Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 3 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 257 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-10 00:17 | |
![]() | Tupperware Hur många Tupperware burkar har du ?tycker du att dom är värd priset?är dom så bra som det påstås ? | |
| morsans syrr | 2011-08-10 00:25 | |
![]() | Har inte en enda, vägrar betala överpris när man kan hitta liknande för en tia. Byter hellre plast ofta då det känns fräschare. | |
| SkySpy_ | 2011-08-10 00:26 | |
![]() | Har inte någon. Tycker inte heller det är värt priset. | |
| soulshake | 2011-08-10 00:31 | |
![]() | jag gillar det inte. det är överpris och är plast. tacka fan för glas! | |
| angie_hell | 2011-08-10 00:36 | |
![]() | Jag har en hel drös tupperware grejer. Övertagit från mamma och moster så jag har ingen aning om vad det kostar. Så jag vet inte om dom var värda sitt pris men dom fyller sin funktion. Har en salladsburk som det är ett nåt silaktigt i botten så salladen håller sig fräsch. Den är super. | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-10 00:55 | |
![]() | Plast, big no no: www.svd.se/nyheter/i...07 2147.svd | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-10 00:57 | |
![]() | nu påstår säljarna för denna plast att den är giftfri och innehåller bara bra saker | |
| dinodog | 2011-08-10 09:54 | |
![]() | Har en del tupperware grejor. en del har jag haft i 20 år och är fortfarande lika fräscha. Däremot så får jag ofta köpa nya matlådor för dom som är billiga blir sunkiga fort. | |
| devilseye | 2011-08-10 10:10 | |
![]() | Dom är klart bättre än burkar för billig peng, men om dom är värda pengarna kan man ju alltid diskutera. Som mycket annat varierar det från produkt och produkt också. Jag ahr vissa saker som är guld värda där jag definitivt tycker dom var värda pengarna, men andra där det är mer tveksamt. | |
| miss evelyne | 2011-08-10 10:13 | |
![]() | Hihi Jag har fått en liten hög med tupperware grejor nu till studenten. Och får jag säga mitt så jag vet att dom är dyra MEN det är livstids garanti på dom så försvinner måttmarkeringar osv är det bara skicka in så får man en ny. Uppvuxen med tupperware och tycker det är RIKTIGT bra saker. tror att man sparar på det i längden. | |
| Bitte - Administratör | 2011-08-10 10:13 | |
![]() | Har en del och har haft massor detta beroende på att jag sålde produkten för så där 25 år sedan eller nått , som någon skriver vissa saker har varit kanon andra mindre bra, som matlådor till jobbet fungerar IKEAS och andra billiga lika bra Bitte | |
| Princess Qi - Ej medlem längre | 2011-08-10 10:14 | |
![]() | Som förvaringsburkar föredrar jag SIA-glassburkar medan vissa Tupperwareprodukter är outstanding. Dock fånigt dyra... (Har sålt själv för hundra år sen så har mycket kvar sen dess.) | |
| Tess 08 | 2011-08-10 10:19 | |
![]() | Jag har en del TW-grejer, men kör på billigare plast på vissa grejer. Det beror väl på vad man ska ha grejerna till.. Mina lådor som jag har bla mjöl i är hur bra som helst och de stora fyrkantiga fryslådorna som man fryser in kakor i är outstanding, men det beror mycket på att de är rätt stora och har kantiga hörn. Det finns fan ingen annan burk som har så kantiga hörn, de är rundade och då ryms det färre (fyrkantiga) kakor i burken!! Vissa saker är värde pengarna, vissa kan man byta ut till billigare grejer. | |
| mats201 | 2011-08-10 10:24 | |
![]() | ttiittii att "säljarna påstår att" något är på ett visst sätt betyder inte att det är sant. Kolla med helt andra källor. En bra metod i livet i stort. | |
| Uisge - Ej medlem längre | 2011-08-10 10:27 | |
![]() | Vad är det i Tupperware-serien som eventuellt är bättre än andra liknande serier, undrar jag? Är det en bättre formgivning? Bättre plast? Handlar det om en "märkesgrej" bland plastartiklar? En plastartiklarnas Chanel? Jag greppar inte riktigt... jag skulle inte kunna skilja mellan dem och IKEAs produkter tror jag. Men det kanske är för att jag inte provat dem? | |
| Sigrids mor | 2011-08-10 10:30 | |
![]() | Tror inte TW skulle våga skriva om sin ofarliga plast på hemsidan om det inte vore sant - då skulle dom få på moppo! TW har inte livstidsgaranti längre - och det är ju synd. Det var ju en del av fördelen med TW. Även om dom är dyra så är dom hållbara liksom. Men men....även om dom inte har livstidsgaranti är dom jädrigt hållbara. Ingen av mina TW-burkar har blivit sunkiga fast allt åker diskmaskin med jämna mellanrum. Billig plast blir sunkigt efter ett tags användning och diskmaskinstvättningen. Sedan håller jag med Tess om att fomen på lådorna är kanon. Jag gillar det kantiga så det inte är så skrymmande i frys och kyl. Jag har några låga, platta, långa lådor också som är perfekta för godis som bara kan ligga i ett lager. Min tårtlåda (vad dom nu heter....sånt tårtfat med plastlock på) är väldigt bra. Den har lucka under fatet där man kan lägga kylklampar så tårtan håller kylan. Liksom att locket är högt och bra. Förut hade dom fyrkantiga tårtfat med lock - sån vill jag ha till smörgåstårtor men tyvärr har dom slutat med dom. Jag gillar TW men tycker det är sinneesjukt dyrt. | |
| devilseye | 2011-08-10 10:31 | |
![]() | Plasten är nog rent generellt av bättre kvalitet. Sen är nog passformen generellt bättre. Men visst finns en märkesfaktor med i bilden. Det är ungefär som allt annat märkesaktigt. Du betalar 4 ggr mer än den billiga produkten, och då kanske hälften är för att det är en bättre produkt och hälften för att det är ett märke. | |
| grace1 | 2011-08-10 10:36 | |
![]() | Samma här, en del är fantastiskt bra. Salladsburken som nämns ovan är kanon. Serien Fridgesmart funkar lika bra. Fyrkantiga burkar med räfflor i botten att förvara grönsaker i. En har jag köpt ny, och sen några på tradera. Jag har en till morötter, en till potatis och sen några små till paprika och annat smått. Har nog (nästan) sparat in kostnaden på både salladsburken och dom andra eftersom hållbarheten förlängs och man slipper slänga. | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2011-08-10 10:36 | |
![]() | jag har en tw-burk som jag fick med hemifrån när jag flyttade för 12-13 år sen, då var den säkert 10-15 år gammal med. alla andra burkar har bytts ut åtskilliga gånger under den tiden men den hänger med och är fortfarande fräsch. | |
| miss evelyne | 2011-08-10 10:38 | |
![]() | när slutade dom med livstidsgaranti? Morsan bytte ju en 10 år gammal mått tjosan nu i vinter. | |