Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 868 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| rudan65 | 2012-10-09 07:32 | |
![]() | Kungen äter pizza från Camilla Henemarks nakna kropp och Silvia sopar undan ett hakkors på den famösa bilden. Är detta ok konst eller är det bara ett sätt att få uppmärksamhet som konstnär? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-09 07:34 | |
![]() | konstnärer vill offta sälja eller skapa debatt titta på Hans vilks(stavning)ok och ok,ja det är ok även fast jag är rojalist | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-09 07:34 | |
![]() | oj,nu la jag märke till hagkors som jag inte tycker är ok | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-10-09 07:36 | |
![]() | Det är inte konst, men det är ok. Jag gillar inte censur. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-09 07:43 | |
![]() | sylvia hur kan du säga att det inte är konst? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-10-09 07:45 | |
![]() | I mina ögon är det inte konst. Jag är en hård domare. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-09 07:47 | |
![]() | ok ,Hans Vilks då (stavning) år det konst ? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-10-09 07:56 | |
![]() | Fel att utnyttja Camilla Henemarks foto utan att be om lov först. Kränkande för henne. Bra att tidskriften som publicerae bilden nu har bett henne om ursäkt. | |
| corlini | 2012-10-09 08:02 | |
![]() | konst tycker jag inte det är, men det är ok just som SP säger. censur är värre än dålig konst och folk som uppenbarligen inte klarar att fixa sig ett namn utan att medvetet göra något ganska osmakligt. ja Ttiittii Hans V är ok eftersom han INTE sårar, hänger ut eller kränker enskild person. om jag stenhårt tror att vattenmeloner är blå och någon målar en lila melon blir jag inte kränkt. min tro på den blå melonen är så stark att jag anser det bara patetiskt och oinsatt att avbilda en lila melon. men kränkt blir jag inte. skillnad. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-09 08:13 | |
![]() | har han inte sårat alla muslimer då? | |
| SirMattBusby | 2012-10-09 08:16 | |
![]() | Även om jag gillar kungen så tycker jag att det är ok, yttrandefrihet trumfar kungen:)) | |
| växtodlaren - Ej medlem längre | 2012-10-09 08:46 | |
![]() | om man nu är en mediakåt konstnär och måste provocera för att få uppmärksamhet är det ett ganska enkelt sätt att välja den kränkande(elaka) vägen, göra sig populär på andras bekostnad typ. Varför inte sträva efter att skapa nåt nytt? tilltalande, vackert,??? kan det bero på att det är mycket svårare. Ungefär som mobbare som inte hänger med i skolan utan mobbar för att få skratten på sin sida som en typ sista utväg | |
| växtodlaren - Ej medlem längre | 2012-10-09 08:47 | |
![]() | oj, nu kränkte jag kanske alla mobbare.... | |
| Resurgence - Ej medlem längre | 2012-10-09 09:00 | |
![]() | @ ttiittii "Varför inte vara trygg i sin egen tro istället för att kräva att icke muslimer/troende ska följa islamiska normer? Är det inte mera logiskt för en muslim att helt enkelt undvika att titta på nidbilder och filmklipp?" mobil.svd.se/c.jsp?c...ww w.svd.se | |
| limpan__2 | 2012-10-09 09:02 | |
![]() | En klart okej bild, möjligtvis ful om man tänker sig konst i form av vackra tavlor men klart framgångsrik om syftet var att med hjälp av bitsk satir skapa debatt. Att det ger uppmärksamhet åt kostnären var nog även det med i beräkningen. Jag tycker det även är rimligt att en person som inte får avsättas får hånas och häcklas på ett annat sätt än vanliga personer. Står han över lagarna bör han även tåla mer än oss vanliga. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-09 09:10 | |
![]() | Res,Jesus har dött för det med,persomligen bryr jag mig inte om nidbilder på Jesus eller Mohamed.Kungen lever fortfarande en jag tror inte han bryr sig. | |
| Resurgence - Ej medlem längre | 2012-10-09 09:16 | |
![]() | Goddag yxskaft. | |
| mz_lzrd | 2012-10-09 09:37 | |
![]() | Kungen får väl skylla sig själv. Att Silvias förfäder var nazianstuckna är väl inte direkt hennes fel eller snarare inte alls hennes fel, så jag tycker väl inte hon skall behöva anklagas för det. Skelett i garderoben har vi väl allihop. Klart att det är konst. Konst kan inte bara vara gulliga Carl Larsson-tavlor i fotogenlampsbelysning. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-09 10:11 | |
![]() | Nä, konst är inte självklart synonymt med vackert. Men när blir något konst? | |
| snövits - Ej medlem längre | 2012-10-09 10:16 | |
![]() | det är säkert konst, men inte speciellt tilltalande för mig. gillar att det finns olika sorter, även om jag inte gillar den själv. | |