Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade37
Mobilspel
Pågående19 393

Forumkategorier

Användare Inlägg  
maffians2011-12-20 13:18
Antal inlägg: 200

Året som har varit
Det är några dagar kvar av 2011, men i alla fall jag har börjat tänka tillbaka på året som har varit, har ni?

maffians2011-12-20 13:22

För mig och min familj har det varit ett år av sorg, eller i alla fall de sista 4 månaderna. Den 10 september avled min mammas morbror efter många år av sjukdomar, den 12 september avled min "styvmorfar" av en hjärnblödning och i torsdags den 15 december dog min biologiska morfar efter en tids sjukdom.

Men.....! Den 1 augusti i år så fick jag och min sambo en dotter, vårt första barn och hon har verkligen varit ett glädjeämne i all denna sorg.

bommarna2011-12-20 13:26
Antal inlägg: 366

Beklagar all sorg du har och har haft! Har själv haft sådana år när mina föräldrar efter svåra sjukdomar dog. Det är tunga år!
Men vill säga att barn hjälper en att gå vidare och åter finna glädjen i livet!!! Så hoppas 2012 blir ett bättre år för dig!!!

maffians2011-12-20 13:31

Tack så mycket!
Ja allt kom verkligen på en gång och vi hade en liknande situation för 20 år sedan då min mammas farmor dog, hennes mormor och min mormor dog och samma år föddes min syster och kusin.
Men under dessa 20 år har vi inte haft några dödsfall i familjen så vi har varit väldigt förskonade från sorg ändå under så lång tid.

adel 101 - Ej medlem längre2011-12-20 19:15
Antal inlägg: 337

vi har haft en bruten arm på en person, en krossad handled på en annan och sedan en bruten fotled på personen med armen, sen hade vi en brand och efter det ett pervo som sextrakaserade. utöver det har vi haft ett jävligt bra år i relativt nya företaget och tycker det är skitkul med både etableringen och respekten visad oss av andra i branschen.

ser fram mot 2012 och prestationen vi har som mål. skitkul eftersom vårt största intresse och hobby även är vårt yrke. vi har hobbyn som jobb och är fan skitbra på det vi gör.

Emollas2011-12-20 19:22
Antal inlägg: 1082

En människa i släkten brukar aldrig dö ensam som man säger. Går en bort så faller någon mer tyvärr. Min svärfar gick bort i Februari efter en månad så gick även hans katt bort också.

tipitina2011-12-20 19:34
Antal inlägg: 2687

Jo, visst har jag gjort någon slags resumé av mitt år.

Började med en skilsmässa där exet träffade en annan tjej i januari och jag trodde då på riktigt att man kunde dö av hjärtesorg.
Det visade sig att jag dog inte nästföljande månader utan tog mig igenom bodelning och allt och kom ut lite starkare på andra sidan.

Under denna processen visade det sig också att jag har många fina vänner som jag kanske inte riktigt trott brydde sig så mycket som de faktiskt gör.
Eftersom jag helt plötsligt rörde mig ute mycket mer än jag gjort innan lärde jag känna en hel del nytt folk och har fått många nya vänner också.

Sommaren som följde kan ha varit en av de bästa i mitt liv. För första gången i mitt vuxna liv var jag fri som en fågel och kunde göra vad jag ville. Ingen annan att ta hänsyn till och vad skönt det var! Jag hade tre underbart roliga månader som jag alltid kommer att minnas.
Vårdade mina äldre bekantskaper och skaffade mig nya längs vägen...

I början av hösten lämnade jag bort min hund eftersom jag inte kände att jag hade tiden för henne och detta gjorde såklart ont men det var ändå för hennes skull.

Tillbaka till Uppsala, inneboende hos en kille, festat mer än jag gjort på många år.

Så dog min morbror i oktober. Han hade visserligen varit sjuk ett tag men det kom på något vis ändå plötsligt. Dödsfallet förde med sig massa trassel inom familjen och jag tappade en mycket fin vän...för ett tag. (Nu har vi hittat tillbaka till varandra.)

Så fick jag nu ett glädjande besked i veckan: dags för eget boende och ny lägenhet! Tjoho!

Och jag har dessutom kommit in på en kurs i Kenya.

Så man kan väl säga att det gått lite upp och ner sista året men det är väl så livet ser ut.

Observer2011-12-20 20:07
Antal inlägg: 266

"Livet måste levas framåt, men kan bara förstås bakåt."
Citat av dansken Kirkegard

nettan232011-12-20 20:09
Antal inlägg: 4086

I januari fick vi ta bort min älskade katt efter 18 år, det var tufft. Sen tog en mink eller liknande våra två kaniner, vilken chock och sorg. Livet pinnade på, med jobb och en härlig sommar i övrigt. I slutet av sommaren kom jag in på utbildningen jag drömt om ända sen jag var 15 år. I oktober firade jag och sambon vår 5 års dag. För ett par veckor sen fick vi ett nytt tillskott i vårat liv, hittekatten Findus, som busar för fullt efter tillfrisknande från bronkit. Våra andra djur förgyller mina dgr, varje dag. Jag är så tacksam för allt jag har, min familj, vänner, allt! Ser fram emot allt som kommer att hända år 2012!

Maja G2011-12-20 21:02
Antal inlägg: 10730

Början av året började bra. När det hade gått ett par månader hamnade en familjemedlem i kris, h*n blev i samma veva singel.
Vi kom närmare varandra i familjen genom krisen.
Sommaren var en av de bästa hittills. Träffade många fina vänner och fick tid för mig själv.

Åkte till Egypten i slutet av oktober, fick iof magsjuka där, men resan var ändå bra.
Fick även möjligheten till att byta jobb,där jag nu är och trivs. En utmaning som heter duga..tjänstledig t om sista april från demensboendet.

Gillar att börja om på nytt i en ny kalender. En helt blank kalender där det är helt rent på alla sidor. Vill fylla i så mycket som möjligt. En tripp till V-ås ska planeras i vår.
Hoppas 2012 har något spännande att ge. Ser verkligen fram mot det!

SonOfMan - Ej medlem längre2011-12-20 21:11
Antal inlägg: 245

Vi bör glömma det negativa som varit, och när vi bearbetat det tillräcklig, kan vi leva livet, på riktigt, i nuet.

vulcan2011-12-20 21:49
Antal inlägg: 7666

FORUMADMIN: En trevlig tråd, men den hör inte hemma i Seriöst. Typisk Snacktråd och jag flyttar den dit.

CrackedActor2011-12-20 22:04
Antal inlägg: 129

Jag har nog haft ett av de bästa o mest händelsefulla år i mitt liv just detta år.

Började också med seperation, vilket var nyttigt för att finna mig själv igen, jag liksom tappade bort mig när jag levde för andra.

Ny lägenhet o nytt självförtroende, ledde till några månaders betänketid.

började,på allvar satsa på mina intressen, o med mitt välmående hittade jag så småning om tillbaka till min dotters pappa.

Jag startade eget, pappan flyttade in till mig, och jag längtar till 2012 då min firma kan börja rulla igång på allvar!

Gott nyt år på er o hoppas ni får drömma o förverkliga minst lika mycket som jag.

CrackedActor2011-12-20 22:06

*nytt (har för tjocka fingrar för att stava bra med mobilen)

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-12-20 22:22
Antal inlägg: 31064

Jag beklagar sorgen.

Detta är året då jag blev lycklig.

anla2011-12-20 22:31
Antal inlägg: 41

Beklagar verkligen allt sorgsligt du har fått vara med om iår. Grattis till erat barn, nu börjar det roliga, det är en gudagåva att bli förälder. God Jul och Gott Nytt År:)

Stroker Ace - Ej medlem längre2011-12-20 22:41
Antal inlägg: 79

Det ljusa halvåret var bekvämt men sedan gick det utför.

Stroker Ace - Ej medlem längre2011-12-20 22:42
Antal inlägg: 79

Ordentligt.

marmeladov222011-12-20 23:35
Antal inlägg: 4211

2012 är vad hela mitt liv gått ut på

CrackedActor2011-12-20 23:37

We're all going to die

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in