Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 837 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-11-09 10:35 | |
![]() | Hushållsarbetet!!! Såg programmet Pengarna på bordet och där var en fråga : hur många % av hushållsarbetet görs av kvinnorna i sverige.? 46, 56,66, 76%? Svaret var 56%. Trodde faktiskt siffran skulle va högre. Här hemma sköter faktiskt min hälft det mesta. Hon gillar att va det super ifall ett besök kommer. Tycker det e kul med fint. Jag e snickare och bygger villan ..sköter utsidan med allt det innebär..men hon älskar rabatter med mängder med blommer...jag har ej gröna fingrar mer ön ta väck maskroser å klippa träd..häck å gräsmattan... Hur har ni det hemma?? | |
| Bim1964 | 2012-11-09 10:43 | |
![]() | Hm jag städar lagar mat tvättar handlar kort sagt sköter det mesta av markservicen. Men jag är ju hemma så då spelar det inte så stor roll. Men min man vet hur man städar och tvättar mm. Ibland har jag ingen lust att städa och tvätta då gör vi det gemensamt, eller så får han göra det själv lite beroenda på vad som är på gång. Men han klipper våra gräsmattor med en handjagare i alla fall, det lägger jag mig inte i. Klippa häcken gör vi bägge två som regel. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-11-09 10:50 | |
![]() | Ok..jo självklart hjälps.man åt...men hon drar helt klartdt stora lasset... Jag tvättar plockar disk m.m. Hon gör jämt mat å jag plockar oftast bort å ner i maskin m.m. | |
| oscarina | 2012-11-09 10:57 | |
![]() | Jag tvättar. lagar mat, städar, handlar, tvättar o städar bilarna, klipper gräset, snickrar osv osv. Allt detta gör jag till 95%. Men så är jag oxå arbetssökande. Men när jag hade ett jobb så hjälptes vi åt med göromålen på ett för oss tillfredställande sätt. Det viktiga är inte vem som gör mest eller så. Det viktigaste är att man gör det man är bra på och tycker är kul. Samt att båda tycker att det är en "OK" fördelning. | |
| snövits - Ej medlem längre | 2012-11-09 11:04 | |
![]() | Jag bor ensam å gör allt själv såklart, inte något problem direkt trots jobb å andra intressen:) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-09 13:42 | |
![]() | städar aldrig mer en mitt rum men bara om jag får lust,jag är riktigt dålig på att städa.jag hatar verkligen att städa.jag har aldrig städat en toalett i hela mitt liv och kommer aldrig att göra det.jag tvättar och handlar mat,inreder,köper möbler och lagar mat,men det blir en del hemtmat | |
| tsarinna | 2012-11-09 13:45 | |
![]() | Jag får göra allting själv eftersom jag bor ensam. Nja, inte helt ensam, har ju en katt. Men den hjälper verkligen inte till. | |
| inchina | 2012-11-09 13:53 | |
![]() | Har hemhjalp tre dagar i veckan...hon lagar aven mat mm. Men i Sverige sa delade vi pa det hela ganska bra... | |
| Yamma | 2012-11-09 16:46 | |
![]() | Jag städar mest. Min man fixar mest med bilen. Vi lagar mat och tvättar typ lika mycket. Jag sköter ekonomin mest. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-09 16:55 | |
![]() | mannen här vet inte skilnaden på tummlaren och tvättmaskinen och kan inte sätta på ugnen,men jag har aldrig betalat en räkning vet inte hur man gör och jag är inte intreserad av att lära mig. | |
| blue_moon | 2012-11-09 16:59 | |
![]() | "jag har aldrig städat en toalett i hela mitt liv och kommer aldrig att göra det." Vem städar toaletterna då? | |
| corlini | 2012-11-09 17:11 | |
![]() | vi delar ganska lika på det mesta, ett undantag. han tvättar aldrig för han vägrar, säger sig inte fatta maskinen och tycker alla maskiner ska ha EN knapp. start. jag minns inte ens när jag dammsög, städade badrummen eller fixade med sopor, hundmat, handla... det gör han. ungar, diskmaskin, tvätt och sånt sköter jag. vet inte varför men det har blivit så och är inget vi någonsin talat om. undantaget tvättmaskinen för den hatar han verkligen | |
| slånbär | 2012-11-09 17:39 | |
![]() | Jag handlar alltid och sköter ekonomin. Städningen delar vi nog rätt lika fast det är bara han som putsar fönsterna. matlagningen delar vi rätt lika, trädgårdsarbetet likaså, ungarnas skolgrejer skötte jag, tvätten delar vi på, hunden också, bilarna fixar han med fast det är jag som tankar och båten sätter jag inte min fot i. Jag bakar allt bröd också men det är mest för att hans blir mordvapen istället för mat-) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-09 17:47 | |
![]() | alla andra utom jag.jag dammsuger inte eller städar någonting disktrasor är det värsta jag vet,hon som städade här förut slutade .jag tankar alltid,vi har 4 båtar som jag inte bryr mig om att sköta.jag fixar trädgården det är kul och så löper jag alla julklappar det avskyr han | |
| Mouche - Administratör | 2012-11-09 18:34 | |
![]() | En mängd inlägg raderade pga olämpligt innehåll. Mouche | |
| corlini | 2012-11-09 19:07 | |
![]() | trädgård är absolut inte min grej, skittrist. han klipper gräs och älskar det, är pedant med att klippa raka kanter, jämn yta och kör omkring för jämnan med åkklipparen men blommor är inte vår starka sida. har ni delat upp sysslorna eller är det som hos oss, de bara görs och är en form av outalad deal? | |
| Bitte - Administratör | 2012-11-09 19:13 | |
![]() | Hos oss så lagar ofta maken maten och donar hemma under veckorna då jag jobbar , jag kör oftast tvätten och han hänger den , städar det gör bägge samma med utejobb fast jag brukar tinga gräsklippningen och snöskottningen. Ingen uppdelning utan det blir som det blir med det som behövs göras Bitte | |
| slånbär | 2012-11-09 19:33 | |
![]() | Här också. Den som först kommer hem fårskotta om det har snöat, dammsuga och gå med hunden samma sak. Det mesta faller sig naturligt. Sällan något tjafs, möjligtvis att ungarna kan gnöla ibland. Dom skjuter ju gärna upp saker o ting. | |
| Maradona1986 | 2012-11-09 19:46 | |
![]() | Tror att vi ligger ganska nära 50/50 i hushållsarbetet. Däremot är detta något jag har fått kämpa för. Min sambo är inte svenska utan kommer från en kultur där hon förutsätts göra allting (Ryssland). Det är inte det livet jag vill ha och hon har kommit att tycka väldigt bra om ett mer jämställt förhållande. Men vi har en del intressanta diskussioner med hennes kompisar hemma i Moskva som inte kan förstå att jag städar, tvättar och lagar mat. | |
| So_open_mind - Ej medlem längre | 2012-11-09 20:29 | |
![]() | Jag tycker städa och laga mat och sånt är kul,så behöver ingen som gör det åt mig :) | |