Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade53
Mobilspel
Pågående19 621

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Välutrustad2011-11-08 11:25
Antal inlägg: 167

Varför kan man inte redigera egna inlägg?

Ibland råkar man trycka iväg ett ofullständigt inlägg, eller ser uppenbara fel i inlägget man just skrivit.

Varför kan man inte redigera egna inlägg (kanske med en stämpel "Redigerat den 8 nov 11.25")?

Det är en fråga jag går och bär på.

grönöga - Ej medlem längre2011-11-08 11:29
Antal inlägg: 5570

Det skrivs relativt ofta otrevligheter i det här forumet, en gissning från min sida är att man inte vill möjliggöra för medlemmarna att förolämpa, vara rasistiska, länka till "skit" osv för att minuten el sekunderna efter att man publicerat sedan redigera det och på så vis "komma undan" med det..
Men som sagt, bara en gissning.

GubbenNoakk2011-11-08 11:33
Antal inlägg: 1

Att "komma undan" med att redigera i sista stund kan enkelt förhindras genom att logga varje redigering i en databas så moderatorerna kan se vad som redigerades.

Välutrustad2011-11-08 11:33

Verkar väl rätt knepigt?
Är själv inne på diverse andra forum, såsom fotbollsforum, Flashback osv. Där skrivs det betydligt mer "skit" än här?

Mouche - Administratör2011-11-08 12:46
Antal inlägg: 24193

Hmm, och Flashback är alltså att rekommendera som något man ska vara lika som?

Jag gissar att Grönögas gissning är väldigt bra.

Mouche

AtroCious_2011-11-08 12:49
Antal inlägg: 328

Varför kan man inte citera folk undrar jag. :-)

Ålandspojken - Ej medlem längre2011-11-08 13:18
Antal inlägg: 226

Eftersom det ju finns folk här som gärna ser att trådar urartar, eller som känner sådant personligt agg mot ens person att de bara måste uttrycka sig nedsättande om ens åsikter, vore det ibland bra om man själv kunde radera sin egen tråd. Det kan man i vissa andra forum. Låsning av tråden är inget realistiskt alternativ då man ju i så fall tvingas leva med invektiven synliga kvar på nätet. Fundera på det ni som handlägger den här sajten!

wildman2011-11-08 13:41
Antal inlägg: 3860

Många andra forum har betydligt mer möjligheter än detta (Citera, editera egna inlägg mm). Jag vill minnas att detta varit på förslag innan också utan att det blivit av. Själv håller jag med trådskaparen.
Ps flashback kanske man inte vill härma, men jag kan ta fotosidans forum som ett exempel där man är minst lika, om inte seriösare än här.

Välutrustad2011-11-08 14:40

Mouche:

Det finns många, många bra delar på Flashback, även om det finns en hel del vidriga också.

Min poäng, som du förstår om du läser igen, är inte att Betapet-forumet ska bli som Flashback. Jag tycker dock att man kan införa ny funktionalitet, för att göra detta forum ännu bättre.

Välutrustad2011-11-08 14:52

Precis min poäng, Wildman!

AtroCious_2011-11-08 14:56
Antal inlägg: 328

Oavsett vad man anser om flashbacks innehåll i sina trådar och dess medlemmar, så är flashback väldigt bra uppbyggt. Är ju bara fakta...

Betapets forum verkar man inte lägga ner så mycket arbete på. Som jag skrev ovan undrar jag varför man inte kan citera varandra, för mig är det mer grundläggande i ett forum än att kunna redigera redan skrivna inlägg. Jag menar, själva kärnan i ett forum är att man ska prata och diskutera med varandra - hur rörigt blir inte det utan att man kan citera inlägg?

Delicious - Ej medlem längre2011-11-08 14:57
Antal inlägg: 11661

Det som är mest irriterande är att man inte kan citera andra och sig själv.

blue_moon2011-11-08 16:31
Antal inlägg: 9713

"Citera andra och sig själv" är väl inga problem. Det är bara att markera, kopiera och klistra in ett stycke text, försett med citattecken.

Trådarna i Flashback är späckade med citatrutor - alla citerar varandra hela tiden. Det blir oöverskådligt och trådarna blir hur långa som helst!

Delicious - Ej medlem längre2011-11-08 16:36

Jag trycker hellre på en knapp än sitter och markerar och klipper och klistrar. Plus att folk då inte kan klippa och klistra till fördel för att missförstå en och göra så att andra missförstår.
Tycker inte att citatrutor är mer störande än "blablabla". Det blir lättare att läsa och hänga med i vem som sagt vad. Det störigaste är när folk verkligen sitter och felciterar. Leder oftast till att diskussionen urartar.

Robandage - Ej medlem längre2011-11-08 16:53
Antal inlägg: 847

Delicious
2011-11-08 16:36:
"Jag trycker hellre på en knapp än sitter och markerar och klipper och klistrar. Plus att folk då inte kan klippa och klistra till fördel för att missförstå en och göra så att andra missförstår.
Tycker inte att citatrutor är mer störande än "blablabla". Det blir lättare att läsa och hänga med i vem som sagt vad. Det störigaste är när folk verkligen sitter och felciterar. Leder oftast till att diskussionen blir levande."

Word!

blue_moon2011-11-08 17:03

Delicious
"...diskussionen urartar."

Robandage
"...diskussionen blir levande."

Hehe

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-11-08 17:05
Antal inlägg: 31064

Jag tycker Flasback-systemet med inledande citat är asrörigt.

Delicious - Ej medlem längre2011-11-08 17:18

Säkert jättekul för den som gillar att citera till sin fördel :)

arbetslinjen - Ej medlem längre2011-11-08 18:10
Antal inlägg: 1268

Enligt Ockhams rakkniv så bör det vara för att utvecklarna är för lata. Det är också det jag tror – att forumet är lite försummat helt enkelt. Finns nog ingen tanke bakom det hela.

blue_moon2011-11-08 18:16

Eller också är medlemmarna för lata, som vill ha tryck på knappen-lösningar till allt. ;-)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?