Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 822 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2012-10-03 23:06 | |
![]() | Manliga vänner Jag har alltid fått höra att män sällan har intresse av att bilda en vänskapsrelation med en kvinna. Etablerar han en kontakt så finns det alltid en sexuell attraktion som driver honom. Kvinnor däremot brukar hävda att de har manliga vänner och även uppskattar dessa vänskapsrelationer. Nu skulle jag vilja veta vad era erfarenheter är. Kvinnor, hur många vänner av manligt kön har ni? Män, hur många vänner av kvinnligt kön har ni? Motivera gärna varför du uppskattar vänskapsrelationer med det motsatta könet. | |
| ellin93 | 2012-10-03 23:08 | |
![]() | Jag har många killkompisar , några som det har hänt saker med och att vi sedan blivit vänner och några där det inte ens finns i tanken , trivs mycket bättre med killar än med tjejer. | |
| Lillstölla | 2012-10-03 23:12 | |
![]() | Hänger inte upp mig på kön, gillar jag en person, vi kommer bra överens och det är ömsesidigt så spelar det ingen roll om det är en kvinna eller en man. Vän som vän liksom. Har också hört det där, att en kille kan inte ha en kvinnlig vän utan att nån gång tänka på eller vilja ha sex med henne, men det tror jag inte på alls. Har flera väldigt bra manliga vänner, en så nära att jag kallar honom min BAFM, ( brother from another mother) Har väl 3-4 manliga vänner och 8-9 kvinnliga. Hur har du det själv apbur? | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2012-10-03 23:12 | |
![]() | Jag har inte haft kvinnliga vänner sedan gymnasiet. Sedan dess har jag märkt att vi har så otroligt olika erfarenheter och åsikter om saker och ting, jag och kvinnorna. Och så var det det där med att få ligga. | |
| Payag | 2012-10-03 23:19 | |
![]() | Killkompisar is tha shit. :) | |
| apbur | 2012-10-03 23:21 | |
![]() | Lillstölla, jag umgås gärna med män och föreställer mig att de gärna umgås med mig, just för att mig passar det att umgås på det manliga sättet. Men har även behov av nära relationer till kvinnor. De manliga vänskapsrelationerna brukar dock inte vara lika långlivade som de till kvinnor. Jag umgås med män för att jag har en konkret anledning. Kvinnor umgås jag mer med för att få knyta an till, spegla mig i och dela känslor med. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-10-03 23:21 | |
![]() | Räknar jag bort lovers och ex blir det nästan precis lika delar män och kvinnor, däremot bara 1 kille bland mina 5 absolut närmsta vänner. Jag har mer kul med män, men har lättare för att "bara vara" med kvinnor. Behöver och glädjer mig lika mkt åt båda. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2012-10-03 23:24 | |
![]() | Jag antar att jag inte träffat den ''rätte'' än... | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2012-10-03 23:24 | |
![]() | apbur: vilket är ''det manliga sättet''? | |
| tipitina | 2012-10-03 23:31 | |
![]() | Jag har en del manliga vänner men om jag skall vara riktigt ärlig så är det så att det inte bara varit vänskap från början utan i de flesta fall har vi haft någon typ av relation/legat med varandra. Däremot har det övergått till vänskap och idag är den spänningen borta i de fall jag nu räknar dem som mina vänner. | |
| apbur | 2012-10-03 23:33 | |
![]() | jaap, måste den kvinnliga vännen ha allt? Räcker det inte att ni har nåt gemensamt som sammanför er? Med det manliga sättet så syftar jag på ett mer kravlöst sätt att umgås på. Män missuppfattar inte lika lätt. Män är helt enkelt gjorda av lite tuffare virke vilket betyder att det sällan blir konflikter. Män är även mer spontana och kommunicerar på ett rakt sätt som jag uppskattar. Det här är ingen sanning, enbart min erfarenhet. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-03 23:36 | |
![]() | Har ungefär lila delar manliga och kvinnliga vänner, aldrig märkt att det skulle vara ansträngt. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-03 23:36 | |
![]() | *lika | |
| apbur | 2012-10-03 23:39 | |
![]() | Som kvinna är man väldigt van att spela på sin sexualitet vilket kan vara en utmaning när man umgås med män på ett vänskapligt sätt. Man måste även ta hänsyn till att en sexuell attraktion kan uppstå, något man sällan behöver göra med vänner av samma kön. Så visst skiljer sig det en aning. | |
| erikmats | 2012-10-03 23:41 | |
![]() | Visst har jag nån gång tänt på nån kompis. Men sällan (aldrig?) så det blivit nåt problem. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-10-03 23:44 | |
![]() | Jag har flera manliga vänner. Jag har inte varit intresserad av någon av dem men flerparten av dem har vid någon tidpunkt visat en annan sorts intresse för mig ( skitjobbigt, vänskapen förlorar sin naturlighet ett bra tag) Jag tycker det ligger något i påståendet m a o. Jag gillar att kommunicera med killar för att de ofta är roligare att käfta med, de är ofta rakare och har större självdistans och humor. Mina kvinnliga vänner har f ö många av de egenskaperna, annars skulle jag inte trivas så med dem. | |
| apbur | 2012-10-03 23:49 | |
![]() | Blir lätt att man värderar det manliga sättet att umgås på högre och det är inte alls mitt syfte. Mina relationer till kvinnor går inte att ersätta med vänskapsrelationer med män. Det finns något unikt med de kvinnliga relationerna som är svårt att sätta ord på. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-03 23:53 | |
![]() | detta är ett problem då männen tror att väskapen ska gå över i en relation,spelar ingen roll hur tydlig jag är så vill dom inte fatta,att jag inte är intreserad,att jag har ringar är tydligen inte ett tillräkligt bevis,jag har inte så många manliga vänner kvar 9 stycken och det kunde varit fler om dom inte blivit intreserad av mig,jag vill inte tro att dom var intreserad av mig från början utan att dom blivit det med tiden,men min man säger det ;det fattar du väll att dom är intreserade från början,och jag suckar varje gång och vill inte tro att det är sant | |
| Gautama | 2012-10-04 00:00 | |
![]() | Jag har flera manliga vänner, har inga problem med det alls. Klart att det ibland har visat sig att de varit intresserade av mer, men då har snart vänskapen ebbat ut naturligt när man inte haft samma intresse. På tal om att använda sin sexualitet så gör jag definitivt inte det om jag enbart är intresserad av vänskap. Visar istället mina "fulaste och sämsta" sidor för understryka att det är vänskap. Pratar även med dem om sådana saker som jag pratar med mina tjejkompisar om,typ killar, känslor osv. Har oftast inte upplevt att de blivit intresserade av mig. | |
| Måns_E | 2012-10-04 00:12 | |
![]() | Det är väl klart att man skulle kunna tänka sig att ha sex med en och annan tjejkompis, men kanske inte nödvändigtvis någon vidare relation än det utöver vänskapen. Det bör man för den sakens skull inte spela på, det blir ju bara komplicerat att inte vilja något mer men ändå vara vänner om det också finns en sexuell attraktion men ingen vilja att ha ett seriösare förhållande. | |