Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 119 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-07-28 23:41 | |
![]() | Vegetarisk mat Det har kommit till min kännedom (heh) att det faktiskt finns en och annan vegetarian/vegan här på Beta. Tror inte jag är ensam om att vilja byta ut köttet ibland, mer eller mindre. Vare sig det är pga etiska-, miljö- eller rent smakmässiga skäl. Så: Det vore rätt trevligt om ni ville ge tips på maträtter eller bara skrivit vad ni ätit idag. Inspirera en mindre kunnig ^^, | |
| Elegi | 2011-07-28 23:55 | |
![]() | antar att du vill undvika halvfabrikat och liknande, jag skulle kunna leva på sojakorv >.< stekt panerad squash med ris och nån god sås till är aldrig fel om du vill göra det från grunden.. men vi alla behöver väl tips på mat till och från, vare sig det rör sig om veg-mat eller inte? gillar den här tråden redan :) | |
| jadey - Ej medlem längre | 2011-07-29 00:13 | |
![]() | Sojakorv är det dock inte världens bästa ingredienser i.. Vill du ha något gott så satsa mer på quorn produkter.. Jag äter ofta quornbitar och det är riktigt smarrigt med nån god krydda på.. Kan användas istället för både kyckling och kött i olika rätter.. | |
| tupplund | 2011-07-29 00:31 | |
![]() | Gör italiensk kycklingpasta men ersätt kycklingen med qournbitar! googla på italiensk kycklingpasta så kommer det upp. Hur lätt som helst att göra. :) | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-07-29 00:35 | |
![]() | Istället för qourn kan man köpa det här www.halsosport.se/ . Godare och utan ägg. | |
| jadey - Ej medlem längre | 2011-07-29 00:51 | |
![]() | dock så innehåller mkt av hälsosports produkter jästextrakt.. vilket blir glutamat i kroppen.. vilket är riktigt skit för ens kropp! | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-07-29 00:56 | |
![]() | Visste jag inte. Har du nån bra länk om det så jag kan läsa på? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-07-29 01:02 | |
![]() | Jag undviker så gott jag kan alla halvfabrikat pga allergi (får jätteont i huvudet och mår illa, av tex buljongtärningar) men en hel del undantag förekommer ju :P | |
| Fazilja | 2011-07-29 01:32 | |
![]() | Jag undviker gärna kött, och jag älskar att göra soppor. En favorit är currykryddad linssoppa, annars brukar jag sno ihop något själv med lite grönsaker och vatten. Brukar dock använda grönsaksbuljong men det är den utan smakförstärkare. Kanske funkar för dig? | |
| jadey - Ej medlem längre | 2011-07-29 01:33 | |
![]() | Ja.. buljongtärningar.. där är det ju jämt jästextrakt i...skitdåligt alltså.. och de ekologiska är det solrosolja vilket också är skit.. billig olja med alldeles för mkt omega 6 i. om inte det är palmolja... vilket också är skit.. för det görs av regnskogen.. Challe B... hinner inte leta åt någon sida nu tyvärr.. sitter och spelar... :) men kan försöka hitta någon sida om en stund :) | |
| jadey - Ej medlem längre | 2011-07-29 01:35 | |
![]() | Fazilja.. smakförstärkare.. alltså glutamat.. är det nästan i alla buljonger.. även om det inte står det i.. eftersom jästextrakt.. som det är i typ 99,8% av alla buljonger.. blir glutamat i kroppen.. så du får i dig samma skit ändå... tyvärr | |
| le-lou | 2011-07-29 01:37 | |
![]() | min mamma gör god grönsaksoppa (purjo, rotselleri, morötter, potatis) och så slänger hon i grillad paprika och supersmå pastagrejs i på slutet. Vitlök, örter och klart. Vet inte om jag missat nåt men det är busgott. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-07-29 01:38 | |
![]() | väntar med spänning. kan ju googla själv annars så slipper du :) | |
| jadey - Ej medlem längre | 2011-07-29 01:43 | |
![]() | heh.. här hittade jag snabbt.. men det finns massa sidor.. med bättre källor.. matforum.se/index.ph...pi c=1978.0 | |
| jadey - Ej medlem längre | 2011-07-29 01:49 | |
![]() | metrobloggen.se/garl...st extrakt/ | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-07-29 02:00 | |
![]() | fint. med det står ju inte på vilket sätt det är skadligt. bara att det är skadligt? | |
| oskog | 2011-07-29 02:06 | |
![]() | Det finns inga vetenskapliga belägg för att glutamat skulle vara farligt. Dessutom måste den som inte vill få i sig glutamat sluta äta grönsaker. | |
| Fazilja | 2011-07-29 02:11 | |
![]() | Det finns mycket skrämselpropaganda gällande allt Jadey. Jag har läst på innehållsförteckningen och min innehåller inget sånt. Jag kommer aldrig ha tid att göra min egen buljong och så länge jag inte sitter och äter chips och smågodis så får jag nog inte så mycket "gift" i mig. | |
| Mindymoo | 2011-07-29 02:24 | |
![]() | En fråga: är du laktovegetarian? Det är lite enklare med proteinerna då. Annars måste man se till att få i sig nötter, bönor, spannmål o s v, och ofta i kombination. Jag har massor av recept men mest laktoveg. Har nyss lagt upp en bloggövning, där finns några: ordlena.blogspot.com...ec ept.html F ö är jag en av många veggisar som faktiskt mår illa av qorn. | |
| cizma | 2011-07-29 08:24 | |
![]() | det mesta man gör med kyckling går att göra med quorn. annars gillar jag själv att göra olika biffar på diverse saker t.ex bönor eller varför inte veg.färsbiffar med rosepeppar! :) | |