Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 916 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-11-18 11:18 | |
![]() | Trängselskatten!!! Jaha då va tydligen den sista stationen färdig byggd i göteborg.... Sicket jävla trams och rån detta är med denna idiotin... Man blir bara så jäkla förbannad hur man kan införa en sån här sak.... Politiker pack!!!!! | |
| Lill-IT | 2012-11-18 11:25 | |
![]() | Tycker också det är urfånigt. | |
| minimaj | 2012-11-18 11:45 | |
![]() | Trängselskatten är ju inte märkvärdigare än att Du betalar en avgift när Du uppsöker sjukhus, läkare eller en vårdcentral. Alla är med och betalar kakan via skattsedel och de som sedan specifikt använder sig av skattefinansierade tjänster betalar en avgift. För mig är det varken ett "rån" eller fånigt att betala en avgift vid förbrukning. Skatteintäkterna kan inte räcka till allting, speciellt som alltför många tyvärr står utanför arbetsmarknaden och inte har möjlighet att bidra med skatteintäkter. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-18 12:00 | |
![]() | Spedo bli politiker då kan du rösta emot trängselskatten | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-11-18 12:19 | |
![]() | Bygg en ringled...hur svårt är det. | |
| seaburg | 2012-11-18 12:20 | |
![]() | Ringled innebär mer miljöförstörelse, vad var trängselskattens syfte? När jag en gång i forntiden gick i skolan fick vi läsa historia. Det beskrevs om hur hemska borgarna va förr i tiden. Dem tog ut tullavgifter för de som hade omaket att vilja uppsöka huvudstadens slutna rum,, Det är samma elände nu med ofolklig lag. Nu som då,,, dem priviligerade på den tiden kunde bygga sig enorma slott på skattefinaser , precis så som det är nu igen. De besuttna färdas utan att känna av några tullavgifter. Någon extra tjänst för tullpengarna får man inte. Tullarna medför heller ingen miljöförbättring . Mer koloxid släpps ut genoml ånga kringfarter. Det är vanliga vägnätet som används som alla skattebetalare står för. Vill man bli av med trängselproblemet så är det väl enkelt att lagstifta/förbjuda bilburna omotiverade persontransporter av enskilda tjänstemän med portföljer | |
| Måns_E | 2012-11-18 12:23 | |
![]() | Göteborg har lite hybris, det finns ingen större trängsel i Göteborg. Inte ens i rusningstrafik. | |
| dinodog | 2012-11-18 12:29 | |
![]() | Hade vart bättre om de höjde skatten en aning. Vi behöver ju trots allt en ny tunnel och en bro. Någonstans måste pengarna komma ifrån. Är helt emot betalstationerna då de är illa placerade. Framförallt här på Hisingen som är en ö vi måste betala om vi så bara ska åka och handla på ett större köpcentrum och inte ens åker in till själva Göteborg. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2012-11-18 12:40 | |
![]() | Utdrag från Transportstyrelsen.se "Syftet med trängselskatten är dels att förbättra framkomligheten och miljön (minska kvävedioxidutsläppen) i de centrala delarna av Göteborg och dels att bidra till finansieringen av investeringar i kollektivtrafik, järnväg och väg, bland annat till Västlänken (en järnvägstunnel under centrala Göteborg) och en ny älvförbindelse vid Marieholm." | |
| seaburg | 2012-11-18 12:51 | |
![]() | Kan någon förklara hur jag blir mer miljövänlig genom att betala en avgift fungerar katalysatorn bättre då, skadar mina dubbdäck mindre om jag betalar skatt och åker in och jobbar på Hornsgatan Trafiken är lika illa de gånger jag har kunder i stan som innan tullarna. Borgarna blockerar alla gator och parkeringar med enorma miljövänliga SUV fordon | |
| Porla - Ej medlem längre | 2012-11-18 12:54 | |
![]() | Därför att de som har möjlighet förhoppningsvis använder kollektivtrafiken istället för bilen. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-11-18 12:55 | |
![]() | Haha, är det förbehållet borgarna att ha stora fordon? | |
| strömavbrott | 2012-11-18 13:09 | |
![]() | Trängselskatten minskar inte trängseln eller avgaserna. Den gör det bara dyrare att köra bil. Det gynnar alltså dem som har gott om pengar. Vi andra får trängas i den allt mer otillräckliga kollektivtrafiken eller promenera till jobbet i de rikas avgaser. | |
| slånbär | 2012-11-18 13:11 | |
![]() | Porla-att använda kollektivtrafiken som ett alternativ till bilen är ju inte möjligt då den inte fungerar som den ska ändå. Bara den här senaste veckan så har det varit stora stopp och förseningar i pendeltågstrafiken i stockholm vilket gör att man knappt vet när man ska åka om man måste vara i tid till ett möte tex. Kollektivtrafiken skulle inte klara av om fler skulle välja att åka med den. Jag bor i utkanten av en av Stockholms kranskommuner och när jag flyttade hit för tretton år sedan så gick det två bussar i timmen till pendelstationen. Endast en busslinje finns, om man inte vill gå några km, så vi har liksom ingen annan att välja på. Under de här åren har det byggts massor med nya hus, bla ett helt bostadsområde, men ingenting har hänt på bussfronten. Nu har i princip alla som bor här minst en bil men om vi skulle vilja åka kollektivt så är ju den möjligheten begränsad. Så om politikerna tycker att vi av miljöskäl ska åka kollektivt så får dom nog först se till att utöka och förbättra den. | |
| limpan__2 | 2012-11-18 13:11 | |
![]() | Så om fler väljer att åka kollektivt/samåka/gå/cykl a, minskar inte trängseln då? Att det är en regressiv reform är inte så mycket att öra något åt om syftet är att göra det dyrare att åka bil. | |
| slånbär | 2012-11-18 13:28 | |
![]() | Men det måste ju först finnas en fungerande kollektivtrafik att åka med om man ska välja att ställa bilen . Det gör det ju i alla fall inte i Stockholm ännu och då har vi ändå haft trängselskatt i ett antal år redan. Jag vet ingen som har valt kollektivt istället för bilen pga av trängselskatten. | |
| limpan__2 | 2012-11-18 13:42 | |
![]() | Oavsett om du känner någon eller inte visar undersökningar på att trafiken minskat. Om detta är nödvändigt att uppnå i Göteborg har jag däremot ingen uppfattning om, har varit där alldeles för sällan. | |
| kajix | 2012-11-18 13:51 | |
![]() | vi måste komma på ett sätt att byta ut politiker som stiftar lagar mot befolkningens önskan! | |
| Porla - Ej medlem längre | 2012-11-18 13:54 | |
![]() | Om jag bodde eller i arbetade i Stockholm skulle jag vara tacksam för att någon gjorde något åt min närmiljö. Jag skulle inte vilja leva i dessa avgaser. Dom som har gott om pengar åker väl som vanligt och dessutom i mindre trafik. | |
| cizma | 2012-11-18 13:59 | |
![]() | Jag är mycket positiv till trängselskatten! Kollektivtrafiken är i Gbg är det inget större fe å och de ska bli bätte | |