Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade42
Mobilspel
Pågående19 722

Forumkategorier

Användare Inlägg  
__Nanna___ - Ej medlem längre2011-11-24 14:42
Antal inlägg: 844

Varför p-piller och varför stoppa mensen?
Läser i granntråden (gratisbindor) och förundras.

Är det verkligen så, som det verkar, att ni som käkar p-piller (som preventivmedel) inte reflekterar över vad det är ni stoppar i er?
Är ni inte alls oroliga över vad bland annat den hormonpåverkan kan ställa till med?

Och varför vill man stoppa mensen? Jag tror nämligen att det (så långt som möjligt) är viktigt att "låta naturen ha sin gång", istället för tvärtom - detta sagt med reservationen att det givetvis kan finnas fall där det av rent medicinska skäl är nödvändigt att stoppa.

Obstinat-2011-11-24 14:43
Antal inlägg: 1877

Nej, inte orolig.

Lillstölla2011-11-24 14:52
Antal inlägg: 23831

Med risk för ramaskri, men nej, inte orolig och har tidigare medvetet valt preventivmedel som stoppar mensen eftersom jag tycker det är fruktansvärt äckligt. Så måste jag inte ha det så låter jag gärna bli.

__Nanna___ - Ej medlem längre2011-11-24 15:05

Nädå, här ska det inte bli något ramaskri, Lillstölla.

Men ärligt, jag har svårt att förstå att någon vill stoppa sin mens "bara" för att det är äckligt.
Jag tror nämligen att mensen fyller många funktioner. Inte minst som utrensning. Så är det iaf för mig. Jag mår bra av det. Och jag tillhör alltså ändå inte den gruppen som har "fjuttmens" på några få dagar (lyllos dom, kan jag tycka iofs).

Lillstölla2011-11-24 15:07
Antal inlägg: 23831

Du behöver inte förstå det, räcker att jag gör. Och är inget bara med saken.

Marika19872011-11-24 15:19
Antal inlägg: 399

Det är väl upp till var och en vad man vill göra. Är du nöjd med att ha mens och inte äta p-piller så är ju det jättebra. Varför störa sig på hur andra gör?

En sak till: Alla läkemedel kan ge biverkningar.

apbur2011-11-24 15:36
Antal inlägg: 9699

"Utrensning"? Det är ju inte som att bajsa om du tror det. För övrigt är det nog mer naturligt för oss att mensen stoppas upp ganska tidigt och ganska frekvent eftersom vi är förberedda för både tidigare och fler graviditeter än det mönster de flesta följer idag.

__Nanna___ - Ej medlem längre2011-11-24 15:56

Marika1987
Det kan vara en fördel att inte läsa in något som inte finns. Jag har nämligen ingenstans skrivit att jag stör mig, utan att jag förundras. Och det handlar givetvis inte heller om att inte var och en skulle få göra som den vill.

Men precis som du skriver, alla läkemedel kan ge biverkningar, och det är en ganska så betydelsefull aspekt.
En annan aspekt (av många) är miljön. Hormoner människan stoppar i sig kissas ut och påverkar hela eko-systemet på många allvarliga sätt.

ppernillaa - Ej medlem längre2011-11-24 16:03
Antal inlägg: 51

Tror ärligt talat inte att någon som käkar p-piller bryr sig om kisset påverkar ekosystemet eller inte. Själv började jag med p-piller i sjuan för att jag hade lågt HB och mensen var så riklig, jag mådde mycket bättre med piller. Idag tar jag dock inte några då jag är gravid för jämnan.

Emollas2011-11-24 16:24
Antal inlägg: 1082

det finns kondom

ppernillaa - Ej medlem längre2011-11-24 16:46
Antal inlägg: 51

Och det tror du hjälper mot mens ?
Kanske du ska ha en vagina för att uttala dig här.

emmsahn2011-11-24 17:09
Antal inlägg: 127

Men om man ser till bland annat pstav som gör att de flesta upphör att få mens överhuvudtaget, det är inte farligt. Så är nog inte så farligt att själv stoppa den med ppiller! :)

marmeladov222011-11-24 17:14
Antal inlägg: 4211

mens är bra, friskt, sensuellt, vackert, kvinnligt och magiskt
Jag är glad att jag har mens ibland
fin färg med

nettan232011-11-24 17:15
Antal inlägg: 4086

Slutade med p-piller just för riskerna som finns med dem. Men jag lever i ett fast förhållande och har koll på dgr istället :) Skönt att slippa ta saker i onödan. För mig känns det oxå som ngt naturligt med mens och är ngt som tyder på att kroppen fungerar som den ska.

marissa2011-11-24 17:15
Antal inlägg: 258

Bryr mig om vad jag stoppar i mig, men tycker att p-piller är det bästa p-medlet..

nettan232011-11-24 17:16
Antal inlägg: 4086

Hoppas att p-piller för killar kommer ngn gång ;)

FerrariN0072011-11-24 18:06
Antal inlägg: 25

Vissa kanske vill ut och resa, därmed slippa lingonen där. Väljer att skjuta upp det med p-piller.
Om jag inte missminner mig.

Sen så ska man nog vara medveten om att det kan ge biverkningar, som ni andra nämnde.

Att använda p-piller mot lingon tycker jag är lite ondödigt. Just att det kan ge biverkningar. Är ju något som alla kvinnor drabbas av !

Men vill folk använda p-piller, så ska jag inte säga emot, men tänk
efter innan !

sessan2011 - Ej medlem längre2011-11-24 18:12
Antal inlägg: 245

I min ungdom åt jag p-piller men inte för att bli av med mensen ...den hade jag ändå... utan för att inte bli gravid.
Visst det finns kondom...men jag personligen tycker inte om kola med papper.
För dom som vill ha one-night-stand så är absolut kondom att rekommendera...tur att valet är fritt :)

batdad2011-11-24 18:21
Antal inlägg: 6

Jag hade väldigt gärna ätit p-piller men har blivit stoppad pga att jag haft problem med migrän när jag var ca 14år vilket då ger mig en ökad risk för hjärnblödning o skit...
suger verkligen vill verkligen ta p-piller, får gå på skräpet minipiller istället... :(

Farsot2011-11-24 18:28
Antal inlägg: 36

Tror inte kondom är bättre för milön, för övrigt kissar vi ut könshormoner ändå, även de som kroppen naturligt producerar.
Allt negativt som sägs om preventivmedelshormoner, om folk bara visste hur "farligt" det är att vara gravid...men, alla måste hitta sitt sätt.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?