Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 46 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
grönöga - Ej medlem längre | 2012-01-18 22:28 | |
![]() | Elcigaretter Okej, jag har sagt att jag inte ska sluta röka. Varför inte? - Jag gillar´t, så enkelt är det. Vad som har förändrat/påverkat mitt tänk är att jag hamnade i ett samtal med min äldsta dotter (snart 11 år) där hon med mycket allvarlig ton frågade mig om jag inte visste att man kan dö av rökning. Fanns bara ett svar - Jo, jag vet det. Hennes motfråga på mitt svar var av den arten som gör att man fullständigt tappar orden. - Och du tycker att det är rätt av dig att ta min mamma ifrån mig!? Shit, vad svarar man på det!? :S Finns liksom inget som går att motivera ett fortsatt rökande efter en sådan fråga. Nu för att återgå till rubriken på min tråd - Elcigg. Jag köpte en nicotinfri variant och blev mycket positivt överraskad. Kändes verkligen som att röka, bortsett från att suget efter nicotin skrek i hela mig... Har nu spenderat X-antal timmar på nätet och kollat upp olika modeller. Till min stora förtjusning upptäckte jag att det finns elcigg med nicotin! :D Jag har läst, läst, läst och läst. Visst är det bäst med helt nicotinfria, men jag vill lyckas så jag tar en sak i taget så först bort med den farliga röken. Nicotinplåster är inget som fungerar för mig, det här känns som en bra lösning och ett stort steg i rätt riktning. Elcigg blir det. Nu är jag lite nyfiken och fiskar efter andras erfarenheter av dessa "cigg". Fungerade dom som avvänjning från vanliga cigaretter? Vilka fabrikat/märken använde ni? Vilka smaker kan ni rekomendera? Ja, allt... | |
ezye - Ej medlem längre | 2012-01-18 22:43 | |
![]() | Min kompis slutade direkt när hon skaffade elcigg (utan nikotin), och hon har rökt i 20 år. Hon har varit rökfri i 5 månader. Själv tyckte jag inte den var så god, och undrar var du hittat elcigg med nikotin? Jag tror att det kan vara en bra övergång. Frågan är bara om det är en seriös försäljare och om man säkert kan få tag på mer nikotinampuller, eller vad det nu är, när de man skaffat tar slut. Det är ju en rätt så dyr investering. | |
grönöga - Ej medlem längre | 2012-01-18 22:47 | |
![]() | Jag har hittat ett företag som verkar seriöst. Investeringen i sig tycker jag inte är så stor direkt.. Med extra batterier, munstycken/förångare och allt vad det nu är som gör att jag klarar mig iaf 6 månader så kostar det ändå mindre än vad en limpa cigg gör, så jag anser det vara helt överkomligt. | |
grönöga - Ej medlem längre | 2012-01-18 22:48 | |
![]() | Fel! Mindre än vad det kostar att köpa "limpcigg" för en månad skulle det vara. | |
Mouche - Administratör | 2012-01-18 22:51 | |
![]() | Detta måste vara den bästa nyhet jag någonsin sett. =) Jag läste en avhandling om riskerna med rökning för bara ett par dagar sedan och det jag läste fick det att gå olustrysningar inom mig av rädsla för de som röker i min vänskapskrets. Det finns iofs en tråd om elcigg på länken: www.betapet.se/forum...am p;page=0 ...men att sluta röka med vilken hjälp det vara må är helt klart en anledning till att uppmuntra och stödja. Jag låter därför båda trådarna vara aktiva och önskar dig lycka till Grönöga. Givetvis önskar jag alla andra som vill sluta röka lycka till också. Du har förresten en mycket intelligent dotter. Mouche | |
grönöga - Ej medlem längre | 2012-01-18 23:17 | |
![]() | Oops.. Hade inte en tanke på att söka i forum först. Tackar för att tråden får vara kvar. :) Jo, hon är smart den lilla fisungen. <3 Vet precis vilka knappar hon ska trycka på. | |
Satyra | 2012-01-18 23:33 | |
![]() | Senaste det här ämnet diskuterades här i Betapet, så blev jag superentusiastisk och beställde genast hem E-cigg (MED nikotin). Skäms nästan att berätta det, men jag har ännu inte ens provat dem. :-O Såhär ser sorten ut som jag har liggande hemma, minns dock inte längre varifrån på nätet jag beställde dem. images.bidorbuy.co.z...ar ette.jpg Fråga mig inte varför jag inte testat ännu - har inget bra svar på det, annat än att jag uppenbarligen har jävligt svårt för att överge "de riktiga" ciggen. Tyvärr. :-/ | |
Satyra | 2012-01-18 23:34 | |
![]() | SENAST! Inte senaste ... ;-) | |
nystan1 | 2012-01-18 23:58 | |
![]() | Har inget alls att komma med i ämnet, men vill bara önska dig lycka till! Riktigt bra beslut, men ack så svårt! :) | |
Lolita Pop - Ej medlem längre | 2012-01-19 05:51 | |
![]() | Vill förstås inte vara en glädjedödare men tyvärr är e-cigaretterna långt ifrån ofarliga: www.aftonbladet.se/h...21 03497.ab Marknadsförarna berättar så gärna att det som kommer ut är vanlig vattenånga. De är inte lika villiga att tala om vad det är användaren drar i sig. Jag tycker att du ska testa snus istället, om du nu inte tror att du kan sluta helt. Vilket jag är övertygad om att alla kan, det handlar ju bara om att bestämma sig. | |
Gautama | 2012-01-19 06:03 | |
![]() | Vad du än gör så testa inte snus som föreslås här ovan. Varför gå från ett beroende till ett annat. Snus är inte heller oskadligt. Och det är ett helvete att sluta med snuset också. | |
Miss_jk | 2012-01-19 06:51 | |
![]() | Jag har elcigg utan nikotin och den dämpar absolut det värsta röksuget. Finns "filter" med nikotin till min också, men än så länge så funkar det utan. | |
marmeladov22 | 2012-01-19 07:32 | |
![]() | haha? var kaffade du dessa jk? måste du ha en sladd i? | |
grönöga - Ej medlem längre | 2012-01-19 08:46 | |
![]() | Lolita Pop: "Jag tycker att du ska testa snus istället, om du nu inte tror att du kan sluta helt. Vilket jag är övertygad om att alla kan, det handlar ju bara om att bestämma sig." Det är just det som är grejen Lolita Pop, jag vill inte sluta röka. Snus har jag testat, samt vart enda hjälpmedel som apoteket tillhandahåller. När viljan inte finns så fungerar det inte, enkel matematik. Med Elcigaretten känner jag att jag ändå hittar en kompromiss som funkar. Jag har inte för ett ögonblick inbillat mig att elciggen är helt ofarliga, däremot tror jag att dom är ett bättre alternativ än vanliga cigaretter. | |
grönöga - Ej medlem längre | 2012-01-19 10:45 | |
![]() | Då är beställningen gjord! :) Återkommer med rapport. | |
Miss_jk | 2012-01-19 17:51 | |
![]() | Fick den i julklapp, men den köptes på ICA. Man laddar den emellanåt men annars ser den ut som en vanlig cigarett. :) | |
gnill | 2012-01-19 17:55 | |
![]() | grönöga, jag inväntar med spänning din rapport för att se om jag också ska ge mig in i detta... | |
grönöga - Ej medlem längre | 2012-01-19 17:59 | |
![]() | Fick just mail från posten att mitt paket från leverantören är på väg! Så troligen kan jag förvänta mig det med posten imorgon. :) | |
Cyko | 2012-01-19 18:33 | |
![]() | Gautama: "Vad du än gör så testa inte snus som föreslås här ovan. Varför gå från ett beroende till ett annat. Snus är inte heller oskadligt. Och det är ett helvete att sluta med snuset också." Det är 95-99% bättre från ett hälsoperspektiv att gå över från cigaretter till snus. Ja, det är ett beroende, men ett beroende som i princip är ofarligt (ja, jag sa det... tro mig, jag har forskat något fruktansvärt på snusets skadeverkningar, och alla myter är överbevisade). Vissa KAN inte sluta röka cigaretter rakt av. Då är det ojämförbart mycket bättre att gå över till en rökfri produkt som, som sagt, inte har några större negativa hälsoeffekter. Och Lolita Pop, du skrev: "Vill förstås inte vara en glädjedödare men tyvärr är e-cigaretterna långt ifrån ofarliga: www.aftonbladet.se/h...21 03497.ab" Det där är bullshit. E-cigaretter och cigaretter går inte att jämföra i skadlighet. WHO eller vilka det var som drog slutsatserna att det är skadligt, utan några som helst bevis, har säkert kopplingar med läkemedelsindustrin som förlorar pengar på nikotinersättningsprodukt er med e-cigaretternas framkomst. Fantastiskt beslut att sluta röka! Du kommer inte ångra dig. | |
Cyko | 2012-01-19 18:34 | |
![]() | Jag kan för övrigt själv säga att jag slutade röka med hjälp av snus, utan att ens försöka, och det var det bästa beslutet jag tagit i hela mitt liv. | |