Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 551 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SkySpy_ | 2011-09-27 16:55 | |
![]() | Tittar du snett Tittar du snett om du ser en människa som sticker ut från normaliteten? Detta är något jag har funderat över. Vad är det som gör att vissa personer verkar ha så ont av olikheter, personer som sticker ut på något sätt. Det är ofta som jag reflekterar över detta. Man går på stan och ser en person som beter sig på ett onormalt sätt. Folk stirrar precis som om dom tror att personen inte ser eller bryr sig. Förstår inte riktigt hur, varför? Vill man stirra ut personen för att själv känna att man är normal, se hur andra tittar och känna en normalitet gentemot den "onormala" personen tillsamman. Människor är egentligen väldigt elaka. I alla fall i grupp eller på ett tryggt avstånd. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-27 16:57 | |
![]() | Enkelt: De är dumma i huvudet eller från landet :) | |
| Advokat | 2011-09-27 17:11 | |
![]() | Man vill ju kolla på dom konstiga, det är roligt att kolla på dom. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-09-27 17:13 | |
![]() | Jag tittar på folk som avviker - annars vore jag inte människa - men om jag inte vill göra en poäng av att glo demonstrativt så försöker jag vara diskret. Jag tittar för att jag är nyfiken. Det ligger i vår natur att vilja kategorisera. Ytterst handlar det väl om att det är gynnsamt för oss som art. Beteendet hade inte överlevt annars. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-27 17:14 | |
![]() | Instämmer med Sylvia. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-09-27 17:15 | |
![]() | Förlåt om du fick fel svar. Borde givetvis ha svarat: "Nej, jag tittar inte snett för det är fult. Dessutom är alla människor lika fina." :) | |
| ArchForge | 2011-09-27 17:17 | |
![]() | Det är nog som Delicious säger; det är helt enkelt folk från landet/folk som är dumma i huvudet som stirrar. | |
| Uisge - Ej medlem längre | 2011-09-27 17:18 | |
![]() | Man tittar för att det är ett mänskligt beteende att reagera på det som bryter mot ett visst mönster. Sen kan man glo fult, eller titta- konstatera och gå vidare. Men tittar gör nog alla- om man inte är konstig :) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-27 17:18 | |
![]() | Bara för att klargöra (..) så skojade jag med mitt första inlägg. | |
| SkySpy_ | 2011-09-27 17:21 | |
![]() | Men att titta på ett avvikande beteende och säga att man gör det bara för att man inte är mer än människa låter för mig som någon sorts bortförklaring samt nedvärdering av människan. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-09-27 17:21 | |
![]() | Med tanke på den väl tilltagna aspergerpubliken på det här bygget så kan man inte vara nog tydlig, Deli. :) | |
| ArchForge | 2011-09-27 17:22 | |
![]() | Grundlösa generaliseringar om en grupp människor är intet skämt. Men det gäller kanske bara vissa grupper? //PK-polisen | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-27 17:23 | |
![]() | Sylvia, lol ^^ | |
| Lillstölla | 2011-09-27 17:26 | |
![]() | Ja jag tittar på folk som avviker, självklart. Men jag stirrar inte! Tittar för jag tycker det är härligt med folk som är avvikande, kommer det nån med en tuppkam som är en meter hög eller en kille i kjol så klart jag kollar, uppfriskande med folk som avviker från mängden. | |
| ArchForge | 2011-09-27 17:33 | |
![]() | Vad gäller huvudfrågan så varierar det ju från person till person. Det är ju skillnad tycker jag på folk som beter sig udda (gatumusiker, mentala "handikapp" etc) och folk som ser annorlunda ut (eget val eller fysiska handikapp etc). Själv stirrar jag inte alls, finns inget intresse för det när man sett så många märkliga saker i sina dar. Det finns ju lite av arten också att "se ner" på andra personer. Det gör jag allt som oftast, även när det gäller personer som inte beter sig märkligt, men jag visar inte det. Man kan inte anklaga någon för att tänka illa saker om andra, det går inte att undvika, men jag ser det också som extremt oartigt att stirra på folk. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-09-27 17:43 | |
![]() | Jag tittar på folk. Det är en av mina favoritsysslor. Det innebär inte att jag tittar snett på dem, bara att jag ser dem. | |
| Sensationell | 2011-09-27 17:43 | |
![]() | Jag tittar överlag mycket på andra människor. Tycker om att iaktta och betrakta och är allmänt nyfiken. Ser jag någon som är annorlunda tittar jag kanske lite extra mycket men jag tittar aldrig "snett". Mest nyfiket. | |
| Sensationell | 2011-09-27 17:44 | |
![]() | LadySol: Då delar vi en hobby! :) | |
| SkySpy_ | 2011-09-27 17:45 | |
![]() | Tittar gör man ju alltid, kollar i aktar. Men att glo när man vet att en personen ser och lider av det. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-09-27 17:45 | |
![]() | :) | |