Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 521

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sigrids mor2011-08-02 12:42
Antal inlägg: 858

Lurad av BARASPARA AB
Är arg som ett jävla bi!!!!!!!!
Ett företag som heter Baraspara sverige AB ringde för någon vecka sedan. Det var ett företag som kan scanna elmarknaden för att sänka elkostnaden. Jag vet att vi har väldigt lågt elpris men eftersom dom lovade att INTE byta elbolag utan att vi fick bekräfta så tänkte jag att vi kan ju testa och se vad dom hittar som är billigare än Jämtkrafts lokalpris.

Jag upprepade detta i deras "inspelade" kontrakt som säljaren "spelade in" under samtalet. Att jag INTE bara ville byta och att dom INTE får fullmakt att byta elleverantör - men dom kan få scanna marknaden och erbjuda mig att byta till annat bolag. Jag avbröt alltså honom när han pratade in kontraktet och han bekräftade att vi skulle få ett erbjudande och att dom inte bytte något utan vårt godkännande.

Nu har jag fått ett jävla mail som börjar med följande:

"Hej Jennie,

Baraspara vill informera dig om att vi har sett över ditt elavtal och funnit en besparingspotential genom att byta till en ny elleverantör. Bytet genomförs i enlighet med den fullmakt du givit oss och i strävan att minimera dina kostnader och kontinuerligt erbjuda lägsta möjliga elpris."

Jag har INTE givit dom en fullmakt att byta elleverantör. INTE INTE INTE!
Och vad tjänar vi? Inte ett jävla öre! Jämtkraft har en årsavgift på 300kr. Kraft och kultur har inte den avgiften. I övrigt är priserna lika. Med andra ord tjänar vi 300 kr/ år på att byta.
Och en sak har vi bestämt oss för sedan länge - vi försöker i det längsta gynna lokalmarknaden och i detta läge är det INTE några diskussioner. Vi väljer det lokala företaget som dessutom verkar vara bland de billigaste.

Och vad händer sedan då? Det jävla företaget har lunchstängt mellan 12 och 13 så jag kan inte ringa dit och spy galla heller. Nu ringer jag Jämtkraft och ser om dom kan stoppa dumheterna med att byta företag allafall.

Nu har jag pratat med Jämtkraft. Dom har en hel hög med kunder som råkat ut för detta. Allt är anmält liksom företaget i sig. Jag blir en i raden bara.
Många kunder har dessutom tvingats byta utan att ens ha blivit uppringda av Baraspara. Lovely!

Kraft och Kultur å sin sida ger Baraspara provision för varje ny kund dom får. Och både Kraft och Kultur och Baraspara är väldigt svåra att få tag på. Båda företagen har dessutom telefonnummer som slutar fungera med jämna mellanrum. Dom skaffar nya nummer eftersom. Detta antagligen för att kunderna inte ska få tag i dom.

Jävla lurendrejeri alltså.

ARG!!!!!!!

Tess 082011-08-02 12:43
Antal inlägg: 18003

Jävla lurendrejeri!!

Thaddeus2011-08-02 12:46
Antal inlägg: 44

Inspelade bekräftelser är båg. De ändrar det sen efter eget tycke. Det har jag råkat ut för i ett annat sammanhang...

ttiittii - Ej medlem längre2011-08-02 12:54
Antal inlägg: 37631

be om en kopia på inspelningen,ring ansvarig chef för deras bolag och spela upp det för han/hon,tar dom inte tillbaka det,så hota med konsumenvägledaen,robert Arsberg är din kusins pappa,uppdrag gransning,informera dom om att detta minsann inte kommer att bli en lätt match för dom, att du tänker strida till du ligger ned,att du kommer att gå till Expressen för där känner du en journalist som banne mig har lite att skriva om i dessa sommartider,ring råd och rön Hota med att Sverker gått i pension och har inget att göra nu och han kommer att älllska att ta tag i detta,eller polisanmäl dom

Sigrids mor2011-08-02 13:46

Vem hade du tänkt att jag skulle hota med allt detta Titti? Då jag inte får tag i någon på företaget?

Det är bra förslag - men som sagt.......jag får ingen kontakt med företaget.

ttiittii - Ej medlem längre2011-08-02 13:49

ring det bolaget du vill ha och byt till dom,polisanmäl

Sigrids mor2011-08-02 13:53

Dom har ju bundit mig till ett företag jag inte vill ha. Eftersom dom bytt så måste jag stå ut med detta till bindningstiden går ut. Det vill jag inte.

Ringer kommuen nu och ser om det finns någon konsumentombudsman i kommunen.

ttiittii - Ej medlem längre2011-08-02 13:59

gör en polisanmälan en då, om alla som råkat ut för dessa klåpare gör en anmälan så kommer det att leda till åtal, det tar lite tid, men dessa oseriösa företag med sina fula säljare ska bort

ttiittii - Ej medlem längre2011-08-02 13:59

gör en polisanmälan en då, om alla som råkat ut för dessa klåpare gör en anmälan så kommer det att leda till åtal, det tar lite tid, men dessa oseriösa företag med sina fula säljare ska bort

Resurrection - Ej medlem längre2011-08-02 14:05
Antal inlägg: 11463

Och ring NIX.

Oden102011-08-02 14:08
Antal inlägg: 44

Oj då.. Just därför säger jag alltid ÄR inte intresserad och sen lägger jag på oavsett om dom fortsätter tragga eller ej... =/

Tess 082011-08-02 14:17

Polisanmälan och anmälan till konsumentverket!!

Sigrids mor2011-08-02 14:28

Jag ringde KO i min kommun och fick rådet att anmäla till Konsumentverket (via nätet), ringa elavdelningen på Konsumentverket som har telefontid 9-12 varje vardag på nr 08-52278950 och sedan göra en polisanmälan.

Jag lyckades på 23 samtalet till dom (jag och min sambo turas om att lyssna på den käcka hissmusiken och "vi besvarar strax ditt samtal") få kontakt med en kvinna som lovade att jag skulle få ha kvar Jämtkraft och att jag inte skulle bli uppringd av dom igen. Att jag inte nyttjar deras tjänster mer och jag lovade också att polisanmäla dom. Hon blev lite darrig för jag blir som en gestapo som är väldigt tydlig klar och arg när jag blir upprörd. B-) (Inga personangrepp - men jag är väldigt tydlig med vad jag vill med ett vårdat språk och en ton som inte tål att någon sätter sig upp mot mig.)

Jag sa också att dom byter alla till Kraft och Kultur och hon darrade ja och sedan fyllde jag på med "för att ni får provision av dom" och då darrade hon ja igen. :-D JAAAA jag la orden i munnen på henne.......I know!

Nu är detta ur världen för oss hoppas jag.

Men jag vill ändå lägga ett varnings ord för dessa.

Och NIX anmäler jag mig inte till - jag vill faktiskt bli erbjuden tidningar titt som tätt.

Ålandspojken - Ej medlem längre2011-08-02 16:56
Antal inlägg: 226

1. Byt till det bolag du vill ha.
2. Bestäm dig för att Ruffel o Båg ska inte få ta mer av din tid och energi.
3. Ät god mat. Jomen kom igen, hur ofta går du på restaurang? En sagolik meny, ett underbart vin och en utsökt efterrätt i glada vänners lag. Det är ju det du behöver nu!

Träsmak2011-08-02 17:14
Antal inlägg: 882

kolla alltid upp företagen som säljer och deras tjänster/prosukter innan du köper något per telefon. Annars får man skylla sig själv som blir lurad.

Alla säger att de är bäst och alla lovar guld o gröna skogar, men det är jätteenkelt att kolla upp fakta med sajter som pricerunner, googla på företagsnamnet etc.

ttiittii - Ej medlem längre2011-08-02 17:44

köp aldrig någonting på telefon,använd NIX

ttiittii - Ej medlem längre2011-08-02 17:45

Heja sigrids mor du vann jippie

kaffeflicka - Ej medlem längre2011-08-02 18:26
Antal inlägg: 915

Synd att inte alla orkar strida som du, Sigrids mor. Telefonförsäljeri är pest.

moajoh2011-08-02 18:56
Antal inlägg: 52

Hallå där! Jag har faktiskt jobbat åt bara spara tidigare, och dom byter inte avtal om du INTE godkänner bytet, dom skickar ut ett mail där dom FRÅGAR om du vill byta, och tackar du ja så byter dom avtal, tackar du nej byter dom inte, men svarar du inte alls så byter dom dig ändå. Det är kruxet med baraspara! :) Så se till att svara när du får en förfrågan från baraspara, så slipper du byta om du inte vill, och tackar du ja får du ett billigare elavtal än det du redan har. Svårare än så är det inte, annars går du bara in på deras hemsida och avregistrerar dig eftersom du inte bundit upp dig!

Sen förstår jag er verkligen, telefonförsäljning är verkligen pest! Många telefonförsäljare är otydliga med inspelningsmanus bara för att "closa" sina sales, och det är vidrigt. Jag gav mig in i branshen för att försöka ändra på detta och göra teleofonförsälning till något bra, eftersom det ofta är väldigt bra deals och om man är övertydlig med vad det är kunden beställt så är oftast alla parter nöjda. Men gråter inombords när jag hör en försäljare lura på en stackars vimsig tant en massa saker och känner sig nöjd när dom fått några kronors provision. Vidrigt.

Men nu fick du lite mer info om baraspara iallafall, tack för mig!

MVH,
Moa

Tess 082011-08-02 19:14

Hahaha moajoh! Varför påstår dom då att dom har fullmakt att byta utan att fråga? Varför har dom bytt utan att TS godkänt det och varför i hela friden har då Jämtkraft en hög med personer som ringer dom och berättar samma historia som TS???

TS avbröt allstå försäljaren och sa att hon INTE ville byta elbolag! Att hon INTE ville ändra och att de INTE fick en fullmakt att göra det.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?