Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade36
Mobilspel
Pågående19 209

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mirra512012-05-02 22:50
Antal inlägg: 72

Vara snäll i spel.
Jag undrar om fler känner som jag,dvs att inte gå över lik för att få hög rankning.Känns bättre för mig både att vara snäll och möta snälla.

DAVVAPALLE2012-05-02 23:04
Antal inlägg: 3857

Jo, kanske... Jag vet inte riktigt hur du menar att "inte gå över lik" och att vara snäll. Jag tror att jag brukar vara trevlig, tacka för match och så. Jag tror inte heller att jag har avvisat någon som velat spela. Men spelar jag så försöker jag att vinna. Hur är du snäll mirra?

sejmårr2012-05-02 23:16
Antal inlägg: 843

Jag vet inte hur Mirra gör för att vara snäll, men jag försöker hejda mig själv om jag märker att min motståndare har problem med uppkopplingen. Däremot nekar jag förfrågning om paus eftersom jag blivit blåst för många gånger när jag gjort det.

mrperfect2012-05-02 23:19
Antal inlägg: 11437

Jag gör allt för att krossa motståndaren men ifall det är tekniska problem så accepterar jag paus. jag vill vinna på egen skicklighet.

Minta2012-05-02 23:43
Antal inlägg: 20042

Om att gå över lik innebär att psyka motståndaren och uttala sig nedlåtande om den under spelets gång för att få personen ur balans, så instämmer jag i att det är otrevligt. Sådana spelar jag inte med igen.

Zizzi2012-05-03 00:43
Antal inlägg: 866

Jag är ofta den som öppnar upp en spelplan och ger därmed bort många bra lägen.
Jag förväntar mig då ett likadant bemötande tillbaka...men det händer mycket sällan.
Jag spelar nog aldrig taktiskt, utan njuter mera av spelet om vi har ganska lika poäng spelet igenom.
Absolut tråkigast är att spela med någon som bara är inställd på att rulla matchen igenom.

justforfun2012-05-03 00:56
Antal inlägg: 406

Allra tråkigast är att spela med någon som stänger varje gång jag försöker öppna spelet. Den som rullar öppnar spelet och det har jag ingenting emot!

parmesanost2012-05-03 01:09
Antal inlägg: 7

jag öppnar oxå spelplanen så mycket som möjligt. Rullning är okej. Men tråkiga matcher när spelare blockar spelplanen så att det blir en trappa. finns inget att bygga vidare på då.

parmesanost2012-05-03 01:20
Antal inlägg: 7

ännu värre när spelaren gör en pyramid. som mollysmamma gjorde alldeles nyss.

corlini2012-05-03 07:08
Antal inlägg: 3172

lägger det jag kan och håller inne med vissa saker i väntan på "rätt" tillfälle. spelar för att vinna. snällhet har inte i ett spel att göra.

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-03 07:12
Antal inlägg: 37631

ska man spela lägg matcher hela tiden för att vara snäll,vad blir meningen då?

arbetslinjen - Ej medlem längre2012-05-03 07:56
Antal inlägg: 1268

Förstår inte vad att spela dåligt har med snällhet att göra över huvud taget. Båda går in med överenskommelsen om att den bäste vinner.

Whiteface2012-05-03 08:15
Antal inlägg: 120

Jag är artig och hälsar och tackar, accepterar pauser osv. För övrigt spelar jag så bra jag kan.

boffertomte2012-05-03 08:24
Antal inlägg: 1128

Jag har någon gång varit snäll, när jag har märkt att motis är snäll. Då får jag lite dåligt samvete och avstår från att krossa den motisen.

Men minns fortfarande när en motis kommenterade efter spelet: "grattis, du utnyttjade verkligen vartenda upplägg till max". Jag tänkte: Ja, vad hade du väntat dig??

En annan kallade mig fegspelare för att jag utnyttjade brädets möjligheter och sopade banan med honom.
Då kan man undra om folk riktigt förstår uttrycken "spel", "match" osv, begrepp som ju är ganska centrala på beta.

sebgra2012-05-03 08:39
Antal inlägg: 175

De taktiska, låsta matcherna är ju mest intressanta. Speciellt under tidspress. Och vad är det som är kul med att lägga upp för varandra? Finns mkt märkliga människor i det här forumet.

Zizzi2012-05-03 08:53
Antal inlägg: 866

sebgra, är väl inget märkligt med att man gillar att spela på olika sätt?
Jag t ex gillar att spela en match i lugn och ro, hinna chatta lite under tiden, bjuda på en öppning och hoppas att det bjuds tillbaka.
Du hittar nog såna som gillar din stil att spela och jag hittar de jag gillar att spela emot.
Att vinna är såklart kul, men inte det allra viktigaste.
För mig är Betapet ett sätt att koppla av.

fortheroses2012-05-03 08:54
Antal inlägg: 10

Jag brukar spela för att vinna - men "krossa" motståndaren? "Sopa banan" med motståndaren? Det låter som en lite väl aggressiv inställning gentemot okända motspelare. Är det krig eller är det en match ni spelar som har den inställningen?

Pinglan682012-05-03 09:12
Antal inlägg: 1

Spelet går väl ut på att man ska försöka vinna och för att vinna kan man ju inte lägga så att den andra får allt serverat bara för att vara snäll, då har man snart inga poäng kvar. Men självklart är jag vänlig o trevlig mot mina motspelare! Ibland har man tur med brickorna och får bokstäver som är lätta att bygga ord med andra gånger är det helt omöljigt, men det är ju så spelet är.

RetaBeta - Ej medlem längre2012-05-03 09:44
Antal inlägg: 128

Det verkar som en del här behöver läsa boken "Konsten att vara snäll". I korthet handlar den om att man inte är snäll om man går emot sig själv för att gynna nån annan. Att vara snäll är att göra någonting för någon annan utan att påräkna egen vinning.

nippertippan2012-05-03 09:54
Antal inlägg: 792

Jag spelar för att bli bättre och det innebär att vinna så mkt som möjligt :))

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?