Spelrum
Giraffen48
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade75
Mobilspel
Pågående19 405

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Kristallklar2012-06-17 13:44
Antal inlägg: 278

"De stjäl mitt liv"
Hur kan en man sitta i fängelse långt efter att ha avtjänat sitt straff? Hjälp mig att förstå..

Ni får själva läsa artikeln:

www.aftonbladet.se/n...49 91700.ab

ttiittii - Ej medlem längre2012-06-17 14:02
Antal inlägg: 37631

Det går inte att utvisa någon till hans hemland nu,det är svält där

anders-k2012-06-17 14:13
Antal inlägg: 2

Han har avtjänat sitt straff, det har du rätt i, och hans hemland vill i nte ta emot honom.Samtidigt vågar svenska staten inte släppa ut honom utan han hålls i förvar enligt immigrationsverkets regler då ahan uppenbarligen inte är i balans.Inte konstigt att han inte mår bra efter att få sitta så länge efter avtjänat straff, lite av moment 22 här. Min personliga uppfattning är dock att det brott han gjorde sig skyldigt till är fruktansvärt. Våldtäkt eller försök till våldtäkt är det värsta brottet som finns i mina ögon. Hur mår dom 4 tjejerna idag ? Egentligen tycker jag nog att han sitter där han ska men jag kan även förstå hans situation och hans uppfattning om vad som händer. Så länge det inte råder 100 % kvinnofrid på gator och torg och även för den delen i våra bostäder skall straffen vara mycket hårdare än de är idag.

Mouche - Administratör2012-06-17 14:21
Antal inlägg: 24193

Han sitter tydligen fängslad eftersom den ansvarige fängelsechefen inte anser att han kan släppas ut utan att risk finns att han dödar någon.
Detta enligt den artikel du själv länkat till här ovan.

Citat: "...I en utredning om förvaret skriver polisen:
Då Bencheref fortfarande är mycket labil, våldsam, oberäknelig samt mår psykiskt dåligt, finns en uppenbar risk för att han, om han försätts på fri fot, kommer att begå nya våldsbrott samt att han kommer hålla sig undan en verkställighet."

Den som fattat beslutet är Sven-Åke Eriksson, kommissarie på gränspolisen.
Han hålls alltså inspärrad i fängelse för brott ni tror att han eventuellt kommer begå?

– Ja, jag vågar inte släppa ut honom. Jag vill inte ha på mitt samvete om han går ut och dödar någon, säger Sven-Åke Eriksson. Men vi fortsätter jobba med ärendet fast han inte medverkar själv, och det är ju en anledning till att han suttit så länge....." Slut citat"

Mouche

Mouche - Administratör2012-06-17 14:22
Antal inlägg: 24193

...rättelse...

Inte "fängelsechef" utan "kommissarie vid gränspolisen" ska det stå.

boffertomte2012-06-17 14:30
Antal inlägg: 1128

Lite glad blir man ändå för att det finns våldsverkare som man faktiskt inte bara släpper ut så de kan härja vidare.

ingson2012-06-17 15:14
Antal inlägg: 4285

Men det är ju kristallklart.

Han har förvisso avtjänat sitt fängelsestraff för sina vidriga brott.
Men han får inte befinna sig ute i Sverige de närmaste tio åren.
Alltså får han sitta inlåst tills han (eventuellt med benäget bistånd) hittar ett lämpligt resmål utomlands.Eller åtminstone i tio år vilket jag iofs tycker är en rimlig påföljd.

Dessutom tycker jag det är äckligt att göra en snyftartikel av fallet

toonfisken2012-06-17 15:21
Antal inlägg: 732

Håller med ovanstående !"

susila2012-06-17 15:28
Antal inlägg: 459

Håller också med ingson och är glad att de inte släpper ut monstret.

nippertippan2012-06-17 15:45
Antal inlägg: 792

Om han är labil och mår psykiskt dåligt, då borde han ju kunna sitta på låst psykavdelning och få vård samtidigt, tills han kan utvisas.

nippertippan2012-06-17 15:46
Antal inlägg: 792

Jag fick iallafall dåliga vibrationer av att se honom!

Miss_jk2012-06-17 15:52
Antal inlägg: 8941

Är inte tillräckligt insatt i vad som gäller i sådana här fall, men jag har väldigt svårt att känna medlidande med en sådan människa.

råisen - Ej medlem längre2012-06-17 15:53
Antal inlägg: 80

jag också. då finns det många andra man kan känna medlidande för. tror nog han klarar sig bra.
jag tänker mer på kvinnorna som antagligen fått men för livet.

janne1212122012-06-17 15:54
Antal inlägg: 4722

Vad är det att förstå kristallklar, allt står tydligt beskrivet i artikeln?Vilka rubriker skulle det bli om han släpptes lös och begick nya våldtäkter???? Dom tjejerna skulle jag tycka extra synd om.

Trixxie2012-06-17 15:57
Antal inlägg: 80

Håller med Ingson!

SmashingHot - Ej medlem längre2012-06-17 16:01
Antal inlägg: 111

En patetisk snyftartikel av Aftonbladet igen!

" Jag vet inte varför jag måste sitta i fängelse. Jag är inte farlig, jag är en vanlig människa och har inte gjort något kriminellt på länge, länge."

Nej, han har inte gjort något kriminellt på länge. Hur f-n skulle han kunna göra det om han är inspärrad? Det är ju själva poängen: så länge han är inspärrad, begår han inga brott. För övrigt är det bara att sätta honom på ett flyg till hans hemland. är man så djävla dum att man kommer som flykting till ett annat land och inleder med att begå allvarliga brott, får man ta konsekvenserna av att bli tillbakaskickad.

Aftonbladet visar än en gång sin rätta sida: en skräptidning när den är som värst.

halvkass2012-06-17 16:01
Antal inlägg: 78

Om man varit i Sverige i mindre än halvåret och sedan åker dit för 4 våldtäktsförsök så ska man inte få vandra på våra gator.
Märk väl att jag inte är rasist utan ser till detta specifika fall bara, det kunde likaväl varit en norrman som missbrukat sin rätt att vara här.

pabster12012-06-17 16:03
Antal inlägg: 707

Han är väl dömd till att inte få vistas i Sverige i 10 år då kan man väl inte släppas ut i Sverige?

Miss_jk2012-06-17 16:05
Antal inlägg: 8941

"Aftonbladet visar än en gång sin rätta sida: en skräptidning när den är som värst."

Säger detsamma nästan varenda gång jag läser den, ändå låter jag inte bli. Skumt.

SmashingHot - Ej medlem längre2012-06-17 16:06
Antal inlägg: 111

Miss_jk

Jag läser den absolut aldrig, och upplever inte att jag missar nåt. Det skulle inte du heller göra.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?