Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 826 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| CrazyQ | 2012-11-21 00:27 | |
![]() | At last! 5000 rull! Vilka har uppnått det? Hej! Nu har jag fyllt alla kvoter och medaljer. :) Fick äntligen 5000 rullningar. :) Vilka fler har 5000 rullningar eller fler? | |
| IShotQ-tile - Ej medlem längre | 2012-11-21 00:48 | |
![]() | Jag hade rullat över 11000 ggr på mitt första konto. Sedan dess har jag haft flera olika spelkonton, och dessutom spelat mindre men jag är rätt säker på att det blivit 3-4000 till, åtminstone. | |
| CrazyQ | 2012-11-21 00:52 | |
![]() | Varför byter man konto??? | |
| IShotQ-tile - Ej medlem längre | 2012-11-21 01:01 | |
![]() | Det har inte direkt med den här trådens ämne att göra, men jag tyckte jag spelade för mycket, så jag avslutade mitt konto. Om man måste göra nya konton att spela med varje gång det är dags spelar man mindre. För att återknyta lite till ämnet tycker jag den högre andel vokaler som nu finns i påsen (1 R och ett N har avlägsnats och ersatts av ett A och ett E.) gör att det blir svårare att balansera stället, både för rullningar och rent allmänt, och att man påtagligt oftare sitter med 4 vokaler eller fler/allmänt ospelbara ställ. Det påverkar också min totala omsättning negativt, då det blir svårare att konsekvent spela ut många brickor med många vokaler på hand. | |
| colan65 | 2012-11-21 07:02 | |
![]() | Har nu 9947 rullningar:) Så kul o rulla ju:) | |
| Skblole | 2012-11-21 07:52 | |
![]() | Äh, du har inte den bästa forum-medaljen. Back to work! ;) Skämt åsido, bra jobbat. | |
| CrazyQ | 2012-11-21 08:15 | |
![]() | colan65: Coolt! :) Håller med, det är kul att rulla! | |
| slånbär | 2012-11-21 08:56 | |
![]() | ja det var ju ett tag sedan, sen har jag mest spelat på mobilen men då med en annan inloggning så det har blivit några tusen till. | |
| Billemark | 2012-11-21 09:59 | |
![]() | Jag har nu 9333 rullningar! :) | |
| SämstpåBeta | 2012-11-21 10:07 | |
![]() | Vet ej, tror jag har över 10 000 rullningar. Men jag är ödmjuk, rullar alltid med ett leende! | |
| SämstpåBeta | 2012-11-21 10:10 | |
![]() | Jag hoppas verkligen inte ni räknar med böjningsrullningar, det är ju enbart lågvatten. | |
| waliop | 2012-11-21 10:38 | |
![]() | jag som tyckte jag rullade mycket.... Har fått in 3 rullningar i samma spel! | |
| toonfisken | 2012-11-21 12:04 | |
![]() | Inte så många men det kommer =) | |
| toonfisken | 2012-11-21 12:04 | |
![]() | Inte så många men det kommer =) | |
| IShotQ-tile - Ej medlem längre | 2012-11-21 14:36 | |
![]() | SämstpåBeta har rätt. Rullningar i böjningslistan räknas naturligtvis inte på samma sätt. :-) Jag vet också många som tror att man lär sig att rulla massor bara man spelar mycket, men det är långt viktigare att känna till orden, och fundera ut lite strategier för att minnas. Gör man inte det är det genast mycket svårare att rulla olika ord ofta. Det är väl det som gör en bra rullare också, att inte behöva sitta och spara till specifika ord, utan att istället känna till så många att man kan rulla lite vadsomhelst. | |
| ormesson - Ej medlem längre | 2012-11-21 15:51 | |
![]() | jag ber att få gratulera | |
| slånbär | 2012-11-21 15:53 | |
![]() | Äh det är ju baralöjligt att komma dragande med att det inte är på riktigt eller lika mycket värt att rulla i böjningslistan. Trams. Böjningslistan finns ju och då är det väl ingen som helst skillnad på hur långa ord man lägger när man spelar där? Det är inte svårt att rulla i vanligt heller men om man som jag tycker att det roliga med spelet är just att rulla så spelar man självklart i böjningslistan eftersom det är lättare att lägga vilka ord som helst där, korta som långa. Sedan böjningsrummen kom har jag inte alls spelat i vanligt för det är så mycket tråkigare och man spelar väl ändå för att man tycker det är kul, inte för att det är nån sorts prestige i det. Så många rullar som möjligt i ett spel är ju skitkul, tycker jag, och jag spelar ju så som jag tycker är kul. Dum vore man väl annars? Det som avgör om man kan rulla flera gånger i ett spel är ju inte hur många ord man känner till eller vilka brickor man får utan huruvida rullarna faktiskt går att lägga ut. I varje spel så missar man ju ett antal som inte går att lägga. Oavsett om man spelar i saol eller böj. | |
| IShotQ-tile - Ej medlem längre | 2012-11-21 16:35 | |
![]() | slånbär: Du för vissa diskussionspunkter i ditt inlägg som om du blivit ifrågasatt, trots att så inte är fallet. Men jag håller inte med om att böjningslistan är roligare för att det är lättare att rulla. Det går lite inflation i fördelarna av att kunna spela långt ord och rulla, när det blir såpass mycket enklare i och med böjningarna. Jag tycker heller inte att konceptet blir roligare av att varje ord får fler spelbara former, även om jag gillar öppet spel. Jag tycker snarare tvärtom. För mig är det en långt större tjusning att lära mig de specifika ord som fungerar än jag känner befrielse av att kunna förlänga många ord med hjälp av de sannolikaste bokstäverna. Det är för mig oerhört mycket roligare att förlänga STIG till ÅSNESTIG än att utöka AZER till AZERERNAS, som ett exempel. Jag har haft väldigt roligt åt att lära mig ord som är främst sju bokstäver långa, och både velat och lyckats lägga många av de lite mer specifika orden, som exempelvis RIMTURS, SMÅTJYV, BISTURI, BORSJTJ, SOVCHOS, WIRELÅS, KOLFÄLT, STRETCH, ÅKARBIL, PUNKHÅR, ÄLVALEK, UPPFLOG, MUGGSÅR eller anagram som SVÄVTÅG, GRISÖGD, GINBALK, SPILKUM, SÅFRAMT, ILPAKET, HÅBRAND, etc.. Jag har också till väldigt hög grad kommit förbi stadiet att rulla för rullandets skull, även om jag fortfarande har "svårt" att använda blank till annat än rullningar. Men så tycker jag nog egentligen att orden är roligare än själva spelandet. Dock, så tror jag att folk som oftast bara rullar -ARE/-ERA-rullningar, t.ex. missar väldigt mycket rullningar på att de inte kan orden, tänker på att de kan rullas, eller missar att se att ordet faktiskt finns där i brickorna. Allt detta kan man öva sig att bli bättre på. Många gör inte det, och vill det inte heller. | |
| slånbär | 2012-11-21 16:51 | |
![]() | q-tile.Nej jag har verkligen inte blivit ifrågasatt och personligen så skiter jag i vilket för folk får bli lyckliga på det sätt dom själva tycker är bäst men jag tycker det är rätt fånigt att det alltid är folk som bara måste påpeka att det minsann inte räknas och inte är lika "duktigt" att rulla i böjningsrummen. I precis varenda tråd som handlar om detta så är det alltid någon som drar upp detta och det blir liksom så himla mycket slå sig för bröstet av det hela. Besserwissrar är så himla tröttsamma när dom alltid dyker upp i tid och otid. Om någon nu är jätteglad över att ha lagt ett ord som har gett rätt mycket poäng och skriver detta i en tråd då kommer det alltid någon som verkligen kan jantelagen och påpekar att det var minsann inte särskilt speciellt det där inte !! Så himla tråkigt att man inte kan låta folk få känna att det dom gör är bra utan alltid måste banka ner dom i skorna genom att påpeka hur duktiga dom själva är. Minsann!! Det handlar ju i slutändan enbart om vad man själv tycker är roligast när det gäller spelet. | |
| ZigZag | 2012-11-21 16:57 | |
![]() | var ser man hur många rullningar man har gjort? | |