Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 916 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Xin Chao | 2013-01-18 22:32 | |
![]() | STÄNG AV Psykiatrikern Ola Gefvert / Våldtagna Nora Idag lyssnade jag på Ola Gefvert - psykiatriker i Eskilstuna och fick höra hur han bemötte sin klient kallad Nora. Ett av väldtäktsoffren som misshandlats, bundits och skändats av polischefen Göran Lindberg. Har nog aldrig hört något så cyniskt och kallt från en "hjälpare" i hela mitt liv. Det är du och jag som avlönar honom med våra skattemedel. Personligen tycker jag att han skulle stängas av med omedelbar verkan och tvingas betala skadestånd till offret! Någon annan som lyssnade? | |
| dinodog | 2013-01-18 22:36 | |
![]() | Ja jag lyssnade. Hörde även dokumentären på radion. Del 2 kommer på söndag. Man häpnar över att det få gå till så som det har gjort. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2013-01-19 01:11 | |
![]() | Jag svär ve och förbannelse över cyniska läkare som inte tjänar folket utan mammon, särskilt hos försäkringskassan. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2013-01-19 01:12 | |
![]() | Han är verkligen inte rätt man på rätt plats och jag hoppas att Nora får rejält skadestånd för både det ena och andra. | |
| Xin Chao | 2013-01-19 01:17 | |
![]() | Hundbiten - kollade upp honom lite snabbt Åtta (8) bolag - största myndighetskund = gissa Försäkringskassan Tjolahoopp vilket förtroende man får | |
| Måns_E | 2013-01-19 01:20 | |
![]() | Gefvert verkar inte direkt vara smidig. Han har nog inte direkt stärkt sina kort i de intervjuer han har ställt upp på. | |
| Xin Chao | 2013-01-19 01:25 | |
![]() | Måns - det som får mig att tappa hakan är att han inte ens verkar medveten om vad han säger även när han VET att han blir bandad. Något fel med hans verklighetsuppfattning och egot måste det vara. | |
| Måns_E | 2013-01-19 01:27 | |
![]() | Äldre män med för stort självförtroende. Det är ju inte direkt något nytt. Men visst gör han bort sig. | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2013-01-19 21:29 | |
![]() | Kollade hans FBsida där han kommenterat programmet, nej han blev inte vettigare där. Tyvärr finns det många överläkare inom psykiatrin som lägger sin egen värdegrund i botten när de ska behandla/hjälpa personer med problem. En jag råkat ut för är extremt kristen... nej, det sket sig med min ickereligiösa praktiska filosofi över livets varande. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-01-19 23:15 | |
![]() | Äcklig människa. | |
| apbur | 2013-01-19 23:36 | |
![]() | Pinsamt. Men en intressant fråga det här med om patienter eller klienter kan ställa krav på vilket kön behandlaren/advokaten eller liknande ska ha och när det är rimligt att ta hänsyn till det och på vilka grunder. | |
| Lis-Peace | 2013-01-19 23:55 | |
![]() | Finns fler av hans sort inom psykiatrin det lilla jag sett. Det är förmodligen en yrkesskada att inte ta hänsyn till sina patienter. Vad det gäller kön på psykologen kan det vara en förutsättning för att hon ska bli hjälpt och jag anser att man ska vara väldigt lyhörd för sådana önskemål för annars tar det bara längre tid om det över huvud taget funkar. | |
| apbur | 2013-01-21 14:58 | |
![]() | Efter att ha lyssnat på del två av dokumentären fick jag en känsla av att psykiatrikern nog har rätt i att hon (Nora) har en borderlinestörning och att hennes krav på kvinnlig terapeut är ett sätt att dupera sin omgivning och störa behandlingen. Uppenbarligen hade hon inte problem med att anförtro sig till den manliga reportern och hon verkade ju inte överdrivet ängslig bland män, snarare tvärtom. Hur som helst tyckte jag psykiatrikern gjorde andra övertramp i sitt sätt att uttrycka sig men man ska nog inte underskatta hans kompetens i övrigt. | |
| Mindymoo | 2013-01-21 15:01 | |
![]() | apbur, klok kommentar! Man behöver inte yla med vargarna genast, bäst är att lyssna och bilda sig en uppfattning. Å andra sidan är det milsvid skillnad mellan att anförtro sig åt någon i ett samtal och att befinna sig i terapi. | |
| apbur | 2013-01-21 15:07 | |
![]() | Jag fick dock uppfattningen att det just var anförtroendebiten hon sade sig ha svårt med när det gäller män. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2013-01-21 15:10 | |
![]() | Jag vidhåller att han verkar vara en ypperligt cynisk människa som förmodligen har missat många lektioner under sin utbildning till psykiatriker. Såna människor är inte uppbyggliga för sköra personer. | |
| apbur | 2013-01-21 15:15 | |
![]() | Silkesvantar behöver inte alltid vara det som hjälper en person men jag håller med om att han verkar vara väldigt kärv. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-01-21 15:20 | |
![]() | Inte var det då för Noras bästa att hon fick gå till en manlig skötare för samtal. Och vilket ultimatum att ställa; "Du får inte bli så sjuk så att du åker in på psyket på ett halvår, Då först ska du få hjälp av en kvinnlig psykolog - inte annars". Vem var det som var manipulativ och känslomässigt störd egentligen, det kan man ju fundera över. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-01-21 15:25 | |
![]() | Snacka om att försöka trycka ned en människa. När hon skulle fått permis men de drog ut på det en hel dag och så fick hon ingen alls. Och ingen ville lösa problemet att hon inte hade cigg, fast kiosken var precis utanför avdelningen, de erbjöd stesolid istället för att gå med och köpa cigg. Så sjukt att utöva sin makt över en medmänniska på detta sätt. Bara jävlas därför att (de kan göra det). | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-01-21 15:34 | |
![]() | Kanske på sin plats med en länk till det som diskuteras. sverigesradio.se/sid...el =5400735 | |