Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 509 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| emmet_85 | 2011-10-21 12:45 | |
![]() | Uppträda schysst vid spel! Jag tycker alltid man ska vara trevlig och uppträda schysst när man spelar Betapet. Dock har jag vid några tillfällen upplevt att en del varit direkt otrevliga, vilket jag tycker är väldigt tråkigt. En gång missade jag att hälsa på en spelare, varvid han kallade mig "kötthuvud". Tog väldigt illa vid mig, då jag helt enkelt hade missat att han skrivit till mig. En annan spelare har nekat en paus som jag verkligen behövde. Är det inte schysst att säga okej till en paus? Och kan man inte det, borde man väl i alla fall förklara varför? Har ni upplevt oschyssta spelare? Hur ska man uppträda på ett bra sätt tycker ni? Jag försöker tex att alltid att komma ihåg att hälsa och tacka. | |
| Måns_E | 2011-10-21 12:47 | |
![]() | Det där med paus tycker jag inte att man skall räkna med att andra vill acceptera hur som helst. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2011-10-21 12:48 | |
![]() | Håller med Måns! | |
| Wille51 | 2011-10-21 12:52 | |
![]() | Klart man ska uppträda schysst, men som Måns säger, en paus kan man inte alltid räkna med. | |
| Furuelf - Ej medlem längre | 2011-10-21 12:55 | |
![]() | Tål man inte att bli kallad kötthuvud så är man för känslig för Betapet. Har blivit kallad mycket värre :) Bara att tacka och vara glad... | |
| emmet_85 | 2011-10-21 12:58 | |
![]() | Varför har folk varit otrevliga då? Jag ser ingen anledning, känns onödigt bara. | |
| Furuelf - Ej medlem längre | 2011-10-21 12:59 | |
![]() | Om man leder stort så blir de sura ! Enkelt | |
| emmet_85 | 2011-10-21 12:59 | |
![]() | Haha, okej | |
| LSP | 2011-10-21 13:02 | |
![]() | Det där med paus, jag accepterar aldrig en paus om inte den jag spelar med skriver varför innan. Det är det minsta man kan begära tycker jag. | |
| nattseans - Ej medlem längre | 2011-10-21 13:03 | |
![]() | Vad gäller att pausen så bör du nog inte blir irriterad på den som nekar dig en paus utan på de spelare som missbrukat den möjligheten! Jag har själv varit utsatt för detta missbruk. Innan "maxtiden för paus" infördes satt jag en gång i en timme och väntade. En annan gång, på panik, begärde personen paus och jag gick med på det. Cirka 30 sekunder senare sattes spelet igång och en sekund senare låg där en rullning för massor med poäng. Jag skulle gå med på en paus om det var en motståndare jag spelat mot många gånger och "känner" om det var akut läge. Men annars, nej! | |
| Gautama | 2011-10-21 13:05 | |
![]() | Jag är en sådan där oschysst spelare som aldrig någonsin accepterar en paus. Ibland hälsar jag inte heller, tackar gör jag sällan..., tycker det är oviktigt. | |
| ricki76 - Ej medlem längre | 2011-10-21 13:07 | |
![]() | pause kan vara bra ibland | |
| emmet_85 | 2011-10-21 13:09 | |
![]() | Nä, det är ju väldigt fult att pausa för att få mer tid på sig att lägga ut ord. Förstår att man inte godkänner pauser om det utnyttjas så. Man skulle egentligen inte kunna se brädet om man pausar. Och som LSP säger så bör man ju förklara varför man vill pausa. | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2011-10-21 13:11 | |
![]() | Jag brukar säger välkommen till min medspelare när jag startat spelet, när jag går in i ett startat spel säger jag hej till motspelaren. Efteråt vill jag gärna tacka för spelet, men det ska erkännas att det hänt att jag blivit så förbannad över förlusten att jag bara loggat ut. Lite småprat under spelet är trevligt om det hålls på en lagom nivå. Jag har aldrig vart med om några otrevligheter på Betapet, folk verkar vänliga och lugna här. Bra folk helt enkelt! | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-10-21 13:11 | |
![]() | Jag accepterar väldigt sällan paus i ett snabbt spel, av just den anledningen. Säger motspelaren dock till och det handlar om ett viktigt samtal eller något akut som man inte kunde förutse innan man började spela, då brukar jag vara schysst och lita på att dom inte myglar. Jag går dock inte med på paus för att någo t ex behöver röka mitt i ett spel. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-10-21 13:11 | |
![]() | *någon. | |
| Yamma | 2011-10-21 13:19 | |
![]() | Om folk inte accepterar att jag vill ta paus brukar jag avbryta spelet istället. I 100% av fallen handlar det nämligen om att ta hand om min son som slagit sig eller liknande. Rating kan liksom kvitta i sådana fall. | |
| morsans syrr | 2011-10-21 13:22 | |
![]() | Har aldrig accepterat paus, spelar heller inga långa spel. Hälsar o tackar alltid :) | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2011-10-21 13:27 | |
![]() | Finns det alltså de som blir putt bara för att man inte hälsar? Ser verkligen ingen mening med att göra det när man ändå inte hinner konversera eftersom man är upptagen med att fundera ut rullningar. Jag hälsar inte ens om någon hejar på mig. | |
| alex_sandraa | 2011-10-21 13:29 | |
![]() | Självklart både hälsar jag och tackar :) | |