Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 204 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Salsby | 2012-05-01 23:43 | |
![]() | Pension Jag har jobbat i snart 40 år. Välavlönad, men när jag går i pension om tre år får jag 15.600 kronor. Det är före skatt! | |
| Emollas | 2012-05-01 23:45 | |
![]() | och va vill det säga | |
| Salsby | 2012-05-01 23:56 | |
![]() | Att jag under snart 40 år betalat ungefär 4,6 miljoner i skatt! Du ser ung ut. Tänk,,, | |
| Shylster | 2012-05-02 00:05 | |
![]() | den som spar han har... | |
| Träsmak | 2012-05-02 00:07 | |
![]() | Ja, vi har EUs absolut sämsta pensionssystem och de som ggår ut i jobb nu kommer att vara de fattigaste pensionärerna i hela EU om ingen ändrar systemet snabbt. Vårt pensionssystem är feltänkt och bygger på en lång rad fel. Detta är något som vår regering fullständigt ignorerar och en tickande bomb som de försöker gömma under mattan. | |
| y-gate | 2012-05-02 00:26 | |
![]() | Jag håller med träsmak om pensionssystemet. Det hade varit bättre om man hade olika pott för olika utbetalningar. Som det är nu tas även utbetalningar o bidrag till invandrade grupper ur samma pott. läs på pensionsmyndighetens hemsida. Det hade varit bättre om alla som hade betalt in o arbetat hade en pott att dela på o att änkepensions hade behållits o betalats ut ur samma pott. Den andra gruppen som staten stå för skulle inte ha blandats i med den första gruppen. | |
| Emollas | 2012-05-02 00:41 | |
![]() | jag kanske är ung ja men jag har också redan börjat och spara till min egna pension | |
| Salsby | 2012-05-02 02:55 | |
![]() | Grattis Emollas. Du har börjat spara. Varför? För att Du är upplyst? Dina föräldrar, var de lika upplysta som Du idag är? Eller var de kanske så rika att de inte behövde bry sig? | |
| Guianan - Ej medlem längre | 2012-05-02 06:26 | |
![]() | Alla borde få ungefär samma pension. Systemet är sjukt som det är idag, att den som tjänat mycket ska ha mer, denne har haft större möjlighet att spara. | |
| Bitte - Administratör | 2012-05-02 06:46 | |
![]() | Men det nya systemet som kom 2000, har du under 12 år tid fått undantaget 18,5 % årligen till din framtida pension av lön och andra skattepliktiga ersättningar . Av dessa så har 16 % gått till inkomstpensionen och 2,5 % till din premiepension. Du har också om man tittar på saken 15/20 i det nya systemet om din ditt födelseår stämmer. DVs du har 5 delar kvar i ATP systemet. Så ser vårt pensionssystem ut i dag, och det bygger ju inte på dina 40 som skattebetalare. Vad det gäller änkepension så avskaffades den 1990 , det var för det så många i min ålder skyndade sig att gifta sig 1989 för att kunna få del av den om maken dog. www.pensionsmyndighe...n1 945.html Bitte | |
| Furios | 2012-05-02 07:26 | |
![]() | Så efterblivet att pensionspengar ska skattas. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-02 08:59 | |
![]() | till alla er som är yngre säger jag skaffa pansionförsäkring,så ni har råd att äta när ni blir gamla | |
| Bitte - Administratör | 2012-05-02 09:14 | |
![]() | Jag säger skaffa inte en pensionsförsäkring , för då låser du som ung pengarna väldigt länge bättre att spara i en kapitalförsäkring då,, Bitte | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-02 09:21 | |
![]() | Bitte, det är det som är meningen att pengarna ska vara låsta ,till den dagen pensionen kommer | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-02 09:23 | |
![]() | tänk om det händer någonting som gör att livet inte blir lätt då måste besparingarna levas upp,med en pensionsförsäkring som inte går att ta ifrån så klarar persomen sig | |
| Bitte - Administratör | 2012-05-02 09:27 | |
![]() | Jag tänker mera skattetekniskt och klar har man råd ska man ha bägge sparande formerna,, men som väldigt ung så rekommenderar man inte p-spar www.aftonbladet.se/n...45 09070.ab Bitte | |
| le-lou | 2012-05-02 09:33 | |
![]() | nej, de människor på området jag talat med säger samma sak som bittes länk. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-02 09:38 | |
![]() | ponera,att personen med kappitalförsäkring blir arbetslös och utförsäkrad,och behöver gå på soc,då måste personen leva på sin kapitalförsäkring 3,700+ hyra tills besparingarna tar slut,har personen en låst pensionsförsäkring,så blir besparingarna kvar. | |
| Träsmak | 2012-05-02 09:38 | |
![]() | "Så efterblivet att pensionspengar ska skattas." Sverige är det enda land som betraktar pension som bidrag istället för uppskjuten lön. DET är sjukt. Ett av problemen för kommande pensionärer är att innan 90-talet levde svenskarna i en idealism. Vi sparar sällan nu och gjorde det ännu mindre tidigare. Dagens ungdom är förhoppningsvis mera beredd på förfallet. Men frågan är om man hinner komma igång och spara i tid. Regeringen ser ju till att hålla folk i utbildning så länge som möjligt och ungdomsarbetslösheten är hög. Jag är själv drygt 30 men har i princip inte hunnit spara nåt alls. Inte för att jag är orolig, men många har nog anledning att vara det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-02 09:41 | |
![]() | men ekonomiskt så skulle jag inte rekomendera varken eller,då skulle jag rekomendera att ,sätta sig in i det oranga kuväret och att börja ta ansvar för sina egna plasseringar och inte lämna över det på någon annan så det blir 1% ?/år, | |