Spelrum
| Giraffen | 57 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 94 |
Mobilspel
| Pågående | 19 828 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kokonut | 2012-12-11 06:46 | |
![]() | 40-tallister!!! Ett årtionde som skördat stormen... Trött på dessa mördarsniglar som nu gnäller att sjukvården e sämre m.m. Dom har juh fasiken satt sig i den situationen sj. Inte nog med detta. Kan man inte ta och gå hem när man har pensionen inne å låta dom yngre få jobb.... Skärp er nu...... | |
| tsarinna | 2012-12-11 07:04 | |
![]() | Reinfeld tycker ju att det ska arbetas tills man är 75 bast. | |
| Kokonut | 2012-12-11 07:20 | |
![]() | Haha ja men den iden e juh kanon...vrid ur det sista.... | |
| Jochen777 | 2012-12-11 07:57 | |
![]() | pension systemet kommer att krascha innan jag är pensionär. alla pengar vi sparar går till se som har pension nu, och vi kommer inte få något, borta... | |
| tsarinna | 2012-12-11 08:00 | |
![]() | Många av dagens pensionärar har så pass dålig pension att dom behöver söka soc.bidrag. | |
| Bitte - Administratör | 2012-12-11 08:07 | |
![]() | Vi har rätt att jobba även om vi fyllt 65/67 och några kanske väljer att göra det , men samtidigt så är det många som inte ens orka så länge och då ofta kvinnor inom vården . Vad det gäller våra framtida pensioner så är det ju vi själva som "jobbar ihop" till den , men många måste man även spara själv för att få en dräglig framtid , eller vem vill leva av ca 60 % av nuvarande lön. Ett bra tips är att kolla det PPM kuvertet som kommer , att man har skaffat en inloggning till den sidan och samma fungerar till www.minpension.s och där kan ma se helhet och göra beräkningar Bitte | |
| Kokonut | 2012-12-11 08:07 | |
![]() | Men har.man ej lyckats skaffa sig ett bra liv som 40 tallist så e det osmart...haft alla möjligheter.... | |
| tsarinna | 2012-12-11 08:41 | |
![]() | Och hur ska du veta vilka möjligheter man hade då? | |
| Kokonut | 2012-12-11 08:56 | |
![]() | Att man kunde bygga hus till bra peng...ränteavdraget m.m. | |
| wildman | 2012-12-11 09:05 | |
![]() | Tycker nog att vi generaliserar lite väl kraftigt här. Ogillar alla grupperingar av folk. Vita, kvinnor, män, unga män eller whatever. Visst är det en generation som haft bra förutsättningar ur ett generellt perspektiv, men trots det finns det många som av olika anledningar inte alls haft samma förutsättningar, så att generalisera såsom TS och andra är i mina ögon förkastligt. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-11 09:36 | |
![]() | "Reinfeld tycker ju att det ska arbetas tills man är 75 bast." Tänk att det han faktiskt sa kan vara så svårt att förstå. | |
| Kokonut | 2012-12-11 09:44 | |
![]() | Jonisk... E det inte så att en politiker kan gå vid 50 års ålder om man vaet i riksdagen i 8 år lr e jag helt tokigt ute å.cyklar? Detta berör juh ej han ett jäkla dugg då med att jobba till75 | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-11 09:52 | |
![]() | Diskuteras vad jag vet olika förslag för att strama åt politikerpensionen. Men vad han eg sagt om att jobba längre är att om vi lever längre får vi nog tänka oss en framtid där vi jobbar längre, och att det bör finnas möjlighet för dem som vill att jobba kvar att göra det. Ju längre del av livet man jobbar, ju större del av livet försörjer vi ju oss på egen hand. Ingenstans har det sagts att dagens 65-åringar ska tvingas jobba tio år till; förutom från de som gravt missuppfattat då. | |
| pabster1 | 2012-12-11 09:57 | |
![]() | 40-talister den första generationen som haft det brtydligt bättre än både sina föräldrar och sina barn..... | |
| BlackMirror | 2012-12-11 10:16 | |
![]() | Off topic: Kokonut, är du samma person som Speedo? Ni skriver väldigt lika... | |
| Kokonut | 2012-12-11 10:48 | |
![]() | Den uppfattningen får jag med. Mina föräldrar är i den åldern och dom säger samma sak. Dom har haft det mycket bra. | |
| omeganoll | 2012-12-11 11:37 | |
![]() | Ställ upp som politiker, gnäll inte! Om det blir ännu svårare att rekrytera folkvalda, var tror du/ni att vi hamnar i för sits då? Jo, en elitstyrd teknokrati, en diktatur näst intill men förklädd till demokrati. Vi är på väg dit - vi har redan fått en tystnadens despoti, en grav intolerans, uppsminkad med toleransens mer ytliga tecken. EU håller på med lansering av en "superkommissionär" som får en märkligt utslagsgivande roll - man bävar... | |
| ingson | 2012-12-11 12:14 | |
![]() | Lyssna på omeganoll | |
| Vendela34 | 2012-12-11 16:01 | |
![]() | Mördarsniglar?! Kokonut är lika med SKITHÖG! | |
| mistmaster | 2012-12-11 17:16 | |
![]() | var det inte Göran Persson som kallade dem för "köttberget"? haha | |