Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
37
Inloggade77
Mobilspel
Pågående19 217

Forumkategorier

Användare Inlägg  
-FaMo- - Ej medlem längre2011-08-09 18:27
Antal inlägg: 2999

Upploppen i England
Kopierar mig själv från annan tråd o frågar igen:

Kan nån vänlig själ förklara för mig hur dessa upplopp startade i England.
Jag har förstått att en 4-barnsfar blev skjuten... men inte anledningen till att det hände o varför det nu blivit total hysteri.
Man bränner ner minnesmärkta byggnader osv.
Han måste ha vart en enormt betydande person som hade gjort absolut ingenting... eller?

-FaMo- - Ej medlem längre2011-08-09 19:00

På en halvtimme så hamnade min tråd på sidan 2, känner mig tvungen att bumpa.

Delicious - Ej medlem längre2011-08-09 19:05
Antal inlägg: 11661

Vad jag hört med mina halvuppmärksamma öron på nyheterna så var det ett missnöje som har "legat och pyrt" pga nedrustningar pga ekonomiska skäl..Typ ungdomsgårdar och sånt. De hade en fredlig demonstration mot skjutningen men sen kom några och förstörde.

Delicious - Ej medlem längre2011-08-09 19:08

Är väl en hel del som är arbetslösa också(?).
Så efter det där första blev det KAOZ. Många ser väl sin chans att visa ilska.

mikenomad - Ej medlem längre2011-08-09 19:09
Antal inlägg: 1428

Vandaler (antagligen styrkta av alkohol) behöver sällan några större orsaker för att ställa till jävelskap. Antar det är samma typer som går på fotboll bara för att få slåss efteråt. På fotboll, inga riktiga supportrar alltså och i England, inga personer med något socialt patos.

Bara puckade puckon.

Delicious - Ej medlem längre2011-08-09 19:24

Som vanligt unga män (pojkar snarare) som är missnöjda med sina liv.

-FaMo- - Ej medlem längre2011-08-09 19:35

Men varför sköts snubben till o börja med o av vem? Polisen?

Delicious - Ej medlem längre2011-08-09 19:44

Han skulle arresteras och på något sätt blev det väl nåt fel/kaos och polisen sköt. Varför vet jag inte. Familjen sa väl typ att han var ett snällt lamm. Varför man arresterar lamm och plötsligt skjuter dom kan man ju spekulera i om man inte har fakta ;P

miss evelyne2011-08-09 19:56
Antal inlägg: 467

www.dailymail.co.uk/...z1 UILDol7F

Där har vi väll alltihopa i stora drag. Han sköt polisen polisen sköt honom... Viktigt är väll att uppmärksamma att han var ganska duktig på att göra kriminella saker...
Blev ganska upprörd när man läser svenska tidningarna och jämför med de brittiska.

-FaMo- - Ej medlem längre2011-08-09 20:15

Tack, nu e jag med på banan.
Duggan e antingen en gangster som sköt på polisen som sköt tillbaka, eller så va han helt oskyldig o råkade ut för polisbrutalitet.
Folk marscherar för Duggan skull och emot våldet, då andra huliganer gjorde det till sin sak o började härja vilt.
Andra delar av England ser sin chans att yttra sitt missnöje och det blir fullt kaos.

Vansinne.

miss evelyne2011-08-09 20:19

inga problem. jo precis det är lite svårt att säga men jag vill gärna tro på polisen =/ Synd att barnen förlorat sin far, en fru sin man och vännerna en kompis... Men ibland så finns det väll inga val. har man skjutit en polis så kan dom inte ta risker..

Synd att en sån demonstration skulle sluta så illa... den började ju fredligt vid polisstationen om jag inte förstod fel.. men så ska alltid några komma och förstöra. =( det kunde ju blivit en fin gest.

Men har kravaller, upplopp osv varit en del i England i alla tider? Det undrar jag

Träsmak2011-08-09 20:32
Antal inlägg: 882

Man begår våldsbrott som en demonstration mot våld? Äh? Jag hajar inte riktigt logiken...

Alla andra då? Vad är dom i England arga på egentligen?

miss evelyne2011-08-09 20:34

träsmak.. nee man gör ju inte det... så jag fattar inte riktigt heller logiken.. kanske det inte finns nån logik?

jag undrar samma jag med. och varför det.. utifrån mitt minne är såpass återkommande med upplopp just där osv..

slånbär2011-08-09 20:42
Antal inlägg: 5539

Uppenbarligen så handlar det inte enbart om missnöjda arbetslösa ungdomar som gör uppror i kölvattnet av händelsen i med killen som sköts. Det som hände i natt hände ju tex i en helt annan del av London som inte alls hade någon länk till platsen där upploppen startade. Detta är tydligen en trevlig, välmående liten förort där det typ aldrig har varit några bråk innan och nu plötsligt kommer det gäng av ungdomar som bara går lös på butiker,bilar och tänder eld på byggnader. Många menar att dom helt enkelt passar på att plundra och förstöra. Helt galet är det i alla fall. Det farliga med detta är ju den stora risken att det sprids och "smittar" av sig både till andra städer men även till andra länder. Det finns sysslolösa idioter lite här och där som får ideer av sånt här. I Hässelby var det ju ett gäng ungdomar som i går kväll förstörde och hade med sig väskor med sten som dom kastade på polisen när dom kom dit. Det lugnade väl ner sig rätt snart men man är ju rädd att det drar igång här också så som det var i Rosengård för inte allt för länge sedan.

Träsmak2011-08-09 20:50

Men här känns det ju som om hela befolkningen typ revolterar. Även om det är ungdomar så måste något vara riktigt galet.

Delicious - Ej medlem längre2011-08-09 20:52

Viktigt att säga att det var Hässelby Gård där det är flerfamiljshus och överrepresenterat av första- och andra-generationsens invandrare och andra som inte brukar ha det så fett ställt.
I andra delen av Hässelby är det villor/hus..där händer det inte så mkt :P

Träsmak2011-08-09 20:58

Tror inte att alla i engelska dåden är "överrepresenterat av första- och andra-generationsens invandrare och andra som inte brukar ha det så fett ställt." Så vad är problemen i det brittiska samhället som alla är fett förbannade över?

Delicious - Ej medlem längre2011-08-09 21:05

Nej jag pratade om Hässelby Gård. Men självklart tror jag inte att det är så jäkla annorlunda där.

tapa2011-08-09 21:19
Antal inlägg: 47

Polisen sköt en småganster ,vilket inte var populärt i hans kretsar
därutav startade ett mindre upplopp som sedan trappades upp med oanade propotioner

Träsmak2011-08-09 21:35

Ja såg oxå att polisen sköt nån. Men folk måste vara riktigt förbannade om de gör skapar ett så stort upplopp. Nåt mer är det allt som ligger bakom.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?