Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 119 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 09:36 | |
![]() | Finns det män som rackar ned på andra män? Könsskillnader verkar alltid vara ett aktuellt ämne att diskutera för vissa män och kvinnor. Själv tror jag att skillnaderna mellan könen är mindre än den mellan individer. En del kvinnor verkar ivriga att heja på män som presenterar stereotypa bilder av hur kvinnor är och borde vara. Finns det män som på liknande sätt ställer sig upp och anklagar sina medbröder för att de inte beter sig som män borde bete sig och uppföra sig? Man ser sällan inlägg där män rackar ned på andra män för att de har mindre verbal förmåga än kvinnor t.ex. Har jag missat de inläggen eller finns det? Kan någon jämställd man förklara varför män i allmänhet inte gör så stor affär av skillnader mellan mnän och kvinnor när det är till mannens nackdel? Väntar med spänning på svar...:-) | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2012-02-05 09:38 | |
![]() | Man kackar väl inte i eget bo. :-) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 09:40 | |
![]() | Nä, tänk om alla kunde fatta hur osmart och ohygieniskt det är ;-) | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2012-02-05 09:42 | |
![]() | Kvinnor har ju tyvärr aldrig fattat det riktigt. Men de har andra förtjänster, de små liven. :-) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 09:43 | |
![]() | Ja, de kan vara riktigt rara ibland. Som när de serverar öl och låter mannen ta den från det platta huvudet...;-) | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2012-02-05 09:45 | |
![]() | Ja, det är kärlek. <3 | |
| chistarinho | 2012-02-05 15:22 | |
![]() | Orkade inte läsa ditt inlägg, läste bara rubriken. Ja, jag rackar ner på andra män. Jag rackar ner på idioter och folk som inte kan bete sig. Män som kvinnor. Varför skulle jag bry mig? Det är bara svaga människor som måste "hålla ihop" med sitt kön och sånt piss. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2012-02-05 15:24 | |
![]() | cool kille, christ... | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 15:27 | |
![]() | Om du inte läste inlägget så missade du att frågan var ställd till jämställda män och inte till personer som inte orkar läsa och skriver "piss". Varför ens skriva svar på ett inlägg om man inte läst det. Verkar onödigt på nåt sätt. | |
| shulten | 2012-02-05 15:35 | |
![]() | Män har väll i mindre grad samma offermentalitet som kvinnor har (offer som grupp). Medans män möjligen i större grad känner sig som egna individer. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 15:38 | |
![]() | När folk känner sig i underläge är det väl ganska vettigt att gå ihop för att stödja varandra? Så gör man ju i många situationer oavsett vad det gäller för problem. De som inte känner sig diskriminerade har oftast inga incitament att gå med i gruppen. | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2012-02-05 15:39 | |
![]() | "Man ser sällan inlägg där män rackar ned på andra män för att de har mindre verbal förmåga än kvinnor t.ex. " ja men det är ju just för att vi inte har verbal förmåga som vi inte rackar ner på varandra i forum. Vi kan inte, vet inte hur man gör. ;) | |
| äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-05 15:39 | |
![]() | 2012-02-05 15:35 Jomenvisst. :) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 15:42 | |
![]() | Haha, den var bra, anka_i_potta! ;-) | |
| apbur | 2012-02-05 16:17 | |
![]() | "Själv tror jag att skillnaderna mellan könen är mindre än den mellan individer." Det här är ju något man gärna säger men jag har lite svårt att greppa varför det är relevant. Kan hända att jag missar något. Utesluter det ena det andra? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-05 16:42 | |
![]() | självklart för dig adel,betyder inte att det är så för resten av alla män,alla män jag känner skulle aldrig göra det,men det är ju förstås skillnad på vilka man rör sig med, | |
| cadette - Ej medlem längre | 2012-02-05 16:58 | |
![]() | Män som rackar ner på män och "anklagar sina medbröder för att de inte beter sig som män borde bete sig och uppföra sig" är ganska vanligt. Det räcker med att sätta in ett 'homosexuella' framför 'medbröder' så blir det glasklart. Tyvärr. | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-02-05 17:08 | |
![]() | Vad snackar du om? Riktiga män har inga homosexuella medbröder. | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-02-05 17:08 | |
![]() | Det tar emot, men jag får väl lägga till ett ;) just in case. | |
| chistarinho | 2012-02-05 17:22 | |
![]() | För att jag tycker frågan är dum från första början. Tycker faktiskt alla frågor i stil med "finns det män som har känslor?" "finns det tjejer som snusar och gillar monstertruckar?" är dumma. Men nu bemödade jag mig att läsa inlägget. Men det är ett rimligt krav att ställa att jag borde läst inlägget, fair enough. Jag tycker dock du uttrycker dig rätt otydligt. "En del kvinnor verkar ivriga att heja på män som presenterar stereotypa bilder av hur kvinnor är och borde vara." Heja på tolkar jag som något positivt. Men jag antar efter att ha läst helheten att du menar det citerade som något negativt. Dvs att kategoriserande, generaliserande och utmålande av en mall för en stor grupp människor, är något dåligt. Dessutom förstår jag inte hur du tolkar att jag inte är för jämställdhet för att jag inte orkar läsa ditt inlägg och skriver "piss". På vilket sätt är det relevant för jämställdhet eller inte, undrar jag? Du svarar ju på din egen fråga när du skriver att "Själv tror jag att skillnaderna mellan könen är mindre än den mellan individer." Mao finns det män som rackar ner på andra män, och män som inte gör det. Det har du skrivit med dina egna ord, kan man säga. Kan du inte ta och tala om för mig vilka dom skillnader är mellan män och kvinnor, som är till mannens nackdel? Ektis: Japp, rätt cool. | |