Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 37 |
| Inloggade | 84 |
Mobilspel
| Pågående | 19 473 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guldplate | 2011-12-15 18:03 | |
![]() | apputvecklare sökes! Jag har en spelide för mobiler och behöver hitta någon eller några som har tid och lust att hjälpa mig med programmeringen. Själv kan jag nämligen ingenting om programmering... Utan att gå in på detaljer kring spelet så har jag ännu inte hittat en spelapp som erbjuder det jag vill erbjuda i spelväg. Spelet jag vill göra finns däremot i olika varianter sen tiderna före smartphones. Så iden är beprövad och har sina trogna fans. Jag har en del självklara platser där appen bör marknadsföra för att få så bra effekt som möjligt. Vill du/ni hjälpa mig så delar vi sjävklart på vinsterna enligt överrenskommelse. Alternativt så kanske ni känner någon/några som har tid och vilja över för ett projekt. /Guldplate | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-15 18:22 | |
![]() | nu läste jag så fel aputveklare | |
| azen - Ej medlem längre | 2011-12-15 18:25 | |
![]() | Folk som kommer med en idé som "bara" behöver genomföras har oftast ingen ANING om hur mycket jobb som kommer att krävas för att få fram något bra. Har själv programmerat en hel del (dock ej så mycket appar), och ser väldigt ofta folk som söker någon som kan göra jobbet åt dem. Vad händer om din idé inte fungerar, folk kanske inte vill köpa din produkt, ska många timmars kodknackande bara vara förgäves? Mitt tips till dig är att kontakta ett företag som kan hjälpa dig med kostnadsförslag etc. Då får du ju även behålla alla intäkterna själv samt att du får en bra och testad produkt. Räkna dock med att om du anlitar ett företag så kommer det att behövas ganska mycket pengar. | |
| odin - Administratör | 2011-12-15 18:27 | |
![]() | Antingen är det förgäves eller så fungerar det. Så är det väl med ganska många IT-startups eller hur? Men man lär ha lärt sig en hel del på vägen. Om inte annat är det bra för CV:t. | |
| dannyboyFFS | 2011-12-15 18:36 | |
![]() | azen har tyvärr helt rätt och är grundidén redan beprövad brukar man möta stenhård konkurrens. Ska kanske aldrig säga aldrig men försök få så låga kostnader som möjligt för priset kan sticka iväg snabbt. Riskabelt | |
| Harlort - Ej medlem längre | 2011-12-15 18:39 | |
![]() | gissar fotball manager....... | |
| Guldplate | 2011-12-15 20:42 | |
![]() | Nu kan jag som sagt inget själv om programmering men jag har bra koll på hur mycket arbete det ligger bakom programmen. Min bror är en skicklig programmerare som har hållit på med det i 30 år. Han har dock ingen tid att hjälpa mig, även om han tror på iden. När det gäller frågan om hur vida det kommer att slå och att beprövade ideer möter hårt motstånd... Har ni hört om wordfeud? Var det ett beprlvat spel innan det blev en app? Var det någon som hade kunnat förutsäga den hysterin den appen lyckats åstadkomma? Nu säger jag inte att min ide kommer att bli en ny wordfeud-saga. Däremot så föredrar jag att se det hela som ett kul projekt med potential att bli lyckosamt. Sen är det som med lotter. Det enda man kan vara säker på är att ge man sig inte in i drt så har man inga som helst chanser till att vinna något... Jag har iden, jag har folk som tror på den, ingen har sett varianten ännu och jag är utbildad inom marknadsföring. Det jag inte kan är programmeringen. Fast det skulle kännas ganska meningslöst om jag la ner att försöka pga det. Speciellt när det finns folk som kan programmera och kanske har tid och lust över för att pröva min ide. | |
| dannyboyFFS | 2011-12-15 21:19 | |
![]() | Är wordfued unikt på mobilen? Finns fler scrabblespel till mobilen som Betapet mini och säkert en hel del som gett upp fighten om att vara scrabblegurun. | |
| dannyboyFFS | 2011-12-15 21:21 | |
![]() | Men tror du stenhårt på idén ökar chansen att lyckas | |
| Übersize - Ej medlem längre | 2011-12-15 21:34 | |
![]() | Jag visste inte att man fick annonsera efter tjänster på betapet? I alla fall, appar skiter jag blank i. Däremot behöver jag en hundvakt ibland. Och en kärring som städar huset 1 ggr/vecka. Kan vara samma peron. Ngn intresserad?? | |
| Guldplate | 2011-12-15 22:07 | |
![]() | Nä wordfeud är inte unikt för mobiler. Fast när det gäller argumenten om att beprövade ideer möter hårt motstånd så är wordfeud ett bra exempel. Han var inte först att göra en app baserat på detta världsberömda spel. Han har inte heller gjort den snyggaste varisnten av spelet och ordlistan blev känd för att vara kass. Ändå lyckades han skapligt bra, eller hur? ;-) När det gäller min spelide så tror jag skarpt på den. Den är beprövad sen tidigare men inte på detta sättet. Vad jag kan finna så finns inget liknade som app ännu. Fast som allt annat så lär det nog komma. Jag vill dock helst vara med och lansera det först. :-) Jag och fler med mig tror som sagt skarpt på iden. Kruxet är att det behövs någon eller några som kan programmera för att få fram iden. Sen kommer jag dra mitt strå till stacken för att det ska lyckas. När det gäller vinsterna så är jag ingen som kommer slåss för att få tjäna mest. Splittar hellre allt på mitteön eller i femton lika stora delar om det behövs. Lite av mycket är mer än allt av inget, som vi lärde oss på uppfinnarutbildningen. Och jag behöver hjälp för at lyckas med denna iden... | |
| le-lou | 2011-12-15 22:22 | |
![]() | Guldplate, har svårt att tro att du ska få fatt nån som programmerar under de villkoren.... det du begär är ju att en person ska göra jobbet gratis och på så sätt ta en gemensam risk med dig. Är du inte rädd också för att berätta om spel för nån programmerare som inte alls tror på iden - men tar den själv ist ? Om du betalar en programmerare för jobbet enbart och tar risken själv, så tror jag du har en bättre chans att få det klart och ut spelet på marknaden. | |
| Guldplate | 2011-12-15 23:09 | |
![]() | Le-lou: Jag fråga ett spelutvecklarföretag och de brukar ta 200.000 - 1.500.000 kr för sina tjänster. Även om jag tror appen tjänar in dom pengarna så är det inga pengar jag har i dagsläget. Så alternativen som är kvar är att antingen övertyga en riskkapitalist eller försöka hitta någon som har tid över att lägga på ett projekt. Sen har jag hört dessa.argumenten tidigare. Köp tjänsten för ingen vill jobba gratis. Det som talar emot det är att jag har en kille som gör just detta tillsammans med mig i ett annat projekt. Han är dessutom föreläsare på olika högskolor inom det han hjälper mig med nu. Med andra ord ingen nybörjare som för tillfället var arbetslös. Man måste våga chansa. Sen är det som Odin säger. Misslyckas man så har man lärt sig en massa på vägen. Bra att ha i CV:et m.m. Lyckas man så har man allt det plus en massa pengar. | |
| dannyboyFFS | 2011-12-15 23:18 | |
![]() | Får man fråga varför du söker programmerare på betapet? Lär man sig sånt om man utbildar sig i marknadsföring? Här hittar du ju bara ungar, tanter å haters | |
| MrAtomic | 2011-12-15 23:31 | |
![]() | Är inte apputvecklare extremt efterfrågade nu med tanke på den överdrivna hysteri som smarthpones och dess appar har. Det skulle nog innebära att det finns väldigt mycket jobb för personer med den kompetensen, vilket kan göra att det blir svårt att få hitta någon som har tid. Men jag kan ha helt fel. | |
| Guldplate | 2011-12-15 23:48 | |
![]() | Betapet är inte enda sidan jag söker på. Sen ska man inte underskatta ungar när det gäller datorer och programmering m.m. Var det inte en svensk 16åring som hackade in sig på Nasas datorer? ;-) Jag tror inte du har fel i att det är svårt att hitta apputvecklare som har tid över. Fast.jag kan inte ge upp pga en sån gissning. Det gäller att övertyga dom att mitt projekt är det projektet de vill engagera sig i. :-) | |
| dannyboyFFS | 2011-12-16 00:00 | |
![]() | Du får nog ta å landa. Ska du hitta nasahackers på betapet och göra en ny wordfuedsaga. Sen ska du övertyga några att jobba för dig när inte en enda här tror på din dröm av goda skäl. Antingen får du hyra några som kan sina grejer vilket blir en stor utgift eller så får du försöka sälja din idé till ett företag som kommer ta i princip all vinst | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-16 00:04 | |
![]() | "Här hittar du ju bara ungar, tanter å haters" Antar att du är en hater då, dannyboy? | |
| dannyboyFFS | 2011-12-16 00:07 | |
![]() | Ja va en unge och blev en hater precis | |
| MrAtomic | 2011-12-16 00:10 | |
![]() | Eller eventuellt övertyga din bror. Om han tror på din ide och har den nödvändiga kompetensen så kanske det där med att han inte har tid kanske kan ordna sig. Fast det är klart man bör nog inte trycka allt för mycket på det eftersom det kan påverka syskonrelationen negativt, men om du gör det på rätt sätt kanske det kan gå. | |