Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| systerrebell | 2006-08-14 07:51 | |
![]() | Flytt Jag håller på och flyttar (Umeå-Uppsala) och nu är jag LESS. Less på banankartonger, bruntejp, adressändring, att inte veta vad som är viktigt att få med sig, jättetunga böcker, kostnader, alla turer till Röda Korset med kläder jag inte vill ha kvar. Så, nu vill jag ha era flytthistorier. Gick det bra, gick det åt skogen (dvs krockade ni i första bästa rondell eller eldade upp huset första kvällen?), hur många gånger har ni flyttat (och vart) osv osv. Muntra upp mig, ge mig flyttenergi, snälla människor. | |
| Pekkis | 2006-08-14 08:03 | |
![]() | Avundsjukan växer. Tänk vad roligt att få flytta. Inreda och möblera en helt ny lägenhet. Tänk vilka roliga second hand-turer då kan göra de närmsta lördagsförmiddagarna. Jag skulle helst vilja flytt en gång om året, bara för att få fixa. Lycka till systerrebell, och tänk på vad mysigt det är att vakna upp i en ny lägenhet. | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2006-08-14 09:03 | |
![]() | jag har flyttat ca 20 gånger, runt i Stockholms län, i mitt liv och ju äldre man blir dessto mer har man att släpa på =) . När jag flyttade från morsan hade jag en bag med kläder och lite grejor i, nu sist för 6 år sedan hade jag en skitstor lastbil från en flyttfirma och ändå hade vi båda våra kombibilar fullastade med grejor och den ena med flyttsläp efter oxå.. Men håller med Pekkis, tänk vad kul att få göra nytt!! Om jag hade råd skulle jag flytta vart 3:e år så man fick slänga massa skit man samlat på sig.. | |
| Nemi | 2006-08-14 09:17 | |
![]() | systerrebell: Vat du vad? Det tar faktiskt slut med flyttstöket till slut, det äääär massor av jobbigt, men tänk vad skönt det blir sen när det är klart :) Njut av musik som gör dig glad medans du fixar, ha med nån vän som kan stötta dig. Och tänk, sen, så får du packa upp och inreda som du vill på nytt på ditt nya ställe, precis som föregående talare sagt :) Och välkommen till Uppsala, en underbar stad :) | |
| Elmis | 2006-08-14 09:57 | |
![]() | Välkommen på våra irl-träningar syster. De är lärorika och roliga. Särskilt om gubbi blir yr. :) Och vem vet, Nemi kanske chockar och dyker upp ibland. :) Uppsalatråden: www.betapet.com/inde...am p;page=0 | |
| Unsung | 2006-08-14 10:31 | |
![]() | Jag krockade en lastbil från Statoil när jag flyttade mellan Stabby och Kåbo i Uppsala. Men den enda synliga skadan var en krossad lampa som vi lagade med Karlssons klister och de märkte inte det när jag lämnade tillbaka den. | |
| Nemi | 2006-08-14 10:34 | |
![]() | Unsung; det säger väl förvisso inget om att det är jobbigt att flytta? ;) /Nemi, flogsta -luthagen-väktarn | |
| mescal - Ej medlem längre | 2006-08-14 10:41 | |
![]() | jag har flyttat fyra ggr | |
| vinhaggan - Ej medlem längre | 2006-08-14 11:06 | |
![]() | Jag och min sambo gjorde misstaget att flytta till gottsunda i uppsala, dessutom hyrde vi i andra hand av en galning som bara ville lura oss på pengar. Så efter bara några månader fick vi panik och flyttade till första bästa vi kunde få, dvs en studentlgh på 19 kvm, där vi skulle bo två stycken! Men det var inte slut där. Vi hade skrivit kontrakt med galningen, där vi skrev att vi hade 2 mån uppsägningstid, o vi sa till 2 mån i förväg. Men veckan innan vi ska flytta säger han att vi måste flytta exakt nu, annars ville han ha en till månadshyra. vad skulle vi göra? Vi hade ju ingen flytthjälp då. Så vi fick hyra bil o släp på stört, men saken var den att det var bara jag som hade körkort och det hade jag bara haft ett halvår och nu skulle jag dessutom köa ett alldeles för tungt lastat släp. Olagligt? jo... Men vi kom undan till sist, och nu bor vi lyckliga på kantorn i en rymlig tvåa, och tänker inte flytta igen på minst fyra år. | |
| Unsung | 2006-08-14 12:22 | |
![]() | Jo det är jobbigt... Flogsta-Stabby-Kåbo-Flogs ta-Smålands. Har burit många bananlådor. | |
| Rosö | 2006-08-14 12:25 | |
![]() | Förstår dig systerrebell!!!Hatar verkligen att flytta...det är banankartonger här och det är banankartonger där.Och så känns det som om man aldrig blir färdig.När man tycker att det börjar se ganska ok ut,så vips där dök det visst upp ett x antal banankartonger till med ouppackade grejer,suck... Har precis flyttat in i ett stort hus med sex rum och kök från en tvåa.Och vi lider inte brist på grejer.Alla släktingar bara dumpar över en en massa grejer,och så är jag för snäll för att säga: nej,jag vill inte ha.Så nu står det grejer högt och lågt.Men förhoppningsvis ser det ok ut om si sådär en två år,och då blir det bara MYS.Ska INTE flytta på minst hundra år;) | |
| systerrebell | 2006-08-14 21:48 | |
![]() | När jag flyttade till Umeå för två år sedan hade jag 6 banankartonger och en väska. Nu har jag 8 kartonger, en stor resväska, 2 trunkar och femtioelva påsar. Gaaaah! Det värsta är att jag flyttar till ett litet studentrum på 19 kvadrat, så jag förstår inte hur allt ska få plats. Men nu känns det bättre, tack. Förresten. Vinhaggan, här har du en ny granne. Kantorn is teh shit. Han jag hyr av påstod att det finns en jätteunderlig pizzeria i området, är det sant? :) | |
| vinhaggan - Ej medlem längre | 2006-08-15 11:01 | |
![]() | den enda pizzerian jag vet om är pizzeria shima, och den är rätt underlig faktiskt, den ligger i källaren i ett hus och själva pizzerian ligger långt in, sen kommer det alltid fram en mystisk man som ser ut som en indian när man ska beställa. Men pizzorna är jättegoda, du är välkommen! | |
| Riverpoet | 2006-08-15 11:44 | |
![]() | Jag bodde precis vid shima mina första månader i uppsala! :) Trivdes annars väldigt bra i Flogsta låghus. Min situation är lite jobbig. Bor över sommaren hos föräldrarna i linköping. Här har jag också en jävla massa kartonger med saker. Dessutom har jag en lägenhet i uppsala som just nu är uthyrd möblerad. Till råga på allt ska jag flytta till möblerat studentrum i göteborg. Ahhhh!!!! Men jag har gjort upp en plan. Nästa fredag tar jag bilen upp till uppsala och säljer av alla möbler. (Nån som vill ha en skinnhörnsoffa, vardagsrumsbord eller vad som helst billigt??). Tar dessutom med mig porslin och tv-apparater hem. På söndagen blir det hyrbil med släp ner till göteborg och tillbaks igen med kartonger och skit. Skönt ändå att slippa all möbelflytt. Studentrum är väl heller ingen evig lösning så om nåt år eller två lär det bli flytt igen.. Argh! | |
| vinhaggan - Ej medlem längre | 2006-08-15 11:48 | |
![]() | Vad är det för typ av vardagsrumsbord? du har inte några billiga fåtöljer eller bokhyllor? :) | |
| Riverpoet | 2006-08-15 12:35 | |
![]() | Skickar ett privat meddelande då detta känns lite off-topic. Är det nån annan som vill ha möbler hör av er! Hämtas i uppsala. :) | |
| systerrebell | 2006-08-16 03:42 | |
![]() | Haha, Shima nästa. :) När nästan alla ändå verkar bo i Uppsala: hur är staden att komma flyttandes till? Är det lätt att komma in i gemenskapen och, framförallt, hur sjutton lär man sig hitta (ja, jag är norrlänning, jag är van vid små stigar)? | |
| Nemi | 2006-08-16 10:42 | |
![]() | systerrebell: bästa sättet är att ha cykel :) man lär sig hitta. Och inte svårt att lära sig hitta, inte jättestor stad direkt, och man kan alltid utgå ifrån stora torget eller den rätt så tydliga domkyrkan ;) Lätt att komma in i gemenskap är det väl om man väljer att umgås med folk ;) Vet inte vad du ska plugga. Personer som läser på program brukar lära kännavarann rätt bra eftersom de ser varann rätt mkt. Annars är ju reccemottagningar och engagemang i nationer trefligt. Många unga i samma sits som en själv. Norrlands nation är kanonterevlig så den tycker jag du ska gå med i :) Sen så verkar det som att du har en hel del betapetgrannar här (jag bor 1½ min promenad från Shima..) och det kan ju vara positivt med ;) | |
| beaca | 2006-08-16 11:55 | |
![]() | partille (stärtered-björndammen-sä vedalen)-kortedala-masthu gget-haga-kungsladugård-a capulco-kungsladugård-kun gsladugård-malaga-(el palo-pedregalejo-malaga centrum)-sävedalen-kungsl adugård-kungsladugård-dub lin-kungsladugård-kungsla dugård Oj, vad många flyttar det har blivit. Den senaste i april i år. Det står fortfarande kartonger i vartenda rum... | |
| Riverpoet | 2006-08-16 16:48 | |
![]() | Uppsala är en bra stad för studenter iaf. Känner väl kanske att jag avverkat den på 4 år dock. Norrlands rekommenderas starkt. Alltid folk och billigaste ölen. Sen går det i perioder vilka nationer som har klubbar. För icke-studenter är väl fellinis ett ställe att gå till. Om man vågar umgås med hårdrockare dvs. hehe. Annars tycker jag det är en lagom stor stad. Med lite stockholmkomplex. Cykel är väl ett måste, buss är dyrt. | |