Spelrum
Giraffen17
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade21
Mobilspel
Pågående19 577

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Ashba2011-10-09 12:37
Antal inlägg: 8

Spelmoral
Har spelat med många som har som spelstil att kategoriskt spärra färgade rutor. Är lite förundrad över denna spelstil då man ju även drabbas själv. Enda godtagbara anledningen att spärra en ruta med sitt utlägg skulle kunna vara att man inte har ngn annan möjlighet, vilket händer.

Bitte - Administratör2011-10-09 12:37
Antal inlägg: 24200

Kallas taktik eller hur ??

Bitte

Incidental - Ej medlem längre2011-10-09 12:49
Antal inlägg: 7958

lol

Ashba2011-10-09 12:51
Antal inlägg: 8

För mig är taktik att tänka flera steg fram men det är klart vissa är hungrigare än andra och det skulle man ju lol åt.........

grönöga - Ej medlem längre2011-10-09 12:54
Antal inlägg: 5570

Fårstår helt ärligt inte vad "moral" har med detta att göra..?
Håller med Bitte, det har väl mer med speltaktik att göra om något.

grönöga - Ej medlem längre2011-10-09 12:54
Antal inlägg: 5570

*Förstår

Cassano2011-10-09 13:21
Antal inlägg: 335

Det är väl som i så många andra spel och sporter- vissa använder sig av taktiken att förstöra för motståndaren, andras taktik är att försöka så bra man kan själv. Men kan ju hålla med om att det sistnämnda är roligare.

AbraPalabra2011-10-09 13:29
Antal inlägg: 53

Som sagt, det finns ju inte en enda moral när det gäller såna härna spel. Att spärra nån annan att inte lägga ett 150poängs-ord tycker jag hör mer till taktik. Det går inte emot min moral.

Lyckobaronen2011-10-09 13:32
Antal inlägg: 125

Att låsa lägen och spela defensivt är väl en taktik som alla andra och som man kan förvänta sig särskilt om man ligger under. Inte det minsta förundrande tycker jag och jag har också väldigt svårt att se kopplingen till moral i nån form.

Det kan däremot vara lite förvånande när en spelare som ligger under väljer att spela defensivt och låsa ner brädet vilket man ser ibland. Den som ligger under borde ju rimligen vara den som tar större risker för att få en chans att komma ikapp.

rajden2011-10-09 13:44
Antal inlägg: 542

Då är det mer fascinerande att folk som knappt kan stava till metspö snyter fram härligt långa och svårstavade ord som inte använts på de senaste decennierna=) Med det vill jag inte påstå att jag misstänker fusk eller användande av någon suspekt sida på nätet som stöd för idekläckandet...

Incidental - Ej medlem längre2011-10-09 13:48
Antal inlägg: 7958

Hur vet du att dom inte kan stava till metspö?

AbraPalabra2011-10-09 13:53
Antal inlägg: 53

ja, hur vet man det? jag själv tex har en avslappnad inställning till stavning och förkortningar såhär på internet. Men det betyder inte att jag läser böcker.

rajden2011-10-09 13:57

Se det som en sarkasm från min sida vad det gäller stavandet av "metspö", det är inte där poängen ligger=)

blue_moon2011-10-09 13:58
Antal inlägg: 9713

Hehe, jag har också förundrats många gånger!

blue_moon2011-10-09 14:02
Antal inlägg: 9713

Håller med TS om att det "strategiska" blockerandet av bonusrutor gör spelet tråkigt och defensivt. Min egen spelstil går tvärtemot ut på att alla bonusrutor ska utnyttjas!

Laserswärd2011-10-09 14:10
Antal inlägg: 1172

Det där med att blocka märker man ju oftast inte lönar sig särskilt ofta efter att man har spelat ett antal år. Trots detta händer det att jag blockar om jag själv hela tiden under en specifik omgång sitter med "skitbrickor", medan motspelaren har mera flyt. Det är då, som nämnts, rent taktiskt, och inte för att djävlas. Jag anser mig nämligen kunna få ut mycket ord med små medel, och förlitar mig således på det i dessa lägen istället för att tro att jag kan lägga ord som ger höga poäng när jag inte har brickorna för det. Men att sätta detta i system i varje spel tror jag är osmart, speciellt om man anser sig själv vara duktig med orden.
Nu skall det tilläggas att jag aldrig spelar slumpad, är alldeles för nervöst lagd för det, om det nu skulle göra någon skillnad i sammanhanget :P

rajden2011-10-09 14:10

Jo det blir lite mer fart när man väl vågar släppa greppet och ösa på. För det kan bli nog segt när man slår vakt om rutorna alltför mycket. Fast visst måste man vara strategisk ibland.

rajden2011-10-09 14:13

-Ja du Laserswärd, visst är det jobbigt för nerverna med slumpad=) Spelar helst klassisk-dock ej så ofta på stereon. OBS!! Buskis!! Känns som man har mer koll på läget när man spelar det klassiska brädet.

Myggbiten - Ej medlem längre2011-10-09 14:16
Antal inlägg: 185

Taktiken är ju också att inte bara tänka på nästa EGET drag utan också på motståndarens dito.

Däremot håller jag helt med Lyckobaronen vad gäller den taktik en del har även i underläge. Att låsa spelet så att deras chanser att komma i kapp blir minimala.

Något som dock fascinerar mig ännu mer är de motståndare som gör som A i det här fallet:

B: Lägger
A: Passar
B: Byter 2 brickor
A: Passar
B: Byter 2 brickor
A: Byter
B: Byter två brickor

Detta gjorde min motståndare häromdagen och när matchen var slut kallade han mig idiot och att det var MITT fel att matchen tog slut och att jag var feg.

Oavsett om man ligger under eller inte får man väl se till att vara vaksam på att den andra spelaren kanske är taktisk och ser till att spelet tar slut.

Komiskt nog så han också att han inte hade haft någon som helst möjlighet att lägga men att jag då borde haft det. Tittade man på spelplanen var det möjligt att lägga A, E, Å, G, Ö, Y, O...och säkert fler än så.

Lyckobaronen2011-10-09 14:22
Antal inlägg: 125

Sen spelar ju tiden in en hel del också. Man kan ju ofta spela mera "vårdslöst" om man spelar väldigt snabbt..

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?