Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 12 |
Inloggade | 37 |
Mobilspel
Pågående | 20 385 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
vassatassar | 2012-07-01 21:40 | |
![]() | Temporärt tandfyllningsmaterial Finns det för egenvård i Sverige? Typ på apotek? Skulle nog hellre gå till min vanliga tandläkare som har väntetid än akut, krack sa det när en stor amalgamfyllning lossnade. Känns så okul att jag vill slå sönder något. Blä. | |
Bitte - Administratör | 2012-07-01 21:43 | |
![]() | Men du kan be dom lagat den bara provisoriskt till din egen tandläkare är tillbaka Bitte | |
vassatassar | 2012-07-01 21:45 | |
![]() | Mm... ja de kanske ändå är så de gör , Bitte? Även om man inte ber dem. De har ju så mycket att göra att de kanske ändå inte gör en riktig lagning??? :) Jaa.. det känns bra. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-01 22:02 | |
![]() | var du glad att en amalganfylning har låssnat,amalgan är inget att stå i,det spelar inte så stor roll vem som städar det blir städat i slutändan ändå,så ring du till folktanvården och be dom fixa det så ska du se att du blir nöjd,det brukar vara hål brevid lagningen när fyllningarna låssnar | |
tinaol | 2012-07-01 22:05 | |
![]() | Finns på Apoteket..tar alltid med en tub när jag reser utomlands. Enkelt att fixa själv tills tandis fixar. | |
tinaol | 2012-07-01 22:06 | |
![]() | Samma sak hände mig i morse(är på landet och tuben ligger i stan ;) | |
vassatassar | 2012-07-01 22:09 | |
![]() | Näämen vilken osis för dig! :( Vet du om alla apotek har den? Nu blir jag lite i valet och kvalet om jag ska laga själv eller gå till akuttandis... | |
jaws68 - Ej medlem längre | 2012-07-01 22:10 | |
![]() | Vad finns på apoteket? Cement för tänder? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-01 22:11 | |
![]() | om det är hål och du lagar själv ,så kan bakterier bli instängda och du får en gatans verk | |
vassatassar | 2012-07-01 22:14 | |
![]() | Titti, jag känner mig inte så glad. Mina amalgamfyllningar har hållit jättelänge verkligen. Och ska jag "städa" så har jag kanske 4-5 kvar och de tänker jag låta vara. Jag har annat att laga som har förtur. Visst är väl inte amalgam bra, men någon sanering kommer inte på fråga här. Så mycket tid vill jag inte spendera hos tandis, har grav tandläkarskräck. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-01 22:21 | |
![]() | städningen var bara ett exempel på att det inte spelar så stor roll vem som lagar,jag menade inte att du skulle städa bort amalgamet.förstog att du har tandläkar skräck det har jag också jag kräks om jag möter mi tandläkare får hjärtklappning och mår dåligt hela dagen,tamdläkare är det värsta jag vet,därför blev jag nersövd för några år sedan drog ut alla tänder under narkos även dom friska tänderna,sen blev jag ned sövd igen och satt in inplantat,det kostade kanske 80000 mins inte riktigt,så nu är det problemfritt ,men jag kräks ändå fast jag har inplantat,när jag möter tandläkaren | |
tinaol | 2012-07-01 22:22 | |
![]() | Snabbfyllnings material för tänder...inget farligt att akutlaga en tand om man just då inte kan gå till tandis...därför det finns ! Borsta rent, pilla i lite ..så är det nödfixat...finns på alla Apotek! | |
vassatassar | 2012-07-01 22:26 | |
![]() | Aha, då förstår jag Titti. :) Ja, nej det är klart att det inte spelar roll vem som fixar.... fast lite pinigt är det att gå tillbaka till akuttandis eftersom jag var där för ett par månader sedan för en annan grej och lovade att jag skulle gå till min ordinarie ganska snart.... vilket jag sköt på.... tills det försvann ur hjärnan.... | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-01 22:30 | |
![]() | lol,vassatassar om du viste så mycket jag ljugit för tandläkare ,när jag var liten slogs jag med tandläkare,säg som det är att du tror att du håller på att dö av räddsla och att du är så rädd att du kan ljuga dig blå för att du tror att du kommer dö strax | |
tinaol | 2012-07-01 22:31 | |
![]() | www.apoteket.se/priv...ui d=240946 | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-01 22:33 | |
![]() | det man kan säga om tandläkarskräck är att vi som har skräcken för tandläkare är inte ensamma,goglar man på tandläkare får man någon milijon svar goglar man på jävla tandläkarjävel så får man mera svar så dom gjorde bort sig förr i tiden kan man säga | |
vassatassar | 2012-07-01 22:44 | |
![]() | Mm... jag blev misshandlad av en tandläkare typ... tror det är därför jag är rädd för dem nu. Ska kolla in på mitt närmsta apotek i morgon, det är Hjärtat. Jobbigt att alla har olika sortimen nu. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-01 23:17 | |
![]() | ja det är däför du är rädd,jag har gått i terapi för att bli av med tandläkarskräcken det funkade inte, men jag blev av med spindel skräcken tandlälakar skräck är den svåraste fick jag lära mig så oddsen är dåliga,det sitter i hjärnan ,hjärnan förstorar upp problemen med tandläkare,tänk på backarna du åkte pulka i som liten hur stora dom var nästan hiskliga,och nu som vuxen är det knapt en lutning,det är precis tvärt om med tandläkarskräckmen tala om varje gång du går till tandläkaren att du har skräck och att du tycker att det är obehagligt eller värre en obehagligt,du kanske kan få lustgas det funkar | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-01 23:19 | |
![]() | tandläkaren försökte hålla i mig som liten jag blev helt vansinig jag slogs bet och rev skrek och välte ett glas skåp med instrument | |
vassatassar | 2012-07-01 23:26 | |
![]() | Min privata är speciell för de med skräck så jag hoppas på gott resultat! :) | |