Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 57 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Bob100 | 2011-12-04 15:21 | |
![]() | Bästa svenska låtarna Nu börjar det dra ihop sig. Har lyssnat igenom en hel del svenskt sista halvåret eller så efter att Betapets musikdiggare givit sina förslag på bra svenska låtar och grupper i tidigare trådar. Resultatet ser du nedan. Tog bara med ett förslag högst per artist/grupp men en färdig lista rymmer just nu ca 300 låtar. Nu finetunar vi utifrån listan och era egna förslag. Vilka grupper och låtar saknar du just nu? Detta blir spiken i kistan. Redovisning med början julafton! Kanske blir det en nedräkning eller balaam, allt på en gång. Skaffa Spotify om du inte redan har. Största fyndet för min del hittills har varit Olle Adolphsons "Nu Har Jag Fått Den Jag Vill Ha" som INTE är en cover på nåt amerikanskt liksom The Gimmicks cover på "People Make The World Go Round" med The Stylistic, en definitiv version i svensk tappning. Apetizer: open.spotify.com/use...fP KrJD6TUo spotify:user:avenue:playl ist:6HOrPxaimB0IfPKrJD6TU o A Camp – Love Has Left The Room ABBA – S.O.S. All That Jazz – Banner Of Love Allan Edwall – Du Och Jag Anders F. Rönnblom – Det Är Inte Snön Som Faller Anna Järvinen – Svensktalande Bättre Folk Anna Ternheim – Better Be Arbete & Fritid – Arbete & Fritid Archimedes Badkar - Badidoom Asta Kask – Ringhals Brinner Atomic Swing – In The Dust Bad Cash Quartet – Midnight Prayer Bathory – Chariots Of Fire Bear Quartet – Millions Björn Afzelius – Elsinore Björn J:son Lind – Brusa Högre Lilla Å Blue For Two – Stay Casey Stay Blå Tåget – Den Ena Handen Vet Vad Den Andra Gör Bo Kaspers Orkester – I Samma Bil Bob Hund – Det Skulle Vara Lätt För Mig Att Säga Att Jag Inte Hittar Hem… Broder Daniel – Shoreline Candlemass – At The Gallows End Carbon Based Life Forms – Central Plains Cardigans – Step On Me Contact – Samma Vindar, Samma Dofter Cornelis Vreewijk – Somliga Går Med Trasiga Skor Cortex – The Freaks Dag Vag – Samma Sak David Shutrick – Blå Container Di Leva – Vem Ska Man Tro På Docent Död – Solglasögon Docenterna – Varma Öl Och Kalla Element Doris – You Never Come Closer Dr Zeke – Jag Ska Aldrig Dö Dungen – Festival Ebba Grön – Staten & Kapitalet Eggstone – Wrong Heaven Eldkvarn – Alice Entombed – To Ride, Shoot Straight And Speak The Truth Eric Prydz – Call On Me Esbjörn Svensson Trio – From Gagarin’s Point Of View Europe – The Final Countdown Eva Dahlgren – Ängeln I Rummet Fattaru – Babylon Fever Ray – If I Had A Heart Flower Kings – I Am The Sun Fläsket Brinner – Jätten Feeling Fläskkvartetten – Someone Like Me Fred Åkerström – Jag Ger Dig Min Morgon Freddie Wadling – Drömmarna Freestyle – Vill Ha Dej Frida Hyvönen – Enemy Within Gimmicks – Just Sånt Får En Att Bli Sur Gloria – Party On My Own Grisen Skriker – En Öl Till Grymlings – Där Gullvivan Blommar Gunnar Svensson & Arne Domnerus – Karl-Bertil Jonssons Julafton Gösta Berlings Saga – Sorterargatan 3 Hansson & Karlsson – Tax Free Hansson de Wolfe United – Var Kommer Barnen In Hedningarna - Dolkaren Hellacopters – Born Broke (live) Hello Saferide – Arjeplog Hives – Hate To Say I Told You So Hoola Bandoola Band – Vem Kan Man Lita På? Håkan Hellström – Känn Ingen Sorg För Mig, Göteborg Imperiet – Blå Himlen Blues Imperiet – Saker Som Hon Gör In Flames – Alias Irene – Stardust Jakob Hellman – Vintern Dör Jan Johansson – Visa Från Utanmyra Janne Schaffer – Norrland Jenny Wilson – Clattering Hooves Jens Lekman – Black Cab John Holm – Ett Enskilt Rum På Sabbatsberg Jojje Wadenius – Kalles Klätterträd Jose Gonzalez – Heartbeats Katatonia – Brave Kebnekajse – Horgalåten Kenny Håkansson – Gånglåt Kent – Kärleken Väntar Kenta – Just Idag Är Jag Stark Kjell Höglund – Genesarets Sjö Kleerup ft Titiyo – Longing For Lullabies Komeda – A Simple Formality Koop – Koop Island Blues Kriminella Gitarrer – Vårdad Klädsel KSMB – Sex Noll Två Lars Winnerbäck – Elegi Latin Kings – Blend Dom Legends – Call It Ours Liket Lever – Levande Begravd Lisa Ekdahl – Vem Vet Looptroop – Jag Sköt Palme Lustans Lakejer – Diamanter Magnus Uggla – Hallå Mando Diao – Long Before Rock’n Roll Mange Schmidt – Håll Käften Marie Bergman – Ingen Kommer Undan Politiken Marie Fredriksson – Ännu Doftar Kärlek Mats Paulson – Visa Vid Vindens Ängar Mattias Alkberg BD – Stockholm Mauro Scocco – Ingen Vinner Meshuggah – Rational Gaze Mikael Wiehe – Titanic (Andraklasspassagerarens Sång) Millencolin – No Cigar Miss Li – Ba Ba Ba Monica Törnell – Vintersaga Monica Zetterlund – Sakta Vi Gå Genom Stan Motorhomes – It’s Alright Nationalteatern – Barn Av Vår Tid Nicolai Dunger – My Time Is Now Nils Landgren & Tomas Szanko – Den Blomstertid Nu Kommer Noice – En Kväll I Tunnelbanan Nomads – Rat Fink A Boo-Boo November – Mount Everest Olle Adolphson – Nu Har Jag Fått Den Jag Vill Ha Olle Ljungström – Tysk Indian Opeth – Blackwater Park Orup – Från Djursholm Till Danvikstull Peps Persson – Falsk Matematik Perssons Pack – Tusen Dagar Härifrån Peter, Björn & John – Young Folks (Wizzard’s Sleeve remix) Petter – Repa Skivan Philemon Arthur and the Dungeons – In Kommer Gösta Popsicle – Hey Princess Pugh Rogefeldt – Här Kommer Natten Radio Dept. – It’s Personal Ragnarök – Promenader Raymond & Maria – Ingen Vill Veta Var Du Köpt Din Tröja Rebecka Törnqvist – Good Thing Rednex – Cotton Eye Joe Reeperbahn – Havet Ligger Blankt Refused – New Noise Robyn with Kleerup – With Every Heartbeat Samla Mammas Manna – Dundrets Fröjder Skäggmanslaget – Gråtlåt, Polska Efter Hjort Anders Soundtrack Of Our Lives – Instant Repeater ‘99 Stefan Sundström & Apache – Nån Har Slagit Upp Ett Hål Strindbergs – Kvasibarn Ståålfågel – En Dag I Varuhuset Svenska Akademien – Du Vill Så Du Kan Tallest Man On Earth – Pistol Dreams Tant Strul – Dunkar Varmt Ted Gärdestad – Himlen Är Oskyldigt Blå Teddybears Sthlm ft Thomas Rusiak – Hiphopper The Concretes – On The Radio The Embassy – The Great Indoors People The Field – Leave It The Knife – Heartbeats The Plan – Mon Amour The Sounds – Song With A Mission Thirteen Moons – Suddenly One Summer Thorstein Bergman – För Mej Själv Och Mina Tänkta Vänner Thåström – Kärlek Är För Dom Timbuktu – Karmakontot Tomas Ledin – Sommaren Är Kort Torsson – Klippans Centrum Tough Alliance – Silly Crimes TT-Reuter – Krossa Alla Tankar Ulf Lundell – Öppna Landskap Underjordiska Lyxorkestern - Förbjuden Luft Wannadies – My Home Town Vapnet – Plötsligt Händer Det Inte Weeping Willows – Blue And Alone Veronica Maggio – Jajaja Wilmer X – Blod Eller Guld X-Models – Två Av Oss Yngwie Malmsteen – Evil Eyes | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-12-04 15:24 | |
![]() | Vilket jobb du har gjort!!!!! :) | |
SatanIGatan- | 2011-12-04 16:07 | |
![]() | Du hade iallafall med Elegi med Winnerbäck. Bästa svenska låten. Outstanding. | |
SatanIGatan- | 2011-12-04 16:08 | |
![]() | Säger för övrigt som kafountine, grymt jobb! Jättekul! :) | |
Marli109 | 2011-12-04 16:16 | |
![]() | vilket jobb! nu har man att göra ett tag.... | |
670323 | 2011-12-04 16:57 | |
![]() | vilket jobb du har lagt ner,,,,, | |
lillahallon - Ej medlem längre | 2011-12-04 17:11 | |
![]() | en helt underbar lista! bra gjort | |
golden | 2011-12-04 17:17 | |
![]() | intressant läsning. jag håller inte med så himla mycket. och jag är besviken över att inte va med på ett endaste håll.. | |
rjn | 2011-12-04 17:17 | |
![]() | Du glömde Björn Skifs!! Jag gillar hans nya "Break the spell". Annars jättebra jobbat. | |
Robandage - Ej medlem längre | 2011-12-04 17:51 | |
![]() | Nej nej nej, det är ju inte ens de bästa låtarna med respektive artister. Gör om, gör rätt! ;-) | |
Bob100 | 2011-12-04 17:52 | |
![]() | golden, lämna ett bidrag så ska jag se vad jag kan göra :) | |
Bob100 | 2011-12-04 17:55 | |
![]() | Tack för responsen! Robandage. Alla låtar med t ex Bob Hund eller Imperiet står inte med, de är bara ett exempel på en låt med gruppen/artisten. Jag känner igen dig sedan tidigare och vet att dina bidrag beaktats. Har drygt 130 låtar till som är med bland de 300. Spetsa till listan lite nu, Rob! | |
Robandage - Ej medlem längre | 2011-12-04 17:56 | |
![]() | Allvarligt talat så är det en kul och intressant lista. Men varför ska Ebba Grön representeras med en cover? Det räcker väl med Blå Tågets original? Ebba borde ha haft med "800 grader"(som väl är deras kändaste sång) eller någon annan trudelutt ur deras digra katalog. | |
Robandage - Ej medlem längre | 2011-12-04 17:57 | |
![]() | Aha, okej. :-) | |
Obstinat- | 2011-12-04 18:01 | |
![]() | Han har ju med Blå tågets också, Rob. :) | |
Obstinat- | 2011-12-04 18:02 | |
![]() | Fast jag känner igen listan från förra tråden. Är inte det ganska mycket samma låtar? | |
Obstinat- | 2011-12-04 18:03 | |
![]() | Jag tycker Evergrey fattas. | |
Robandage - Ej medlem längre | 2011-12-04 18:05 | |
![]() | "Han har ju med Blå tågets också, Rob. :)" Ja, och det räcker. :-) | |
Robandage - Ej medlem längre | 2011-12-04 18:05 | |
![]() | Melissa Horn måste ju vara med, för böveln! Fel låtar vann. :-( | |
Obstinat- | 2011-12-04 18:06 | |
![]() | www.youtube.com/watc...Q8 PXXrCasE Den tycker jag. Gudomlig låt. | |