Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 453 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| hanna555 | 2011-09-03 00:05 | |
![]() | Roliga saker barn har sagt Jag har en bok full med roliga saker mina barn sagt :) Jag- tänk att du har legat i min mage, och jag i mormors mage. Barn- Jaa.. och pappa låg i morfars mage! | |
| hanna555 | 2011-09-03 00:09 | |
![]() | "mamma kan du snyta en snut?" =mamma kan du knyta en knut? | |
| Codcrille | 2011-09-03 06:18 | |
![]() | "Finns Frankrie på riktigt?" "Ja." "... Bor det folk där!?" "Ja, det bor jättemycket folk där." "Jaha... Ja, det är säkert också roligt..." | |
| Anders A | 2011-09-03 06:44 | |
![]() | Sonen som just kommit hem från skolan och syslöjden. Mamma! Denna har duken har jag gjort i panik! | |
| dancedance | 2011-09-03 06:59 | |
![]() | Min älskade brorsdotter på 3 år säger mycket roligt, jag borde skriva upp allting i en bok så man inte glömmer. haha. Men en sak jag aldrig glömmer var förra vintern då jag gick på stan med henne och jag tog av hennes mössa när vi kom in på Åhléns eftersom det blev så varmt. Men då skriker hon högt och tydligt: - JAG VILL HA MIN MUTTA, GE TILLBAKA MIN MUTTA! jag gav henne snabbt mössan och gick därifrån ;P | |
| Blasse | 2011-09-03 07:31 | |
![]() | min dotterson kommer hem med sina föräldrar till oss på min födelsedag och utbrister glatt "du ska få en telefon men det får jag inte säga" | |
| sanlin | 2011-09-03 08:03 | |
![]() | När min dotter slog i ena foten: -Aj, min fött. :) | |
| sanlin | 2011-09-03 08:03 | |
![]() | Hon var väl ca 3 år då. :) | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-09-03 08:38 | |
![]() | När min dotter var 3 hade vi kvigor på bete på ett ställe som kallades Åsarna. När hon och hennes pappa varit och tittat till dem en dag rörde Anna ihop allting: "Mamma, nu har vi varit hos ÅSNORNA och dom sparkade inte mej!! | |
| Laserswärd | 2011-09-03 09:06 | |
![]() | Min kompis ena tvillingdotter är en riktig "skvallerbytta". För minsta lilla så springer hon och berättar för någon vuxen. Det bästa var när hon sprang till oss under ett litet smågräl som vi hörde att de hade (hon och sin tvillingsyster och storasyster) - Mamma, mamma, de säger att jag skvallrar. | |
| eeistan | 2011-09-03 09:20 | |
![]() | Kalman och lille kutt | |
| MissVe | 2011-09-03 09:32 | |
![]() | Grannens barn lämnades på förskolan av sin mamma och en timme senare åkte pappan förbi med extrakläder som hade glömts. Barnets kommentar: - Men pappa! Mamma har redan lämnat mig! | |
| pinklady90 | 2011-09-03 09:35 | |
![]() | Mamma berättade att när jag var liten så sa jag detta. Min farmor bor i Råbacka. Och där bor det en som heter Sören och Han är min farfar. Samtidigt stog jag framför en spegel och speglade mig och snurra runt jag var ca 5 år då | |
| Lillot | 2011-09-03 09:42 | |
![]() | Familjen skulle på cirkus och jag sa att vi för säkerhets skull skulle ta med öronproppar. Då sa dottern "Ja, ifall pappa somnar" (hennes pappa snarkar). När pappa stod i duschen och dottern kom in utbrast hon "Pappa vad du har fina skinkor, stora och breda!". Dottern var hos mormor och morfar, vi pratade i telefon och jag frågade vad de skulle äta. "Stämband" fick jag till svar - isterband var det rätta. Dottern stod framför spegeln och utbrast "Alla killar blir kära i mig för jag är så himla snygg" - fem år var hon då. | |
| henrikl | 2011-09-03 09:50 | |
![]() | Språkliga barnsaker finns här: www.avigsidan.com/av...gt 015.html Skicka gärna fynd dit. /Avigmastern | |
| Fispropp - Ej medlem längre | 2011-09-03 09:55 | |
![]() | Granngrabben på ca 3-4 år frågade mig "Är du starkare än folk?" Det gjorde min dag :) Jag svarade: "Ibland" :) | |
| Fispropp - Ej medlem längre | 2011-09-03 10:04 | |
![]() | Min kusin trillade med cykeln och stukade foten rätt illa så det var att åka till akuten med sambon bakom ratten och lilla dottern som inte kunde lämnas själv hemma (4-5 år tror jag). Mamman som hade stukat foten hade sjukt ont så hon grät tröstades av lilla dottern: "Var inte orolig mamma, doktorn kommer att såga av ditt ben och sätta dit ett stålben" Denna är episk! :) | |
| Didis | 2011-09-03 10:09 | |
![]() | När jag var liten så gick jag på ett dagis som hade två avdelningar, Valen och Delfinen. Själv gick jag på delfinen. Det kom sig så att det skulle vara en barnfestival i den lite större orten utanför vår by och jag kom hem en dag väldigt ledsen och frågade mamma "Mamma, varför finns det bara festiVAL och inte festiDELFIN?" | |
| LouLou - Ej medlem längre | 2011-09-03 10:11 | |
![]() | Jag har oxå en bok där jag skriver upp allt roligt mina barn sagt! =) Jättekul att läsa då och då! Tycker de oxå! Nu har jag den dock inte framför mig så nu skriver jag det jag kommer på... Min dotter (då 3år) kom till mig när jag hängde tvätt en dag. Så lutade hon sig mot ett plagg och sa; - Mmmm, luktar tvättmaskin! (Samma dotter, 3år) En annan dag skulle vi gå ut på promenad och jag undrade var vi skulle gå. Då sa hon; - Vi går till Försäkringskassan! (Samma dotter, fortf. 3 år) En annan dag hade jag inte lust att gå ut för det såg så kallt ut. Då sa hon; -Ja men mamma, det ÄR ju väder!! =) Min son (ca 2år o 3 mån då) säger överlyckligt; -Mamma mamma, Z****s (lillebrorsan på 8 mån) kan prata! - Vad sa han då? - Vov! En till sak min dotter sagt... Hon hade ont i blindtarmstrakten och jag sa att hoppas det inte är blindtarmen! Då svarade hon; -Nej jag ser, så det kan det inte vara! Och en sak till... Detta var inte så länge sen, hon var nog ca 8år... Sent på kvällen frågade hon mig efter torkpapper för hon skulle städa av en sak på sitt rum. Då sa jag; - Du ska inte städa nu, du ska sova! Städa kan du göra på dagen! Då svarar hon; - Nej det kan jag inte, då har jag annat att göra! | |
| LouLou - Ej medlem längre | 2011-09-03 10:18 | |
![]() | Några saker minäldste son sagt; ca 3år; -Mamma, ett moln har inte pumpats ännu, det är alldeles randigt och platt! Och i år när han var 5 år; -Mamma, är löv och sallad kusiner? | |