Spelrum
Giraffen32
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade43
Mobilspel
Pågående19 223

Forumkategorier

Användare Inlägg  
rensar2012-05-13 21:11
Antal inlägg: 15

Manchester City...
segern känns ju skön, men nog luktar den lite illa.....

jaapmeister - Ej medlem längre2012-05-13 21:12
Antal inlägg: 2109

Vadårå?

rensar2012-05-13 21:14

två mål 90+2 samt 90+4 när QPR blivit klara.......

rensar2012-05-13 21:15

Känns lite lägg....

jaapmeister - Ej medlem längre2012-05-13 21:16
Antal inlägg: 2109

Jag visste inte att QPR blivit klara för någonting mitt i matchen. Intressant.

rensar2012-05-13 21:24

Nej på slutet

slånbär2012-05-13 21:26
Antal inlägg: 5539

Äh-det var det dummaste jag har läst. Ingen lägger sig i lagsporter-det ska fanimej mycket till för att lyckas få ett helt lag att gå med på det. Det var en grymt spännande match och en vändning som var helt otrolig. Finns ingenting annat att säga än att det var oerhört starkt av dom att vända och vinna. I fotboll kan saker vända på ett par minuter-det är inte helt ovanligt. det är dom väl förunnat att efter så många år äntligen få ta hem titeln.

Orutinerad_2012-05-13 22:06
Antal inlägg: 10

"Det är dom väl förunnat att efter så många år äntligen få ta hem titeln."

Går knappast att se det så när anledningen till titeln stavas Abu Dhabi United Group.

klantglenn2012-05-13 22:35
Antal inlägg: 316

man kan ju eventuellt tycka att deras arma fans som väntat i 44 år på den här ligasegern är väl värda det...
för övrigt anser jag att visst, pengar har betydelse, men det krävs nånting mer, det går inte bara att köpa världens bästa spelare och förvänta sig att dom ska fungera som lag och vinna pl per automatik.
för egen del är dock mest nöjd med united inte fick den här titeln.

slånbär2012-05-13 22:41

Ja dom har fått pengar till att göra bra spelarköp-och? Det är väl precis så alla framgångsrika lag gör? Inget märkligt med det. Det är ju dock spelarna som har tagit hem titeln och inte ägarna-dom var ju knappast med på planen under en enda match .

Orutinerad_2012-05-13 23:01
Antal inlägg: 10

När du skriver som du gör insinuerar du att Manchestery City som klubb äntligen kämpat sig till en välförtjänt seger. De har de i särklass rikaste ägarna och har i princip helt obegränsade resurser.

Nej, det är inte så alla framgångsrika lag gör.

Sote2012-05-14 00:08
Antal inlägg: 3557

Orutinerade det är väl precis så alla framgångsrik lag gör. Med pengar kan man köpa rätt spelare som har egenskaper som kan passa laget .varför tror du svenskspråkiga lag så sällan tät dig vidare i Europa mästerskapen?

Hinken76 - Ej medlem längre2012-05-14 00:27
Antal inlägg: 1194

Det här är faktiskt en angelägen fråga! Hur avgör man vilket lag som är mest värdig vinnare? Flest egna produkter i laget? Att ManC är ett köplag säger jag inte emot, men herregud, vilket lag i den moderna fotbollen är inte det? ALLA lag köper spelare. Förutom Scholes finns det väl ingen frekvent startande spelare som är egen produkt i Uniteds senaste (plural) guldlag heller?

Tacka vet jag bandy. Den enda sport där tradition fortfarande räknas litegrann.

bomah - Ej medlem längre2012-05-14 00:35
Antal inlägg: 1021

De har de i särklass rikaste ägarna och har i princip helt obegränsade resurser. Vilket betyder att de kan köpa annat än spelare för pengarna.

Fyfan vad det stinker om detta (nej, jag håller inte på manu).

bomah - Ej medlem längre2012-05-14 00:36

Skulle ha vart "" på första meningen då jag citerade "orutinerad_"

Kingen III - Ej medlem längre2012-05-14 01:34
Antal inlägg: 26

Citate: "segern känns ju skön, men nog luktar den lite illa....."

Vi som har varit med ett tag minns nog denna omdiskuterade match i superettan:
www.dn.se/sport/fotb...a? rm=print

För inte så länge sedan var detta match uppe till diskussion:
svt.se/2.21830/1.153...e1 889678=4

Många av oss minns även den omdiskuterade spelskandalen på 90-talet:
sv.wikipedia.org/wik...er ige_1990

Nu senast så misstänker italienska fotbollsförbundet att 33 matcher i seriesystemet skulle ha varit uppgjorda.
www.svd.se/sport/ny-...18 5755.svd

Påstår inte att något av de lag som nämns i artiklarna ovan skulle vara inblandade i några uppgjorda matcher, men visst tror jag att uppgjorda matcher är det mer förekommande än vad vi själva vill tro?

Själv håller jag på Man City och är mycket nöjd med resultatet, och tror givetvis att Man City vann på egna meriter. :)

henrik_l2012-05-14 02:21
Antal inlägg: 918

Man kan köpa det mesta för pengar. Och i det här fallet en ligatitel. Tyvärr.

Romans2012-05-14 07:45
Antal inlägg: 132

Bäst av allt - ManU vann INTE!!!

slånbär2012-05-14 08:55

Det har säkerligen förekommit läggmatcher lite nu och då men jag tror inte att detta var en sådan. Varför vänta till det återstår 5 min i så fall? Jag menar -om dom blir köpta att lägga sig då får dom ju göra det utan förbehållet att "vi gör det om vi inte förlorar på det själva" utan är det lägg då är det lägg oavsett. Om dom fått betalt för att förlora då är det ju en extrem chanstagning att leda ända tills fem minuter återstår-och dessutom fem minuter tilläggstid märk väl!!
Fortfarande så är det ju så att oavsett hur mycket pengar ett lag har och hur många toppspelare dom än kan köpa in så är det fortfarande på planen matcherna avgörs. Det är väl allmänt känt att ett lag med enbart toppspelare inte är det optimala utan det ska till en tränare och ledning som har förmåga att använda pengarna på rätt spelare till laget. Messi är ju tex rätt värdelös i landslaget om man jämför med hur han spelar i Barca så en toppspelare är ingenting utan sitt lag.

bomah - Ej medlem längre2012-05-14 13:26

" Varför vänta till det återstår 5 min i så fall? " Därför att alla matcher gick paralellt, och de två andra matcherna som hade lag som var inblandade i bottenmatcherna kanske var slut när man c - qpr hade nått övertid... Att sen ge spelarna ett enkelt tecken av något slag eller prata med någon snabbt vid sidlinjen är inte så jvla svårt att göra utan att bli upptäckt.

Klart som fan det luktar mygel.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?