Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 337 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-19 06:13 | |
![]() | Kvinnors åsiktsrädsla Har man en timme över eller är intresserad kan man lyssna på det här catchup.radio1.se/ca...ty pe=audio radioprogrammet med bland andra Cissi Wallin som spinner vidare på krönikan www.gp.se/nyheter/de...-s tallning hon skrev i GP. Är kvinnor åsiktsrädda? Varför i så fall? Kan ni kvinnor skriva under på att ni blivit kallade rabiata, bittra eller har fått för lite k*k när ni uttryckt era åsikter? Det kan iaf jag. Bara här om dagen undrade någon här på beta om jag inte var "lite för ung för att vara så bitter?". | |
| kajix | 2011-08-19 06:17 | |
![]() | hur kopplar du den kommentaren till att du är kvinna? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-19 06:21 | |
![]() | Det hjälper om du läser artikeln och lyssnar på radioprogrammet, eller i alla fall de första minuterna. | |
| MissVe | 2011-08-19 06:48 | |
![]() | det värsta är när man får kommentaren: "åh, vad du är gullig när du är arg" . Skulle en man få den kommentaren? | |
| Fispropp - Ej medlem längre | 2011-08-19 06:52 | |
![]() | MissVe: Visst kan även män få en sån nedvärderande kommentar. Har hänt mig iaf. | |
| Ovovivipari - Ej medlem längre | 2011-08-19 07:54 | |
![]() | Det ÄR sött när tjejer är arga. Jag myser inombords. Varför skulle det vara nedsättande? Jag ser gärna att jag är gullig även när jag är arg. | |
| gnill | 2011-08-19 08:00 | |
![]() | Jag tycker faktiskt mest att andra kvinnor blir provocerade när man som kvinna är rak och uttrycker sina åsikter. Tyvärr. Men "förtryckta" "förtrycker" ju ofta varandra. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-19 08:01 | |
![]() | För att du inte tar ilskan på allvar utan tycker att det är mysigt? Om du får ett utbrott och någon går fram och klappar dig på kinden och säger "Lilla gubben, du är så söt när du är arg" så blir du glad? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-19 08:04 | |
![]() | För mig känns det vanligast att kvinnor eller tjejer tar fram "du är bara avundsjuk"-kortet. Tycker man illa om en bloggares överkonsumtion tex är man avundsjuk för att man själv inte kan spendera så mycket pengar. | |
| Bitte - Administratör | 2011-08-19 08:05 | |
![]() | Det du nämner kallas härskar teknik och nått som INTE är acceptabelt, i nått fall Bitte | |
| Ovovivipari - Ej medlem längre | 2011-08-19 08:11 | |
![]() | Oftast är inte ilska något att ta på allvar. Allvarliga saker tar man på en diskussionsnivå. Aggroutbrott leder inte till något konstruktivt och bör således hellre tas med en klackspark. | |
| wildman | 2011-08-19 08:14 | |
![]() | Håller faktiskt med Ovovivipari här. Jag tar inte ilska på allvar vare sig det är en man eller kvinna. Ilska är extremt kontraproduktivt. Den som når den punkten har som regel förlorat diskussionen/debatten eller sin egen heder. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-19 08:15 | |
![]() | Om man är ilsken på diskussionsnivå då? Vilket inte är så ovanligt. | |
| Bitte - Administratör | 2011-08-19 08:18 | |
![]() | Man ska INTE bli ilsken , man ska behålla sitt lugn annars har man redan förlorar diskussionen. Även att som kvinna gå i från då tårarna kommer för det gör det så lätt för mig och det är samma sak då har man redan förlorat. Det tar år att lära sig och du är ung ännu jag är + 50 och tro mig det kommer med åldern Bitte | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-19 08:21 | |
![]() | Menar ni att när ni diskuterar med människor (som inte har samma åsikt) IRL så är de och ni lugna? O_o | |
| Ovovivipari - Ej medlem längre | 2011-08-19 08:21 | |
![]() | Ja. | |
| Ovovivipari - Ej medlem längre | 2011-08-19 08:22 | |
![]() | Når man en punkt som leder till pajkastning så avslutar man diskussionen. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-19 08:26 | |
![]() | Pajkastning? Vi pratade ju om ilska/upprördhet/irritati on. Det är inte samma sak som att kasta paj. | |
| FlowBow | 2011-08-19 08:32 | |
![]() | Ilska/upprördhet/irritati on som du nämner är i regel en fasad för nåt annat. Att man känner sig klämd, känns viktigt att få "rätt" , Kan röra sig om ett mindervärde, framförallt i en diskussion där åsikter skiljer sig. Då är det kanske DEN arga personen som är åsiktsrädd??? för den inte har tolerans att man kan tycka olika och att det är ok? | |
| Mindymoo | 2011-08-19 08:43 | |
![]() | Man kan vara rättmätigt arg, det är inte gulligt. När jag ser två killar stå och sparka på en tredje - då är jag fanimej inte gullig när jag griper in... I en diskussion kan man också bli ilsken och ha rätt. Om nån kallade mig gullig då skulle det bli blodvite. | |