Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 023 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| karlssonett | 2012-02-12 08:50 | |
![]() | Människor som stjäl hundar Gaia, en ca 5-årig Shcäfertik blev stulen utanför ica i Hagsätra igår vid 20.15-tiden. Snälla hjälp till att sprida det här, ägarna är förtvivlade, hon måste komma hem. 5000 hittelön. forattjagville.blogg...tu len.html Fråga: Vilka onda människor har hjärta att göra sånt här? | |
| corlini | 2012-02-12 10:18 | |
![]() | sådana som borde få grymt mycket stryk. sådär riktigt mycket så de nästan blir folkskygga och spenderar resten av sina liv ätandes medecin isolerade i små ettor i en förort ingen vill åka till. | |
| slånbär | 2012-02-12 10:38 | |
![]() | Fruktansvärt att det händer men samtidigt så måste man som djurägare vara medveten om att risken alltid finns när man binder sin hund utanför en affär och lämnar den. Jag skulle aldrig våga göra det även om jag har Schäfer. Många tror ju att det är säkrare om man har en hund av bruksras för att man hoppas att ingen ska våga komma nära den men det hjälper inte alltid. jag vet en som blev av med sina Rottweilers som satt i bakluckan på bilen. Risken är att om man har en hund av liknande ras och den blir stulen så är det inte av någon som vill ha ett husdjur utan för att dom vill ha en hund dom kan använda vid tex slagsmål eller liknande. Dom bryter ner hundens psyke för att utnyttja dess aggressivitet till sin egen fördel. Skrämmande. Hoppas att hunden kommer till rätta snart. | |
| KajsaNH | 2012-02-12 10:41 | |
![]() | Det händer lite då och då att hundar blir stulna utanför affärer och t o m från villatomter. Lika gräsligt varje gång! Ofta verkar det vara missbrukare som sedan bara släpper ut hunden någonstans. Jag lämnar ALDRIG min hund ute utan uppsikt. Och absolut inte utanför en affär. | |
| KajsaNH | 2012-02-12 10:44 | |
![]() | Hoppas förstås att hunden kommer hem till sig igen. | |
| vulcan | 2012-02-12 13:20 | |
![]() | FORUMADMIN: Vi har vid något tillfälle tillåtit efterlysningar av försvunna människor under Seriöst, även om dess huvudsyfte (se pinnat inlägg) är att vara ett diskussionsforum. Att efterlysa stulna och bortsprungna hundar faller däremot klart utanför syftet med att ha en Seriöst-flik. Även om jag tycker synd om den drabbade familjen så kommer jag därför att flytta denna tråd till Snack. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-12 13:28 | |
![]() | så tragiskt,leta på blocket efter säljes anonser och i tidningar dom lfesta tidningar har sina sälj anonser på internet,hoppas hunden kommer till rätta | |
| Minta | 2012-02-12 13:42 | |
![]() | Efterlys hunden på Facebook, Vovve mm. med bild på hunden och uppgifter om var och när. Jag är mycket försiktig med att lämna hunden utanför en affär. Jag blev upplyst om risken när min hund var liten valp. En man kom fram till mig och sa: vad du än gör, lämna aldrig hunden utanför en affär. Flera hundar har blivit stulna på det sättet. En här i Göteborg blev av med sin hund på det sättet och den hittades lemlästad och dödad. Det var en liten hund. | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2012-02-12 13:46 | |
![]() | Man sätter inte hunden utanför affären ......... tänk till lite ursäkta .. | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2012-02-12 13:48 | |
![]() | karlssonett Det är gårt sagt av mig men sanningen är hård ska man till affären eller någon annan stans då får det vara en som passar den punkt slut -....... | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-12 13:54 | |
![]() | Usch, vad trist. Jag skulle dock heller aldrig lämna min utanför, alldeles för riskabelt. | |
| _imi - Ej medlem längre | 2012-02-12 14:14 | |
![]() | Lika hemskt varje gång sådant händer, men säger som många andra här, jag skulle aldrig lämna min hund utan uppsikt. | |
| Katijoun | 2012-02-12 14:21 | |
![]() | Usch, hemskt! Lider med ägarna som blivit av med hunden men håller med om att man aldrig ska lämna sin hund utanför en affär ensam, vad som helst kan hända! :( | |
| golden | 2012-02-12 14:47 | |
![]() | jag skulle aldrig stjäla en hund | |
| _imi - Ej medlem längre | 2012-02-12 14:51 | |
![]() | Lovar du det? På heders? | |
| Jöhnk | 2012-02-12 15:10 | |
![]() | Hoppas de får den tillbaka. (Förstår dock inte varför man väljer att lämna hunden (eller ett barn i vagn t ex) utanför en affär. Vad som helst kan hända. Hunden kan bli trängd och hugga någon och sen står man ett saftigt skadestånd och en hund mindre iaf. Dumt är det...) | |
| Jöhnk | 2012-02-12 15:10 | |
![]() | *man med | |
| MCMLXIII - Ej medlem längre | 2012-02-12 16:30 | |
![]() | I värsta fall slutar jycken som pizzafyllning + skinnkrage på den nya kinatillverkade jackan. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-12 18:02 | |
![]() | knappast | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-12 18:05 | |
![]() | Dom skulle kunna försöka ta min hund utanför en affär,stackars dom,då skulle dom först behöva söva ner 85 kg hund och baxa bort henne,ingen skulle få henne mer sig hon skulle tugga tjuvarna sönder och samman | |