Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade10
Mobilspel
Pågående18 984

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bladlusen622012-01-06 17:23
Antal inlägg: 205

hjälp min hund vill äta bajs !!!
nu funderar jag starkt på att köpa en munkorg till våran blandis ,schäfer rottis bordercollie 6 år, så fort jag "matte ska gå ut med våran pojke så ska han äta skit , dra så mycket han orkar o skälla på andra hundar,när han är ute med husse så händer inget av detta, våra promenader blir till en plåga , förstår att han anser mig som "för vek" men jag ryter o har kort koppel ,inget hjälper,, han vet väl också att jag är väldigt svag för honom , och älskar honom så mycket,, inomhus är han min bäbis ute är han en plåga ,, nån som har tips på vad jag kan göra,för att ändra våran situation

Mouche - Administratör2012-01-06 17:33
Antal inlägg: 24193

Tråden flyttas till Snack.

Harlort - Ej medlem längre2012-01-06 17:34
Antal inlägg: 670

Sluta ryta åt hunden, va bestämd i dina rörelser och kommandon, upprepa dig inte, avsluta promenaden så fort han gör något som inte är bra, belöna på rätt sätt, om du hanterar honom som en bäbis så förstår jag att det blir problem, var tydlig och lugn.

det handlar mycket om att ha ett enormt tålamod

Mouche - Administratör2012-01-06 17:36
Antal inlägg: 24193

PS.
Munkorg är ett arbetsredskap och inte nåt man bör använda hur som haver.
Ryta löser inga problem utan skapar bara nya.
Kort koppel är heller inget att rekommendera.

Brukshundsklubben anordnar kurser.
Ta ett snack med någon där och förklara vad ert problem är.

En personlig tränare kanske vore en bra lösning?

Megaherz2012-01-06 17:37
Antal inlägg: 3304

Läs lite om hur man uppfostrar hundar. Ändra ditt beteende för att ändra hundens.

apbur2012-01-06 17:38
Antal inlägg: 9699

Bajsa i hans matskål så kanske du avdramatiserar skitletandet :)

eerievoid - Ej medlem längre2012-01-06 17:40
Antal inlägg: 729

<3

Lillstölla2012-01-06 17:41
Antal inlägg: 23831

Vill minnas att jag sett Cesar Milan eller nån annan sån där person som är bra med hundar sagt att om hunden äter bajs kan det bero på att den inte får den näring den behöver.
Nu kan ju inte jag nåt om detta själv, men kan ju vara värt att kolla upp med en veterinär eller som andra här sagt brukshundsklubben?!

otaxam2012-01-06 17:44
Antal inlägg: 71

Du har själv besvarat din fråga. Du ser honom som din "bäbis". Att ryta hjälper inte, du ska vara mer intressant än omgivningen för att du ska få kontakt med honom. Den blandningen av hund kräver förmodligen också att han vill arbeta. Att hundar äter bajs är inte alls ovanligt, att sätta munkorg på honom kommer inte att hjälpa ett dugg, förmodligen bara stressa honom än mer. Det är du som ska lära dig vad hunden behöver och inte tvärtom. Gå en kurs med honom, läs böcker, sätt dig in i hundars beteende. Ha kul med honom. Kan han vara lös så ut i skogen med er och lek kurragömma, lägg ut sökspår etc. Det är din egen förändring som kommer att förändra honom. Ni kan inte kommunicera. Ett exempel....du kommer till ett land där du inte kan språket och hittar inte till ditt hotell, du frågar men de svar du får begriper du inte eftersom du inte kan språket. Så känner en hund med en ägare som inte kan kommunicera med sin hund. Hittade det här exemplet i en hundbok och tycker det beskriver ganska bra hur en hund förmodligen kan känna sig. Skaffa dig kunskap, gå någon kurs...du kommer aldrig få en förändring om du inte ändrar ditt beteende gentemot honom. Lycka till =)

otaxam2012-01-06 17:47
Antal inlägg: 71

För övrigt...att äta bajs har ingen kunnat fastställa vad det beror på helt och fullt. Kan finnas en massa orsaker...en teori är att de helt enkelt tycker det är gott ;)

Minta2012-01-06 17:47
Antal inlägg: 20042

www.hundstunden.se/a...p? arg1=186

Sachia2012-01-06 17:47
Antal inlägg: 4

Hej
Här står lite att läsa om detta. Vår hund åt bajs när den var valp, men inte nu. Har också läst om att det kan vara näringsbrist. Torrfoder är inte så bra enl veterinären, vår hund får nu speciella biffar. Torrfoder innehåller för mycket spannmål.
www.hundstunden.se/a...p? arg1=186

Delicious - Ej medlem längre2012-01-06 17:52
Antal inlägg: 11661

Hej titti

krysopras2012-01-06 17:58
Antal inlägg: 657

Kanske har din hund väldigt tråkigt? Raserna i honom antyder att det är en hund som behöver arbeta och aktiveras mycket. Hundar som har tråkigt uppfinner egna aktiviteter, ofta såna som ej uppskattas av oss människor.

Din hund skulle nog gilla att träna spår, uppletande, tävlingslydnad el nåt liknande!

krysopras2012-01-06 18:00
Antal inlägg: 657

PS: Att ryta och ha kort koppel gör varken ditt eller hundens liv mer roligt eller intressant. Har han mot förmodan näringsbrist så lär den inte heller bli bättre av rytande och kort koppel.

ttiittii - Ej medlem längre2012-01-06 18:03
Antal inlägg: 37631

Delicous, jag har bara ett nick så du vet

Delicious - Ej medlem längre2012-01-06 21:19
Antal inlägg: 11661

Hm, jaha..hade du inte en sån hund?

ttiittii - Ej medlem längre2012-01-06 21:30
Antal inlägg: 37631

har en sgt bernad,men skit äter hon inte,den förra kunde dra i sig en och annan älgskit,den båda har dragit i sig döda gäddor som legat uppsvälda på isen,dom har plåtmagar,aborrar med vassa fenor har båda ätit,hade en tax som åt kritor när jag var liten.Tikar brukar vilja rulla sig i skit för att dölja sin doft för rovdjur,har läst någonstans att hundar som äter bajs har vitaminbrist,Min förra hund ville rulla sig i hästskit för att dölja sin lukt,flera gånger när hon var nyskurad så kom hon lufsandes och skämdes för hon rullat sig i dynga någonstans,när man skurar en sgt bernad är det bäst att vara utomhus,det blir blött över allt,jag ska ha detta i minnet,långt fram i minnet nästa hund,blir en petit Basset griffon,som går att bada i diskhon

le-lou2012-01-06 21:41
Antal inlägg: 17500

Detta är ditt problem, kopierar din egen mening:

"inomhus är han min bäbis ute är han en plåga"

"nån som har tips på vad jag kan göra,för att ändra våran situation"

Ändra på det är mitt tips.

Minta2012-01-06 21:42
Antal inlägg: 20042

Min hund älskar bara människobajs som hon hittar i skogen och i parker i staden. Harlort mm. betraktar hon som snacks. Hundbajs gillar hon inte.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?