Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 916 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pumpnissens | 2013-01-20 09:58 | |
![]() | Kyrkans Oskar Kom att tänka på att man har ju sett en del präster som verkligen är duktiga på att agera under sina skådespel, kanske dags att inrätta en kyrkans Oskar för bästa skådespelarprestation för denna yrkesgrupp. Eller de kanske är nöjda med Herren Guds uppskattning. Men om nu inte han skulle finnas kan det ju vara kul med ett världsligt pris kanske. :D | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-20 10:01 | |
![]() | och vad vill du exakt med denna tråd?och varför tror du pastorerna spelar teater?är du ofta i kyrkan och gör dina bedömningar?och det du gör nu är ett brott | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-01-20 10:03 | |
![]() | Okej, har du några kandidater då? Kan du nämna 3 duktiga svenska präster som rört dig under sina predikningar? | |
| pumpnissens | 2013-01-20 10:03 | |
![]() | Brott!?!?! | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-01-20 10:03 | |
![]() | (till pumpnissens) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-20 10:08 | |
![]() | den nivån kommer du aldrig upp på pumpnissen så det är ingen ide,vad exakt är det som får dig att tra att pastorerna spelar teater?varför kränker du kristna? | |
| pumpnissens | 2013-01-20 10:09 | |
![]() | Jag kränker ingen, ttiittii, jag levererar bara mina egna åsikter, vilket är en grundlagsskyddad rättighet. Blir du kränkt- läs nå annat!!! | |
| pumpnissens | 2013-01-20 10:10 | |
![]() | Ttiittii: Brott!?!?! | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-01-20 10:14 | |
![]() | pumpnisse men leverera klart då, vilka präster anser du förtjänar en oskar? | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-01-20 10:16 | |
![]() | Lattjo tråd............ | |
| kajix | 2013-01-20 10:25 | |
![]() | Paradis-Oskar | |
| slånbär | 2013-01-20 10:26 | |
![]() | Ha ha ha Ttiittii- du tycker det är ett brott att kränka präster och kristna men själv skrev du att folk somtatuerar sig var ointelligenta, lågutbildade bara för att nämna några av uttrycken du hade. Det är alltså ok att kränka vissa människor men präster- då blir det ett brott ? Och påvilket sätt kränker han kristna egentligen? Han skriver ju bara att prästerna är bra skådespelare i hans ögon. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-01-20 10:28 | |
![]() | Haha kajix | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-20 10:37 | |
![]() | nu drar jag till kyrkan hej med er | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2013-01-20 10:43 | |
![]() | Carola har ju predikorätt. Lite väl freaky kanske. www.youtube.com/watc...o5 UsBJ1V4o | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2013-01-20 10:45 | |
![]() | Det här verkar ju då inte vara en skådespelarprestation utan en överlevare från medeltiden. Dessvärre verkar han fortfarande inom pingstkyrkan i Sverige idag. www.youtube.com/watc...-h jpKXskUo | |
| Oskar K - Ej medlem längre | 2013-01-20 10:49 | |
![]() | Jag brukar inte vara med i saamtalet på trådarna, men jag ska göra ett litet inhopp. För det första vet jag inte vad som avses med skådespeleri. En gudstjänst har många moment och vissa av dem kan man kalla för att agera. Det är moment som återkommer varje söndag. Jag är själv inte präst men aktiv i svenska kyrkan sedan länge och har predikat flera gånger. Det är naturligtvis så att det till en del är skådespeleri även då. Man vet hur man fångar intresse, och vet hur man talar på ett sätt som lyfter fram det som man själv tycker är viktigt den text som gäller för dagen. Präst är man om man är vigd till tjänst, oftast i svenka kyrkan men även katolska osv. Det innebär en utbildning på cirka fem år. Pastor har man i frikyrkan, pastor kan egentligen vem som helst kalla sig även om man inte har någon utbildning alls, men de flesta har olika typer av bibelskolor som drivs av de frikyrkor de arbetar i, till ex pingstkyrkan, frälsningsarmen osv. Till sist har jag svårt att tänka mig att några av oss som kallar oss kristna skulle bli kränkta av inläggen hitills, i alla fall inte jag. | |
| kajix | 2013-01-20 10:52 | |
![]() | Skillnaden är att präster är skådisar och pastorer mentalsjuka? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2013-01-20 13:30 | |
![]() | Skönt att se att det finns en tolerans och en kärleksfull inställning hos vissa av de kristna här i tråden. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-01-20 14:16 | |
![]() | jag tror inte att prästerna skådespelar, jag är ganska övertygad om att dom faktiskt tror på vad dom själva predikar. och vari ligger prestationen för utmärkelse då? Att återupprepa sin egna världsbild vecka ut och vecka in? Skådespelare ska känna sig kränkta över den här tråden. Man vinner ingen oscar för att vara sig själv. | |