Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 987 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-05 07:35 | |
![]() | en 12 årig flicka En 12 årig flicka anklagas som häxa,föräldrarna har skadat flickan med en glödande kniv,4 pastorer är inblandade,vad är detta för sjuk sätt och varför har inte skolan reagerat tidigare ? | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-03-05 07:39 | |
![]() | Va? Vadå? Har jag missat nåt. Har du ingen länk, och var hände det? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-05 07:40 | |
![]() | kolla nyheterna är så dålig på data och har ingen hemma som kan länka,men du kanske kan? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-05 07:41 | |
![]() | tv4 nyheterna,dom har inte kallat flickan vid förnamn utan dom har kallat henne höxan | |
| Joussen | 2012-03-05 07:44 | |
![]() | När ska man sluta att förvånas över alla sjuka människor? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-05 07:44 | |
![]() | ja,det måste det vara Tack,för det kan inte finnas 2 så galna familjer | |
| Gautama | 2012-03-05 07:46 | |
![]() | Å vilken fin demokratiskt sida du länkade till Frizk! Här är en mer normal sida där man också kan läsa om det. www.aftonbladet.se/n...44 71969.ab | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-05 07:46 | |
![]() | Nu när jag ser att det handlar om icke Svensak människor så drar tråden i väg och blir rasistisk så kontaktar jag spelvärd | |
| Joussen | 2012-03-05 07:47 | |
![]() | Skulle tyvärr tro att det finns fler än så... de har bara inte kommit fram. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-05 07:50 | |
![]() | hoppas dom hittar på dom då | |
| le-lou | 2012-03-05 07:54 | |
![]() | så går det när folk tror för mycket. | |
| limpan__2 | 2012-03-05 08:01 | |
![]() | Och ändå påstås det att religion och andetro är något positivt för samhällen... | |
| Gautama | 2012-03-05 08:09 | |
![]() | Men detta är väl som med allt annat, ett verk av några få enskilda. Men vill ni dra en hel grupp i skiten, så gör det... Tyder väl mest på okunskap. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-05 08:18 | |
![]() | limpan ,det finns ingen tro i värden som förespråkar detta | |
| limpan__2 | 2012-03-05 08:19 | |
![]() | Hur kan du säga att deras tro på att dottern var besatt av andar okunskap och inget som ska blandas med andra troende? Vad skiljer dessa från de som tror att sina hus är bebodda av spöken och ringer efter fyrans spökjägare? Eller från de som tror på en högremakt som kan påverka våra liv om vi bara lever enligt texterna i en gammal bok? | |
| limpan__2 | 2012-03-05 08:21 | |
![]() | Jo ttittii, deras tro. Vem är du att föringa den? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-05 08:25 | |
![]() | limpan så du försvarar deras handlande? | |
| cadette - Ej medlem längre | 2012-03-05 08:28 | |
![]() | Det är min fulla övertygelse att all extremism, om det så är religiös eller politisk, är avarter som inte kan ses som representativa för majoriteten av den egna (icke extremistiska) gruppen. Därför bör man hantera den här typen av fall som de enskilda företeelser de är och inte generalisera dem som om de vore representativa. Var Breivik en enskild galning, eller ska vi anse att det är alla högerextremisters våta dröm att avrätta ungdomar? | |
| limpan__2 | 2012-03-05 08:30 | |
![]() | Nej inte det minsta. Men jag ser dem inte som konstigare än andra religiösa dårar. Tyvärr tror en del på gudar, tomtar och troll. Gör mandet och man tror ens dotter är besatt kommer man såklart försöka göra något åt detta. | |
| slånbär | 2012-03-05 08:42 | |
![]() | De människor som gör liknande saker i religionens namn anser ju att det dom gör är helt rätt-dom vet ofta inte bättre. Många länder i tredje världen är ju rent utvecklingsmässigt där vi var för 1-200 år sedan och det räcker ju att titta på vilka vanvettiga saker som vi utförde i Guds namn då. Hade någon utomstående kommit och dömt oss för det hade vi ju slängt ut dom då det var det normala sättet att leva då-enligt kyrkans regler. Dessa människor gör inge annat än det dom tror är rätt. Jag säger inte att deras handlingar är rätta ,självklart inte men dom tror att det är det. Själv anser jag att det finns saker som troende här i sverige idag gör som är helt förkastliga och framförallt korkade men det är inte min sak att döma andra. Jehovas har rätt att vägra ta emot blod hur korkat det än kan tyckas. Så att döma andras religionsutövande utifrån våra referensramar är ju bara fel. Vill man förändra tex kvinnlig omskärelse så krävs det bra mycket mer än att folk står och pekar finger och säger att aja baja sådär kan ni ju inte göra. Det krävs samhällsförändringar för sånt. | |