Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade28
Mobilspel
Pågående20 122

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mandelmussla2006-09-01 18:36
Antal inlägg: 20

nybliven singel...
...sen ca 25 timmar sen. Hur muntrar man upp sig när ex-sambon precis flyttat till superlyan, köpt nya fräscha möbler och värsta plasmatv:n osv...när man själv bor kvar i halvsunkiga 2:an med de gamla möblerna som ett minne av att det en gång bodde två pers här?

Jo-na-tan - Ej medlem längre2006-09-01 18:38
Antal inlägg: 1955

vad snabb han var då

västgöten - Ej medlem längre2006-09-01 19:56
Antal inlägg: 1135

det verkar som du saknar möblerna å tvn mer än honom? i såfall gjorde han rätt när han dumpade dig!

lelou - Ej medlem längre2006-09-01 20:25
Antal inlägg: 2025

men fy vilken kommentar västgöten . . . det där var rätt onödigt.

Mandelmussla, det är inte så lätt att muntra upp sig i ett läge som ditt tyvärr, låt det ta sin tid, det kommer kännas bättre dag för dag. Under tiden, vältra dig i böcker, bjud hem kompisar och surfa nätet...sysselsätt dig :).
Varför inte sälja av dina gamla möbler, och handla nya? Jag gjorde så, köpte begagnade möbler, huvudsaken var att det inte var "våra" :), kändes som en bra grej just då (idag saknar jag mitt gamla furubord hehe).

Lycka till, hör av dig om du vill ha nån att babbla strunt med :=)

Cardamom - Ej medlem längre2006-09-01 21:49
Antal inlägg: 60

Om känslorna finns kvar är det förstås inte så lätt att bara glömma och gå vidare. Jag har förstås ingen aning om anledningen till ert uppbrytande och har alltså inga åsikter om det mer än att du kanske ska fokusera på DIG och ditt mående och försöka (så gott det går) att inte tänka på honom öht. :) Som lelou skriver, låt det ta tid, det kommer att kännas bättre. Sysselsätt dig, visa att du har ett LIV utan honom!

Lycka till! :)

mamman - Ej medlem längre2006-09-02 11:27
Antal inlägg: 6379

Västgöten jag kan inte se var det står att HAN dumpade henne... Han kanske vart utslängd...?
Det kan vara nog jobigt bara att han har "nyare och finare" möbler....

Tycker Lelous tips var bäst. Sälj skiten och scanna Blocket på jakt efter lite nya grejer.
Köp saker du alltid velat ha/funderat köpa men som sambon avskytt! hehe!

Dicea - Ej medlem längre2006-09-02 14:34
Antal inlägg: 882

Jag vet inte om det hjälper dig, men så här har jag gjort:
Först, symbolerna och ritualerna - bort med sängen, in med en ny. Nya gardiner och växter till viss del. Bort med allt som påminner om honom - gåvor och kanske nåt annat också. Jag har både kastat och sålt.
Jag har köpt nya underkläder..och en del nya kläder också. Ska fixa håret till veckan. Mmm...allt detta som nån slags reningsprocess och en markering att nu har mitt nya liv börjat.

Känslomässigt - jag har haft tur och har en äldre, manlig släkting som hjälpt mig reda ut begreppen. Han uppmuntrade mig att gråta och förbanna, se till att jag fick ur mig ilskan och sorgen. Jag fick berätta och älta och sen: sätta punkt. I mitt fall fanns absolut inga känslor kvar för honom, han såg till att ta död på dem riktigt ordentligt. Men visst fanns en sorg, en sorg över förlusten av mina illusioner, och drömmar. Och såå arg..av olika skäl, men jag fick erkänna att mest var jag arg på mig själv, för att jag tillåtit vissa saker att ske. Så, mitt råd är att gråta, svära och spotta för dig själv. Muttra. Skriv ur dig sk-ten och kasta, bränn, spola bort - så du blir av med den. Han kan ju sitta där med sina nya fina prylar. Happ, det är bara att konstatera att så är det. Släpp det. Allt som har med honom att göra, hans del i ditt liv är historia. Känn efter...ordentligt... Lite spännande är det väl ändå? Det här nya...som du ska fixa..och skapa, "bara" för din egen skull?:) Och du ska se, mitt i allt det här fixandet och donandet, på in- och utsidan, så kommer du att hitta en "ny" du. Som är alldeles, alldeles underbar och som kommer att ha det så gôtt.

Dagen kommer då du vaknar och inte tänker på honom det första du gör - varken med sorg, saknad eller ilska. Njut av varje sekund som du inte gör det nu, var ärlig mot dig själv, ta hand om dig..och sekunderna kommer att bli minuter, timmar och tillslut dagar.

Var rädd om dig!

myran_64 - Ej medlem längre2006-09-02 18:14
Antal inlägg: 3157

precis så Dicea! Så ska man göra.. Har själv skrivit av mig skiten, boxat bort den mot en boxboll jag köpt, sprungit bort det, jobbat bort det, kastat bort det och framför allt svurit, spottat och förbannat bort det. =)

mandelmussla2006-09-07 19:29

Tack alla snälla människor som vill muntra upp mig! Och tack gode gud för betapet, vad trist det skulle vara på kvällarna!

Dyslekso2006-09-07 19:46
Antal inlägg: 8945

Kanske kan man också hitta en spännande dejt här...

lelou - Ej medlem längre2006-09-07 21:25
Antal inlägg: 2025

NÄ. det går inte. jag har försökt men det gick åt h-e :) å då ska man ge upp o söka nya jaktmarker .

Dyslekso2006-09-07 21:57
Antal inlägg: 8945

Nej, här kanske bara finns extremer - extrema besserwissrar och extrema sär skrivar-människor.

Lyckokatten - Ej medlem längre2006-09-11 20:43
Antal inlägg: 423

Sant, sant, extremt ensamma eller extremt sociala - hm...

hopp_san - Ej medlem längre2006-09-11 21:14
Antal inlägg: 97

ja, man ligger väl åtminstone i tiden, om man är extrem. eller. hur många betapetdejter har du varit på, lelou? om du varit på en och den inte funkade så betyder det väl inte att det är omöjligt för det.

kandahar2006-09-13 23:14
Antal inlägg: 9

ja, man ligger i tiden som läker alla sår.
eller hur det nu var.
jag var med om nåt liknande som mandelmusslan, men från andra hållet s a s. jag flyttade å lämnade henne kvar i den lilla, gamla lägenheten. har haft mycket skuldkänslor över det, men det var tvunget att göra. lite för mycket trassel i relationerna som inte gick att ordna upp. jag genomförde inte det hela på 25 timmar, men ganska fort ändå...
tror inte jag kommer fram till nåt speciellt, bara att sånt händer. och att det suger.

betapetdejting - det vet jag inget om.

mandelmussla2006-09-17 19:13

Betapetdejting- det kanske vore nåt som ett nytt forum...

Lagavolin - Ej medlem längre2006-09-18 00:42
Antal inlägg: 227

det är fan inget att hänga läpp för... det finns fler fiskar i havet.

Dicea - Ej medlem längre2006-09-18 10:54

Jag simmar och jag simmar...söker efter en storvuxen firre som är stor nog att hjälpa mig stå kvar på grunda vatten om svallvågorna skulle gå höga. Som varit ute och simmat på de djupare vattnen, som känner till dem och är bekant med farorna som lurar därute, och därför föredrar de grundare, lugnare vattnen. Han tycker om att jaga runt i vassen, så vi kan skratta även om det är dåligt om småfisk för tillfället. Och så har han tålamod med mitt, och kanske sina egna, små yngel - för han vet att livet i vattnet är både härligt och svårt, och ibland måste man ut till de djupare vattnen för att förstå att uppskatta tillvaron.

;)

Lyckokatten - Ej medlem längre2006-09-18 17:00
Antal inlägg: 423

Dicea, sjukt vackert du skriver! Vore jag en man så skulle jag lätt anta ditt erbjudande. Jag menar det :)

Dicea - Ej medlem längre2006-09-18 19:54

Lyckokatten: vad snällt sagt av dig! Vi får väl se...om någon nappar!;)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?