Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 788 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snällheten - Ej medlem längre | 2012-10-05 13:20 | |
![]() | Passa sina barn när man badar I går skedde det ett tillbud på ett badhus. En liten kille, sisådär 3-5 år gammal, hittades i vattnet. Föräldrar eller annan ansvarig - spårlöst borta! Killen klarade sig, föräldrarna satt och fikade... Hur resonerar man när man lämnar en sån liten klutt ensam i ett vatten, med rutchkanor, flytleksaker och annat spännande? Mycket jobbigt att se den lilla killen få konstgjord andning innan de fick liv i honom! | |
| lillamy75 | 2012-10-05 13:34 | |
![]() | Fyy va hemskt ....skulle aldrig lämna blicken från barnen när dom badar .vilka idioter till föräldrar :( | |
| VarförDärför | 2012-10-05 13:49 | |
![]() | En intressant reflektion är att man måste vara 20 år för att köpa sig en öl på systemet. Däremot krävs det inte mer än kunskap om hur man gökar för att få sätta barn till världen. | |
| Snällheten - Ej medlem längre | 2012-10-05 13:52 | |
![]() | Nä, jag släpper inte blicken på mina barn heller, och då kan de simma.... Men de är ju barn! Leken kan gå överstyr, de är bara 8 och 10. Skulle ALDRIG sätta mig och fika medan de badar! | |
| Lill-IT | 2012-10-05 13:58 | |
![]() | Man lämnar inte barn utan tillsyn i badet. Icke.. aldrig.. inte en sekund. | |
| lamaglama | 2012-10-05 14:02 | |
![]() | Här i Helsingborg fick personalen sätta upp lappar i badhuset om att föräldrar måste se till sina barn i badet, sedan alltför många föräldrar fått för sig att det bara var att checka in ungen i simhallen och sen själv gå på stan och shoppa eller fika. | |
| lillamy75 | 2012-10-05 14:06 | |
![]() | Men vill jag tillägga att jag sätter min 4 åriga son i knät på min 15 åriga dotter då han vill åka vatten rutsch kanor då jag vet att han är i säkrare händer än om han skulle åkt med mig då jag är rädd för såna och för att få huvudet under vattnet och det är inte hon så då är hon en större trygghet för honom fel kanske andra tycker .... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-05 14:16 | |
![]() | föräldrarna missbrukar förmodligen piller | |
| corlini | 2012-10-05 14:24 | |
![]() | vet inte hur man som förälder tänker när man lämnar en 5åring att bada helt själv. är det kompisars föräldrar eller större syskon med är det en sak men så som det låter här är det ju minst sagt konstigt | |
| Resurgence - Ej medlem längre | 2012-10-05 14:26 | |
![]() | Samma som du då, ttiittii? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-05 14:35 | |
![]() | Man tänker att det är badvaktens jobb. Jobbade extra som badvakt på gymnasiet, och vet inte hur många ggr jag fått förklara att det inte går att hålla uppsikt över alla, överallt. | |
| corlini | 2012-10-05 14:40 | |
![]() | tyvärr tar kanske många föräldrar för givet att badhusets personal håller koll. ska personal kolla omklädningsrum, gymdel, barnpool, motionspool osv så är det väldigt lätt hänt att något händer där de inte ser och de är just hjälp och personal och inte varken givna barnvakter eller daddor. | |
| lamaglama | 2012-10-05 14:42 | |
![]() | Tiiitttiii, bara kärlek eller hur var det nu? | |
| Bitte - Administratör | 2012-10-05 14:43 | |
![]() | Håller med Joniskt men förlitar sig på bad(barn)vakterna , vi har som byaförening drivit ett bad och många gånger upplevt hur barn lämnats vind för våg i bassängerna Bitte | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-05 14:48 | |
![]() | Föräldrarna har ju fortfarande ansvar för sina barn, badvakten finns som extra säkerhet, och som kunnig om det verkligen händer något. Men hur gärna man än skulle vilja kan man inte ha 100% koll på alla delar av ett badhus samtidigt. | |
| RaEl - Ej medlem längre | 2012-10-05 14:58 | |
![]() | Håller med föregående talare.... Jag är gift med en badvakt, eller badmästare som det kallas, och M Å N G A föräldrar anser det vara badvaktens uppgift " du kan väl hålla ett extra öga".. Förstår inte alls hur man kan lämna sina barn vid vatten! Det går ju så fort, när det händer... Stackars lilltrasa, som var med om det där i går... Hoppas päronen fick sig en tankeställare... | |
| Gautama | 2012-10-05 15:04 | |
![]() | Det är galet..., jag har räddat ett barn en gång som låg under ytan med armpuffar och lyckades inte hålla upp huvudet. Föräldrarna satt och fikade..., de blev väldigt skärrade efteråt. | |
| Gautama | 2012-10-05 15:05 | |
![]() | Men att förutsätta att de missbrukar piller som ttiittii gör är som vanligt ett fördomsfullt uttalande, suck! | |
| RaEl - Ej medlem längre | 2012-10-05 15:07 | |
![]() | Finns tyvärr de som är oansvariga och olämpliga ändå, utan piller eller andra droger..... | |
| Gautama | 2012-10-05 15:08 | |
![]() | Det kan vara klantigt men också en olyckshändelse, det går väldigt fort när det gäller barn. Man behöver inte förutsätta att alla tillbud är på grund av slarv från föräldrarna. | |