Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 855 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| HESJ | 2012-12-15 12:02 | |
![]() | Fortsätt på julberättelsen! Det var en mörk och rysligt kall morgon i december, när fru Berta Tjuder gläntade på den gistna dörren till sitt dragiga hybble. Vinden därute rev och slet i fru Tjuders åldrade näsa, vilken hon med stor hast drog åt sig och sköt igen dörren. -Hu, sade hon för sig själv medan hon i sina slitna tofflor hasade inåt köket. Där, på en knarrande pinnstol som hon ärvt efter sin mors gamla faster Ingeborg, satt... | |
| bowlorama | 2012-12-15 12:31 | |
![]() | ... en annan persons näsa, lika stor som Bertas. Näsorna såg på varandra i mjugg, utan att yttra ett endaste ord. Det var så att detta hörde till traditionen i den lilla staden. Så var det och så hade det alltid varit, så länge man kunde minnas. | |
| BlackMirror | 2012-12-15 12:33 | |
![]() | Plötsligt bröts traditionen och näsorna började prata med varandra. Näsa 1: – Du är härlig du. Näsa 2: – Du ra! | |
| bowlorama | 2012-12-15 12:35 | |
![]() | "Jag vill ha dig i mig", sa den första näsan till den andra. "Hur det ska gå till, det vet jag icke. Men ack, jag längtar så.". | |
| HESJ | 2012-12-15 12:44 | |
![]() | Vet hut gamla nos! sa den andra näsan, som vid det här laget börjat bli alldeles röd. | |
| Gizza Vem - Ej medlem längre | 2012-12-15 13:28 | |
![]() | "Ser du inte att jag är indian?" förtydligade den röda näsan med harm i rösten. "Åh, förlåt så mycket", sade den första näsan. "Jag trodde att du tillhörde Jultomten". | |
| Xin Chao | 2012-12-15 17:07 | |
![]() | - Var inte så näsvis hela tiden, sa den röda näsan som egentligen hette Göran Hermansson. Här har jag en kopp renat. Lägg näsan i blöt vet ja, så du taggar ner lite. | |
| Tingla1 | 2012-12-15 17:24 | |
![]() | Ja kanske jag skulle testa det istället för denna näs-spray som jag hela tiden använder. Renat borde ju rensa hela vägen och på köpet får jag kanske en rolig stund sa näsan till Göran Hermansson. Jojo, jag tackar jag svarade han, nu vaknade du allt till. Men då slår vi våra näsor ihop och blandar oss en hutt som ger våra näsor en rejäl näsbränna. Prosit sa näsorna då samtidigt....Skynda dig hit med nä shutten nu så vi klarar oss från snuvan. | |
| HESJ | 2012-12-16 02:07 | |
![]() | Näsorna blev abrupt avbrutna av att det plötsligt bankade hårt på dörren. Fru Tjuder, som vid det här laget var alldeles trött på allt nästjafs, hasade i sina slitna tofflor åter till den dragiga dörren, stannade till och försökte lyssna på vem som kunde vara där utanför, men det enda som hördes var vinden som rev och slet i dörrbrädorna så att de skallrade. Hon frågade med sprucken röst: -Vem äär det? | |
| micro113 | 2012-12-16 02:10 | |
![]() | - Det är jag, sa den blonda dockan i rosa klänning med skakig röst och darrande underläpp. - Jag har blivit bortklipp, hulkade dockan. | |
| lillamy75 | 2012-12-16 02:37 | |
![]() | Så nu vet inte jag och minna stackars pepparkaks gubbar vårt vi ska ta vägen vi är inte tillåtna någonstans ...... | |
| Behringer | 2012-12-16 10:41 | |
![]() | Ingen fara sa fru Tjuder, tradtioner har alltid förändrats och huvudpersoner kommit och gått. Ingen ställer ut gröt till tomten längre och Tomtens företrädare Julbocken är det ingen som minns | |
| Maja G | 2012-12-16 14:00 | |
![]() | ...-men guuuud nåde om någon öppnar julklapparna i förväg, sa Herr Tjuder som precis klev in i fastun. - Hörde precis någon som hade både öppnat OCH använt julklapparna allaredan. Det får man väl bara inte göra??? Fru Tjuder bara häpnade. Hon blev alldeles stum. Herr Tjuder blev ängslig över fruns beteende. Det har aldrig hänt förut, så det var ju inte så konstigt att han blev lite orolig. | |
| Behringer | 2012-12-16 14:44 | |
![]() | Efter stund hämtade sig Berta Tjuder dock. -Det trodde jag inte kunde hända. Men som jag nyss sa; traditioner förändras och vi med dem. Nu gäller det att vi samlar ihop oss och sprider budskapet att varken Walt Disney Company eller nån förvirrad lärare på Kanalskolan i Laxå förmår att rasera vår ursvenska tradition. Sen tog hon den lösa näsan, som var ganska lång och gav till dockan. -Ta nu lite mat med dig ur skafferiet och håll stadigt i den här näsan, som du räcka mot varenda en du möter som.... | |
| Gringo50 - Ej medlem längre | 2012-12-16 14:54 | |
![]() | ...en riktig Pomperipossa, pösande puttrig påverkad pga pluntan plogande parkeringen på stubben! sa fru Tjuder sjudande av skratt. | |
| Ana_ | 2012-12-16 17:27 | |
![]() | Förvånat står Herr Tjuder kvar som åskådare bredvid Berta och dockan, som nu höll ett fast grepp om den lösa näsan. Fru Tjuder märker att gubben stirrar och samlar sig efter gapskrattet. Hennes kinder blossar upp och hon sneglar förstulet mot koppen renat och Herr Tjuder följer hennes blick. I papperskorgen på golvet till vänster om sin fru ser han en tom nässpray. - Vad.. | |
| boffertomte | 2012-12-16 18:09 | |
![]() | ..i helsingkotta var där i den sprayen? tänkte herr Tjuder. Knappast nezeril va, först blir käringen helt tyst i flera minuter och sen börjar hon fnissa och rodna som en skoltös. Måtte vara bra grejer, undrar om där är nåt kvar till mig? | |
| HESJ | 2012-12-17 22:08 | |
![]() | Han tar ett steg framåt för att plocka upp nässprayen ur papperskorgen och undersöka den lite närmare, men hinner inte längre än detta enda lilla steg förrän... | |
| HannaSpelare - Ej medlem längre | 2012-12-17 22:13 | |
![]() | herr grävling med grov röst muttar. "Nu får det vara nog med näsvisheter här." Alla stelnar till, och tittar förskräckta på när alla näsor upplöses i små bitar och försvinner med ett diskret ljud i den öppna spisen och ut genom skorstenen. Herr grävling vänder sig till sin bordgranne. "Skål" En tystnad bryter in tills | |
| piilu | 2012-12-17 22:38 | |
![]() | Fru Bäver gnager sig upp genom parketten, hon fumlar med svansen och en antik vas trillar på | |