Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade67
Mobilspel
Pågående19 143

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Naity_2012-02-09 01:29
Antal inlägg: 633

Våra favoritskådisar
Vilka är dina absoluta favoritskådespelare som aldrig gör dig besviken? Motivera gärna med!

Först och främst. Leonardo Dicaprio, skådespelare som gjort extremt bra val bland manus och lika bra rolltolkningar. Alla har säkerligen sett titanic, men det finns andra filmer man borde se med honom om man vill se mästerverk till skådespeleri såsom "What's eating Gilbert Grape" "Basketball Diaries" "Catch me if you can".
En utav de absolut bästa någonsin enligt mig.

På andra plats kommer Paul Newman, likaså som Dicaprio, så följer man med extremt väl i karaktären och han sätter varje mening spot on!

Ryan Gosling: Har för övrigt bara sett en film med honom- Drive. Men det räckte för att få honom till en favorit. Svårt att förklara vad det är för speciellt med honom, men gillade sättet han spelade karaktären på väldigt mycket i den filmen.

Robert Deniro- Älskar hans ambition, när han gör en film, då är det 100% fokus och seriöst. Respekterar han mycket för det! Sedan är han en risktagare, vågar gå utanför de "säkra korten" då och då!

Brad Pitt- Lätt att tro att han endast kan spela den där typiska machokillen, men när man ser hans variation så blir man grymt imponerad, han kan verkligen spela samt har det där lilla extra för att räknas som en personlig favorit.

Skblole2012-02-09 01:43
Antal inlägg: 922

Apropå Ryan Goslings roll i Drive verkar det verkligen vara något folk älskar eller hatar. Jag älskade det precis som du men han får ju en hel del skit också. Har egentligen bara sett honom göra en stor roll till i Lars and the Real Girl så är inte vidare bekant med honom jag heller.

ond_ kanin2012-02-09 01:45
Antal inlägg: 377

Al Pacino: För att han alltid ger sig totalt hän i varje roll, även i skitfilmerna som "scent of a woman". Visst kan han tendera till överspel, men oftast har han, likt de Niro en minimalistisk ådra som alltid trollbinder oss.

Johnny Depp: För att han nästan uteslutande väljer intressanta roller och briljerar i dessa. Att han gör brödjobb som pirathövding förlåter jag honom, han är ju så jävla snygg.

Kvinnlig fägring ska vi ha:

Kate Winslet: Bäst när det gäller, hon har fan aldrig gjort mig besviken, inte ens i Titanicfiaskot. Ett fint drag är att hon inte drar sig för nakenscener.

Scarlett Johansson: För att hon är så jävla snygg.

Naity_2012-02-09 01:45

Ja, är medveten om det också, visst är det skumt. Förstår att man kan tycka det är drygt med en sådan "seghet" karaktären har, men jag tycker det skapar en otroligt bra känsla i filmen och det passar mycket bra.

Naity_2012-02-09 01:48

Titanicfiasko, hur menar du då?

Johnny Depp är en favorit med. Han är så varierad vilket respekteras. Tycker även han gör sina oseriösa roller bra, men han har så mycket potential!

Delicious - Ej medlem längre2012-02-09 02:01
Antal inlägg: 11661

Åherregud.

ond_ kanin2012-02-09 02:09

Med Titanicfiaskot menar jag, att likt skeppet så var filmen om detsamma en sminkad story om en brud som träffade en snubbe. Lite: "jag skulle åka båt till Amerika med min dumma pojkvän, men jag träffade en jättesnygg kille, han var snel. Just det! Båten sjönk också."

BOOMERANG12012-02-09 02:22
Antal inlägg: 1

Fotbollsspelaren Materazzi är också en mycket bra skådis!

Naity_2012-02-09 02:28

Delicious, vadå? såna inlägg är jättetråkiga du får gärna skriva något mer än så eller inget alls kanske?
Ond kanin: Jag tycker verkligen inte den är så billig som du får det att låta, finns en anledning till att den blev så stor som den blev. Bra kärlekshistoria!

Delicious - Ej medlem längre2012-02-09 02:33
Antal inlägg: 11661

Om du inte förstår så förstår du inte. Jag är säker på att andra gör det dock.

ond_ kanin2012-02-09 02:35

Kryptiskt..säg vad du menar istället.

Naity_2012-02-09 02:48

Jag bryr mig inte delicious, tycker bara det är tragiskt när man kommer in för att sprida negativism. Du tillförde absolut inget till tråden. Har du inget vettigt att säga så behöver du inte kommentera alls.. :)

Ruhrområdet2012-02-09 02:55
Antal inlägg: 190

Jag gillar faktiskt leonardo di caprio sedan han fått en liten fläskig gubbhaka, det ger lite pondus till hans insatser. Även om jag vagt misstänker att det är uttryck för lite dålig smak, så var jag nöjd med honom i Shutter Island.

Ruhrområdet2012-02-09 02:59

Christian Bales närvaro, när han inte spelar att han spelar narkomoner och alkoholister. Man skulle faktiskt kunna tro att han aldrig varit berusad i sitt liv. The Fighter var hemsk, mycket sekundärskam.

ond_ kanin2012-02-09 03:01

Ända sen Leo kom i lag med Scorsese har han vuxit både som skådis och blivit manligt pluffsig. Shutter island är ett exempel, men mest av allt visar The departed härlig manboobpotencial hos den gode Leo.

Naity_2012-02-09 03:01

Legendariskt sammarbete indeed!

Skblole2012-02-09 03:12
Antal inlägg: 922

DiCaprio har ju varit med i så många fantastiska filmer och gjort så många bra roller att fingrarna inte räcker till längre. Hans bästa roll är i min mening en annan med Scorsese, nämligen The Aviator.

Ruhrområdet2012-02-09 03:18

Jag såg fem minuter av den och tänkte. Ledsen Leo, men jag struntar i om du får dina pengar eller inte. Men jag kan ju ha missat nåt.
Annars blir det nog ingen film för min del förrän Ett land i gryningen av Dennis Lehane blivit film. Om den nu blir det vet jag dock inte.

Hinken76 - Ej medlem längre2012-02-09 03:41
Antal inlägg: 1194

Många bra nämnda redan. Lägger till Natalie Portman, Denzel Washington och Marlon Brando.

HelenK2012-02-09 05:51
Antal inlägg: 31

Tom Hanks är ju klar favorit......finns det nåt han inte kan spela övertygande??

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?