Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 223 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-05-15 11:14 | |
![]() | Street art / Banksy Såg filmen Exit through the giftshop (för 5e gången) häromdagen. www.imdb.com/title/tt1587 707/ Jag blir lika fascinerad varje gång jag ser den och jag får en massa idéer om vad som borde skapas. För er som ej känner till den kan jag snabbt berätta att den handlar om en street artist under namnet Mr Brainwash men även om den förmodligen störste street artisten av de alla, Banksy. Filmen är skapad som en dokumentär och konspirationsteorierna är många. Det är Banksy själv som gjort filmen och han är känd för att snyggt kunna "driva" lite med omvärlden. Är kanske Banksy även Mr Brainwash och använder filmen för att promota sig själv eller driva med "street art"-miljön? Jag undrar helt enkelt vad ni som sett filmen tror och om ni har tips på snygg street art, antingen i sthlm som jag själv kan spana på eller länkar? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-15 11:38 | |
![]() | Kolla in streetartutopia.com om du inte redan gjort det; inte bara street utan en del landart också, men jag tycker där finns mycket inspirerande. Och ja, jag tror Banksy är Mr Brainwash... | |
| Gravendal | 2012-05-15 11:43 | |
![]() | Jävligt bra film! Har inte reflekterat över några konspirationsteorier, men det låter intressant... | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-05-15 11:52 | |
![]() | Jo, jag är också inne på att Mr Brainwash (eller hans konst) egentligen är Banksys skapelser eller i kombination med Shepard Fairey då han också har en ganska framträdande roll i filmen. Men är då Thierry Guetta en skådis eller är han rent fysiskt Banksy också? Sånt här kan göra mig galen. www.vulture.com/2010...nw ash.html Tack för länken Jonisk, ska spana. För er som inte bor i sthlm eller hann se under de 5 dagar i somras som konstverket fick stå kvar, ta ett span på detta. Förstora bilden med skylten och läs, humor utlovas =) www.gatukonst.se/201...ur eplan-2/ | |
| Xin Chao | 2012-05-15 12:02 | |
![]() | Kolla detta: www.etiskvandalism.org/ | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-15 12:16 | |
![]() | Jag tror Guetta och Banksy är samma person. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-05-15 12:56 | |
![]() | Tackar Xin Chao, precis sånt jag är ute efter. Jonisk: Mjoo, men om man tänker på att det finns dokumenterat att hans konst började dyka upp i Bristol tidigt 90-tal med inledningvis graffiti och annat och att det därifrån växte sig stort så borde det väl inte vara svårt att kolla upp om Thierry någonsin har levt i England? Eller nåt? Vansinnig blir jag som sagt... | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-15 13:01 | |
![]() | Nä, man kan ju tycka det :) Jag har ju ingen aning, jag bara tror att det (ev konspirationen, om man vill kala det det) är en del av det konstverk som är Banksy's liv. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-05-15 13:34 | |
![]() | Där håller jag med dig fullt =) Och jag gillar ju det, tycker det är skitkul. Men jag skulle vilja veta säkert... =) | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-15 13:38 | |
![]() | Fast skulle det ultimata konstverket (hans liv, måhända lite flummigt att kalla det konstverk, men det står jag för) bli lika intressant om du visste säkert? :) | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-05-15 13:39 | |
![]() | hehehe....kanske inte. Men jag skulle kunna sova om nätterna ;-) | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-15 13:46 | |
![]() | Haha, konst är inte alltid lugnande för nerverna? ;) | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-05-15 14:03 | |
![]() | haha, konsten är ju lugnande. Det är dessa jävla konspirationsteorier som äter upp mig ;-) | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-15 14:04 | |
![]() | ...som jag menar är en del av konsten. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-05-15 14:07 | |
![]() | aaah, nu är jag med =) | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-15 14:09 | |
![]() | :) | |
| miss evelyne | 2012-05-16 16:14 | |
![]() | Gillade filmen skarpt och den lilla "b" känsla man fick men att den ändå är så sjukt bra. Jag tror att Mr brainwash (Guetta) är ytterligare en skapelse av Banksy... hade det inte vart väldigt i sin ordning om Banksy gjorde en "profil" skapade en film om profilen jagandes Banksy och sen själv gick ut och gjorde detta? Totalt förvirrat men så jäkla smart hade det ju vart. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-05-16 16:38 | |
![]() | Joo, det är ju smart och min känsla är också att det är nåt sånt. Men hur faan lyckas han hålla sig så hemlig? Att ingen tjallar (beundransvärt iofs) eller "läcker" nånting och att han aldrig verkar ha åkt fast? | |
| miss evelyne | 2012-05-16 17:07 | |
![]() | ytterst få som vet om vad han gör och "spanare" och kontakter på rätt ställen. | |
| Mindymoo | 2012-05-16 17:38 | |
![]() | Såg en utställning i Newcastle 2006, Spank the monkey. Var på väg till Baltic mill, ett jättegalleri, och plötsligt såg vi en fantastisk vägg (ja, en råtta) och det var mitt första Banksyintryck. Hela utställningen var bra, massa bra street artists, manga och skateboard å sånt, men just den oväntade överraskningen var häftigast! Jag gillade också filmen, den var smart och lurig och rolig. | |