Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 269 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-12 09:14 | |
![]() | är fotoalbumens tid förbi? Hur gör ni med era foton? lagrar ni dom på ett litet minne ,eller datorn? på skiva kanske? eller i telefonen?är foto albumens tid förbi? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-12 09:16 | |
![]() | lägger ni era foton i stora lådor i ett virrvarr | |
| lamaglama | 2012-06-12 09:32 | |
![]() | Jag har mina på hårddisken (extern) och backuppade på ett usbminne. Var hos min mamma i helgen på födelsekalas och hon hade lagt fram de gamla fotoalbumen. Det var roligt att återse dem. Jag brukar göra skärmsläckarmappar med de bästa bilderna i. | |
| peter | 2012-06-12 11:09 | |
![]() | Ja...det väcker hos mig intressanta funderingar... Håller vi på att utradera oss själva genom att umgås via internet, sms, epost, mobil och spara det vi har på usb och kortminnen etc? Hur ser släktforskningen ut i framtiden då inget personligt i skrift finns att tillgå? Minns inte när jag använde penna o papper till kommunikation sist..... Brev, fysiska fotografier och längder i arkiv var det stöd jag hade då jag gjorde min egen släktforskning.... Hur skall nån släktintresserad om hundra år veta något om mig? Här och nu är det som gäller....endast.....elle r? | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2012-06-12 11:18 | |
![]() | Jag har mina lagrade i USB-minne. Men det var något särskilt när man hade korten i fotopärmar. Det är mysigt att titta i, helt annat en ett USB-minne. | |
| GimmeMore | 2012-06-12 11:46 | |
![]() | jag skickar in foton på framkallning via nätet kanske 3-4 gånger om året . men det är inte ofta man orkar sätta in alla i album .. får ta tag i det :P | |
| Klungan | 2012-06-12 12:24 | |
![]() | Jag gör papperskopior av de bästa ( och mest minnesvärda) bilderna någon gång ibland och sätter i fotoalbum. Mycket mer praktiskt att ha dom där när man ska visa bilder. Har t.o.m. en ärvd projektor som man kan visa diabilder! på. Vi tittar varje julalfton på bilder som morfar och mormor tagit : ) Med nostalgitårar i ögonen.. | |
| pabster1 | 2012-06-12 12:43 | |
![]() | En fin idé är att scanna in alla gamla dia bilder och papperskort till digitala bilder. När det gäller att hålla ordning på den enorma mängden foton så sorterar man i mappar över år och sedan datum + namn på följande mappar. Givetvis backup på både usb minne och extern hårddisk. | |
| Ölbaronen | 2012-06-12 13:33 | |
![]() | Har gamla foton på papper, resten på datorn. Borde göra backup, men har inte kommit dit. slarvigt... | |
| omeganoll | 2012-06-12 13:46 | |
![]() | peter har en poäng där. Ska jag vara sanningsenlig så är det en parallell med hela miljötänkandet eller bristen på det. Vi håller på att utradera alla spår efter oss, på flera plan. Sammantaget är det en av anledningarna till att jag blir mer och mer införstådd med att verkligheten har "religiösa implikationer" som Stephen Hawkins uttryckte det. Skäms vi på ngt undantryckt, kollektivt sätt över hur vi behandlar globen och varann och därför gör oss mer och mer historielösa? (Dom som kan lite historia betraktar vi som töntar, varför?) Lite utanför ämnet kanske men hur kan det komma sej att vi förlitar oss på en oerhört sårbar teknik? En hållbar lagring av data är mkt tvivelaktig, nästan otänkbar. | |
| s_fidelis | 2012-06-12 15:15 | |
![]() | Jag tror människor börjar bli rätt less på allt digitalt så fotoalbumen kommen nog göra en storartad comeback. | |
| pabster1 | 2012-06-12 18:28 | |
![]() | Ja vi tröttnar nog på alla datorer fabriker och allt annat som gör saker bättre och börjar göra som förr. Eller kanske inte :-) Se fördelarna istället och det är lätt. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-06-12 18:40 | |
![]() | Vill ha ett fotoalbum med världens hetaste fotbollsspelare. Åh dessa tider! | |
| Lillstölla | 2012-06-12 19:16 | |
![]() | Nej, tror inte fotoalbum gjort sitt. Jag hade absolut haft fler fotoalbum om jag bara haft en skrivare, men som det är nu har jag ingen möjlighet att smidigt skriva ut de bilder jag vill ha. Men ska skaffa framöver. Gillar att kolla i fotoalbum, gör ju bra mycket hellre det än att sitta och kolla på kort i en kamera eller nåns mobil eller dator. | |
| henrik_l | 2012-06-12 19:19 | |
![]() | det är väl ändå bra mkt billigare att beställa bilderna från ett fotolabb än att skriva ut själv med skrivare på fotopapper? | |
| fdennis | 2012-06-12 19:27 | |
![]() | jag har både fotoalbum och på datorn. i fotoalbumen så har jag bilder som jag själv har tagit, men har även ett annat där det inte är jag som är fotografen utan där jag själv är med. resten har jag på dator och usb-minnen | |
| Preta - Ej medlem längre | 2012-06-12 20:12 | |
![]() | saknar fotopåsarna från Lofoto och Extrafilm,Det kommer inga fotopåsar i brevlådan längre :( | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-12 23:20 | |
![]() | själv har jag en del telefoner fulla med bilder som bara ligger | |
| boffertomte | 2012-06-14 10:54 | |
![]() | Man tar ju fler bilder idag, förr hade man sina 24 eller 36 rutor att vinka på. Nu översvämmas ens liv av bilder. Det går inflation i dem, kan man väl säga. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-14 11:06 | |
![]() | är det någon tanke bakom fotografierna vad ska man ha dom till,att ha en hög mobiler med kanske 400 bilder i varje,en del usb som ligger och skräpar,nu vill jag gå till fotoaffären och hämta ett kuvär och titta på kort som kanske är tagna över en 3 månaders period,36 bilder eller 2 rullar på en sommar sätta in dom bästa i album,saknar det iaf | |