Spelrum
Giraffen | 19 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 22 |
Mobilspel
Pågående | 19 235 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Speeedo - Ej medlem längre | 2012-10-17 23:58 | |
![]() | Hej då parken zoo!!! Säger bara några ord.... Hoppas djuren kan få komma till ett bättre hem. Tack kalla fakta för era granskningar.!!!! Fortsätt granska mer..... | |
apbur | 2012-10-18 00:04 | |
![]() | Ja, eller kanske hej då en resurs för bevarandet av utrotningshotade djur. Djurparken har gått med förlust och det kommer ju knappast bli bättre för att de visar kissekattkadaver i tv som fok kan reagera på känslomässigt. Ni som värnar om utrotningshotade djur kan skänka en rejäl slant istället för att tro att någon annan ska bedriva djurpensionat för gamla antiloper för inga pengar alls. | |
Speeedo - Ej medlem längre | 2012-10-18 00:10 | |
![]() | Allt handlar om buisness. Inte om att visa utrotningshotade djur. Thats it!!! | |
Daggdroppe | 2012-10-18 00:10 | |
![]() | en såndär mumbojumbo antilop skulle man haft hemma. | |
Speeedo - Ej medlem längre | 2012-10-18 00:12 | |
![]() | Sen visar å tar upp bristerna som parken zoo har. Det är viktigast. | |
apbur | 2012-10-18 00:13 | |
![]() | Vilka brister? | |
Speeedo - Ej medlem längre | 2012-10-18 00:13 | |
![]() | Se programmet. | |
apbur | 2012-10-18 00:15 | |
![]() | Det har jag gjort. Förklara för mig vilka brister du ansåg att man avslöjade i programmet. | |
Speeedo - Ej medlem längre | 2012-10-18 00:19 | |
![]() | Behövs det förklaras??? Sen att stå å ljuga hela tiden.... Fattar dom ej att dom skaffat sig fakta. Hoppas en seriös djurpark tar över dom fina djuren till ett bättre hem... | |
apbur | 2012-10-18 00:23 | |
![]() | Ja, varför inte säga hela sanningen? För att människor inte är sansade och inte kan hantera att djur avlivas. Reaktionen efter programmet förklarar väl varför det var motiverat att ljuga. | |
Speeedo - Ej medlem längre | 2012-10-18 00:26 | |
![]() | du bör se programmet igen.... | |
Minta | 2012-10-18 00:26 | |
![]() | Inte ens människor i djurparksbranschen är sansade, de överväger att utesluta Ölands djurpark. | |
Minta | 2012-10-18 00:28 | |
![]() | Om man ska bedriva djurskydd och inte bara geschäft, bör man nog avliva djur via veterinär och ibland låta även mindre publikdragande djur leva. | |
apbur | 2012-10-18 00:30 | |
![]() | Handlade inte om Ölands djurpark utan om den i Eskilstuna. Kan hända att de gjort nåt felaktigt eller olagligt på Öland. Vet jag inget om. | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2012-10-18 00:31 | |
![]() | Nu förstår jag inte varför man ska driva en verksamhet där det är motiverat att ljuga? Vet inte vilket som känns värst - cynismen eller lögnerna. Djurparker och djurcirkusar är nog snart historia, liksom tjurfäktning. Och jag som har älskat Kolmården i decennier...det gör ont att inse att de flesta djuren vantrivs med sin situation. Delfinerna är inte lyckliga och savannen är ingen riktig savann, ju. | |
Speeedo - Ej medlem längre | 2012-10-18 00:35 | |
![]() | Håller med dig hundbiten. Detta e bara ett nytt startskott på en granskning. | |
apbur | 2012-10-18 00:36 | |
![]() | Djurparkerna är en resurs i arbetet att bevara utrotningshotade djur. Hur det ska gå till och framförallt finansieras om de inte kan hysas någonstans vet jag inte. Frågan är om det är värt att hålla några enstaka djur på ett sätt som inte maximerar deras lycka för att bevara dess art. Djuren bryr sig knappast. | |
Speeedo - Ej medlem längre | 2012-10-18 00:39 | |
![]() | Så att avvliva utrotningshotade djur för plats brist e ok för dig? För att sedan ta in ytterligare andra kattdjur???? Se programmet igen. | |
Lillstölla | 2012-10-18 00:41 | |
![]() | Polisen har anmält Ölands Djurpark för djurplågeri efter uppgifter att det ska ha förekommit vanvård, avlivning och att djur farit illa. Tidigare anställda hävdar att djur slagits ihjäl, inte fått mat och dött när veterinär inte tillkallats i tid. Så inte bara Parken Zoo som är i blåsväder. | |
apbur | 2012-10-18 00:45 | |
![]() | Har djuren inget att tillföra i ett avelsprogram har de inget värde för artens fortlevnad. Jag förväntar mig inte heller att djurparker är något form av äldreboende för djur. Naturligtvis måste de ibland byta djur, vissa djur kanske får lämna plats för en utrotningshotad art som behöver hysas. Jag tror de driver sin verksamhet på bästa möjliga vis utifrån de resurser de har på parken zoo. Med undantag för vissa små brister. | |