Spelrum
Giraffen | 22 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 38 |
Mobilspel
Pågående | 19 669 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-13 09:03 | |
![]() | Förbud mot rökning på balkong Nu händer det grejer! Helt underbart. "FÖRSLAG TILL RIKSDAGSBESLUT Riksdagen tillkännager för regeringen som sin mening vad som anförs i motionen om förbud mot rökning på balkonger i flerfamiljshus. MOTIVERING Enligt WHO:s tobakskonvention är det en mänsklig rättighet att slippa tobaksrök. Sverige har skrivit under tobakskonventionen. Riksdagen har beslutat om ett mål att ingen år 2014 ofrivilligt ska behöva utsättas för rök. Många som bor i flerfamiljshus kan inte använda sin balkong eller ha fönster öppna på grund av grannar som använder balkongen för rökning. En människas frihet får bara inskränkas av en annan människas frihet. Min rökande grannes frihet att röka på sin balkong ska därför inskränkas eftersom den inkräktar på min rättighet att sitta på min balkong och slippa rök." www.riksdagen.se/web...=G Z02So240 Enda invändning jag har är, att det är långt till år 2014. Annars tycker jag att det är ett utmärkt initiativ. Hoppas att det går igenom. Synpunkter? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-13 09:08 | |
![]() | hå hå ja ja,Det är bra, dom som betalar hyra för sin balkong ska kunna nyttja den utan att bli förgiftade,varför kommer ja och tänka på kattmat | |
Måns_E | 2011-12-13 09:11 | |
![]() | Inte nu igen. Nej, jag hoppas att det inte blir något av detta. Det hade varit mer hederligt att försöka förbjuda cigaretter. | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-13 09:11 | |
![]() | Kattmat? Hå hå, just, varför gjorde du det? :P (svara för guds skull inte!) | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-13 09:13 | |
![]() | "förbjuda cigaretter" Det kommer, det kommer. Vänta och se... | |
Alviina88 - Ej medlem längre | 2011-12-13 09:15 | |
![]() | Bort med cigaretter! De luktar illa och är skadliga! | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 09:23 | |
![]() | Men men får röka genom fönstret? Vid busstationer? I parker där barn leker? Själv föreslår jag rökning under köksfläkten så kanske man känner sig så osexig att man försöker sluta. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 09:24 | |
![]() | www.youtube.com/watc...m7 otjQDRM8 | |
ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-13 09:28 | |
![]() | Jag kan hålla med till viss del. Låt det vara tillåtet att röka på balkongen under vinterhalvåret, då vistas inte så många därute. Vi rökare är tillräckligt utmobbade redan. Tänk på de som bor på fjärde våningen utan hiss eller köksfläkt. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-13 09:31 | |
![]() | rökning dödar står det på paketen | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 09:31 | |
![]() | Tycker det är mest på sommaren som folk sitter och bolmar. Även "feströkare" passar på till rosévinet. Förlåt mig, men jag tycker ni kan vara utmobbade..så jävligt är rökning. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-13 09:32 | |
![]() | rökning under köksfläkt är katastrof,då sprids röken ut i hela huset | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-13 09:32 | |
![]() | Heja Del | |
88tinste | 2011-12-13 09:41 | |
![]() | Håller helt med Delicious! Det är vidrigt, jag har inte kunnat nyttja min stora fina balkong alls för att grannen röker. Vi har inte kunnat ha tvätten på tork ute eller liknande. Jag är allergisk mot röken och hostar tills halsen blöder, men det finns inte många som bryr sig om sådant i samhället. Finns typ ingenstans man kan vara idag... | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-13 09:46 | |
![]() | 88tinste Att drabbas så illa av andras rökande, som du har gjort är bara för hemskt. | |
88tinste | 2011-12-13 09:48 | |
![]() | Nanna Det är inte så att samhället bryr sig om de som blir så pass dåliga av det, eftersom vi inte är så många. Så jag tycker att det hela är sjukt... | |
ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-13 09:50 | |
![]() | Rökare får idag inte röka på offentliga platser inomhus, har svårt att tänka mig att rökare som röker utomhus är en större fara för andra människor än vad bilavgaser o dyl är. Tycker inte att man som ickerökare ska hoppa på oss rökare, dessutom i otrevlig ton, men det är ju inget ovanligt härinne. Själv tycker jag att jag tar hänsyn, skulle aldrig röka inne i en busskur tex, eller för när heller för den delen. Har aldrig rökt utomhus så länge barnen bodde hemma, kan ta en och annan cig under fläkten vintertid nu. | |
ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-13 09:51 | |
![]() | har aldrig rökt inomhus.... skulle det stå:-) | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-13 09:53 | |
![]() | Och att folk skulle röka under fläkten fungerar definitivt inte. Röken sprider sig i huset den vägen. Ullis1164, nej, folk ska inte röka på balkonger på vintern heller, för grannarna måste kunna vädra, måste kunna ha sina fönstren öppna. | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-13 10:00 | |
![]() | Jag satt häromdagen i en busskur när in kommer en man och det första han gjorde var att tända en cigg. Jag bad honom i vänlig ton att ställa sig utanför kuren och förklarade att jag är hyperallergisk mot tobaksrök. Han råstirrade alldeles tyst på mig med en så ond blick en lång stund, så jag trodde nästan att han skulle slå mig. :P Men han flyttade på sig sen och rökte utanför. | |