Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 621 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mindymoo | 2011-11-06 01:45 | |
![]() | Tråd på tråd på tråd... Jag tycker att det borde finnas bäst-före-datum på trådar. För nytillkomna spelare kan det vara svårt att hitta rätt tråd i forumet om vad-som-helst, svårt att ens veta att saken diskuterats förut - och vad sjutton gör det om det tillkommer nya trådar i samma ämne? Om det s a s arkiverades eller rensades bakifrån med jämna mellanrum skulle forumet väl ändå inte svämma över. Men man vill ju uppmana nya spelare att ta en titt först. Att posta vanliga frågor om poängräkning, ranking o s v i ett forum med så pass bra FAQ, det är lite slött... | |
| Satyra | 2011-11-06 01:49 | |
![]() | Tycker likadant, vilket jag också framfört här för något år sedan eller så, men det verkar inte finnas något stöd för en sådan idé, dessvärre. ;-) | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2011-11-06 01:52 | |
![]() | Imse vimse spindel.. Varför verkar alla nytillkomna så vilse? Ja något verkar det bero på. Jag vet inte vad, skumt. Jag håller med dig mindymoo | |
| Bitte - Administratör | 2011-11-06 07:46 | |
![]() | Varför ska trådar arkiveras , det finns mycket intressant att läsa tillbaka många bra diskussioner och annat. Bitte | |
| kajix | 2011-11-06 08:23 | |
![]() | www.betapet.se/forum...=3 #1217806 stäng tråden :) | |
| kajix | 2011-11-06 08:26 | |
![]() | roligast är när det hänvisas till flera tidigare trådar i ämnet. hur gick det till, liksom? | |
| le-lou | 2011-11-06 09:21 | |
![]() | håller med, mindymoo. Jag har aldrig förstått el ens hört en saklig motivering bakom varför man MÅSTE använda en 3 år gammal tråd för tex resor, när det finns så många fler fördelar för de som både läser - och skriver, att göra en "ny". Det enda som blir utav det är att värdarna får mer jobb ju genom att hålla på och stänga och hänvisa. Det borde finnas en saklig hållning till det, okej om det finns en levande existerande tråd men ibland så blir det bara löjligt. Trådarna är ju faktiskt till för att man ska vilja både läsa och skriva i dem, och 77 sidor lång tråd med 2 år på nacken uppmuntrar ingen till att vare sig skriva el läsa i dem... | |
| Mouche - Administratör | 2011-11-06 09:41 | |
![]() | Då tar vi detta för ca femtielfte gången: Om det finns relativt aktuella trådar i samma ämne så kan de trådarna med fördel användas om de alltså är att räkna som aktuella. Om det däremot är en urgammal tråd så kan man starta en ny tråd. Men varför inte ta och åtminstone försöka söka på ämnet först? För en tid sedan hade vi t.ex två identiskt lika trådar, nystartade och fina, på förstasidan här i Snack. Detta när det till på köpet startats ytterligare en likadan tråd 5-6 dagar tidigare. Sök alltså först och starta sedan _om_ det behövs. -------------------- Ingen aktuell tråd finns = Starta en ny Aktuell tråd/-ar finnes = Starta inte en ny! Mouche | |
| dinodog | 2011-11-06 09:44 | |
![]() | Bästa att skriva innan tråden stängs :) Kan hålla med om att det är tröttsamt ibland, att hänvisas till en redan befintligt tråd. Låt oss säga att jag har en fråga om hundar ,t.ex så kanske jag undrar hur man enklast klipper klorna på hunden. Att leta i en redan befintlig tråd som kanske har 350 inlägg och ändå inte få svar på min undran, känns lite trist. Då är det väl enklare att starta en tråd få svar på sin fråga. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-06 09:46 | |
![]() | håller med dig Dino | |
| ANDERStG | 2011-11-06 09:48 | |
![]() | Hundar diskuteras lämpligen i tråden "domesticerade däggdjur". :) | |
| le-lou | 2011-11-06 10:15 | |
![]() | Jomen Mouche - det där självklara tror jag ingen här diskuterar..... utan mer hur vet man alltid i vilken tråd man ska vara i ? Är det alltid solklart att tex min fråga om bästa hotell från Fritidsresor passar i tråden "Resor- vart vill du åka?" ?? Det finns ju frågeställningar som passar in i väldigt många olika andra trådar som avhandlar samma ämne i nån form - men inte alls i samma syfte... då blir det väldigt knasigt att lägga dem där, man vill ju gärna ha svar också menar jag och en 100 -sidig tråd lockar ju inte direkt de som sitter på svaret på just en sån fråga.. att gå in och plöja? Hoppas nån förstår hur jag menar nu. Dessutom är sökfunktionen rätt märklig här, flera gånger har jag försökt söka trådar som helt enkelt inte existerar.. tills nån annan hittat dem. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-11-06 10:26 | |
![]() | Det som jag upplever kan bli fel med gamla trådar är att när man lyfter fram dem för att få svar på en helt ny fråga som ligger inom ramen för ämnet så läser folk väldigt ofta TS fråga och adresserar denna, resultatet blir att den nya frågan ibland "försvinner". | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-11-06 10:30 | |
![]() | Fast det är klart, om man fick lov att "skrika" lite så skulle man kunna ta sig förbi det problemet. Ex: OBS! ----------> 20011-11-06. NY FRÅGA <--------- OBS! | |
| le-lou | 2011-11-06 10:41 | |
![]() | grönis - "skriktekniken" i en gammal tråd hjälper ju bara när man väl kommit in i tråden dock :). Det har faktiskt stängts trådstarter här som varit väldigt specifika, seriösa och ärligt ställda ....som fått hänvisning till en (el flera) allmän tråd på hundra sidor. Det kan man faktiskt undra poängen med. Och den frågan har ingen fått svar på än. | |
| slånbär | 2011-11-06 10:43 | |
![]() | Det är ju inte heller alltid som man tänker på att kolla datumet för tråden. Då blir det ju lätt ganska konstigt för läsaren läser TS inlägg , trycker till sista sidan och svarar på det. Detta blir lätt märkligt för det kanske har gått ett par år sedan TS skrev sitt inlägg och om det tex handlar om ett problem eller en fråga ts har så är det ju liksom ingen ide att svara efter fyra år. Det som lyfte tråden har ju sitt nya inlägg på slutet och läser man inte hela tråden innan man svarar så missar man ju lätt det nya inlägget med den nya frågan. Som exemplet med Dinodogs kloklippning. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-11-06 10:49 | |
![]() | Jag håller med Bitte. Jag tycker det är kul att kunna läsa gamla inlägg, så att rensa bort trådar är för mig en dum idé. Dessutom tycker jag inte det är mycket begärt att göra en forumsökning innan man skriver. Ibland får man en känsla av att det är exhibitionism snarare än intresse för trådämnet som får någon att öppna en tråd. (Dock ej i fallet med "småsaker ni retar er på".) :) | |
| marmeladov22 | 2011-11-06 11:00 | |
![]() | haha | |
| Boredom - Ej medlem längre | 2011-11-06 11:00 | |
![]() | Att ni bara orkar gnöla om småsaker. Jag sökte nyss på djur//hundar// och fick upp mängder och åter mängder av nya gamla halvgamla urgamla trådar så nog fan finns det nåt om kloklippning oxå eller åtminstone nån tråd där man kan fråga om sånt. Detsamma gäller säker massor av andra grejer oxå. Vad man borde ha är en speciell flik för just frågor av alla de olika slag men fixar man det så kommer säkert jönsarna som alltid måste sabba trådar att sabba även där. och oftast så sabbar de förresten med er andras goda minne. Ni är verkligen på hugget när det gäller att göra andra löjliga, gapa, leva fan i största allmänhet och gnälla om vad in i helvete dåligt ni blir behandlade för att ni inte alltid får precis som ni vill. Har ni tänkt på att tiotusentals pers är här? Det blir en sjuhelvetes massa *att få som man vill* om alla ska ha sitt. | |
| Boredom - Ej medlem längre | 2011-11-06 11:02 | |
![]() | Om jag får som jag vill så vill jag att SylviaPlath öppnar alla trådar. Hon är värd att både se på och läsa. | |