tråden om att människor som inte alltid gör som man vill, inte är önskvärda.
För barn är väl människor?

Cover Me2011-07-22 11:10
Antal inlägg: 247

Det är väl klart att det är ett riskbeteende när barn inte har distanseringen till okända så som TopazCat beskriver. Det handlade inte om katten som vissa verkar tro, utan om barnen och det de riskerar, antingen utan föräldrarnas förståelse/vetskap eller med, genom sin godtrogenhet? De flesta blir nog uppfostrade att inte följa med den snälla tanten/farbrorn oavsett om de har med sig eller lockar med söta katter eller godis. Men vissa barn blir det inte eller har inte förmågan att förstå det.

Med svamlet ovan, TopazCat, menar jag att du ska fortsätta säga ifrån!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?