Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 916 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| frejdsfreya | 2013-01-26 21:02 | |
![]() | Hjälp Lisa att få komma hem! Detta handlar om en familj som jag känner till. En liten flicka såg sin mamma bli mördad av sin pappa när hon var helt liten och har sedan dess bott hos sin mormor och morfar. Läs gärna vad som står och skriv under! www.skrivunder.com/l..._k omma_hem Det som har hänt är så fruktansvärt sorgligt... Jag och min familj och väldigt många på vår lilla ort lider med denna familj. | |
| apbur | 2013-01-26 21:08 | |
![]() | Jag tänker inte skriva under. Inte för att jag inte tycker att det är väldigt beklagligt och tragiskt om det som står stämmer utan för att jag inte kan avgöra om konsekvenserna för flickan blir bättre om socialtjänsten får påtryckningar och tvingas ta ett beslut som kanske inte alls är för flickans bästa. De har tystnadsplikt och kan inte hänga ut orsakerna till deras agerande. Låt de som ingår i det hela få driva sin sak, inte låta människor utan insyn i fallet påverka. | |
| Minta | 2013-01-26 21:15 | |
![]() | Instämmer, vi vet ingenting om socialtjänstens grunder för sitt beslut. Om de placerar henne i ett jourhem måste väl något akut hänt. | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2013-01-26 21:18 | |
![]() | Tycker ärligt talat att det där va ytterst knapphändig info om "fallet". Jag hoppas allt löser sig till det bästa, men skriver inte under. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-26 21:23 | |
![]() | Håller med ovanstående, finns ju många tänkbara förklaringar till vad som hänt; går inte att som utomstående skriva under av annat än blind sympati. | |
| frejdsfreya | 2013-01-26 21:32 | |
![]() | Det som hänt står att läsa i en artikel som finns länkad från samma sida som namninsamlingen. dodadekvinnor.aftonb...ll et-lisa/ Man kan ju inte tvinga någon att skriva under så klart... Men: I artikeln står bland annat: "I flera utredningar får mormor och morfar med beröm godkänt som familjehem. Det understryks att Lisa mår bra, anknytningen är stark, familjen är kärleksfull, ansvarsfull och öppen för kontakt med socialtjänst och barnpsykologer. I hemmet finns ytterligare fyra barn, de lever som syskon. Aftonbladet har läst handlingarna. I sak anmärks att huset är kallt, stökigt och att en av toaletterna saknar tvättfat." Psykologen som stöttat familjen sedan mordet 2009 beskriver den oförberedda flytten som ”…ett gränslöst övergrepp som får betecknas som grund för trauma.” ------------------------- ------------------------- ------------------------- ------- Min dotter var under sin skoltid bästa kompis med en dotter i familjen och jag känner både henne och morföräldrarna. Ja, det är lite stökigt hemma hos dem Och ja, lite kallt.. Liksom i många andra äldre hus. Men alla syskonen och även lilla Lisa är glada och väluppfostrade barn och det är en kärleksfull familj. Min dotter kände sig alltid välkommen hos dem. | |
| okynnespåse - Ej medlem längre | 2013-01-26 21:32 | |
![]() | Varför känns det så osmakligt att sidan är nersmetad med SIBA-reklam? | |
| kajix | 2013-01-26 21:38 | |
![]() | Om det hänt något som verkligen, VERKLIGEN, gör att de beslutat som de beslutat tror jag inte de ger vika för en internetkampanj. Så man kan nog skriva under utan skamkänslor. | |
| apbur | 2013-01-26 21:55 | |
![]() | kajix, det är här det börjar. Facebooksidor. Sen får Janne Josefsson nys om det, mediadrevet börjar och myndigheten som pekas ut har inte en chans att ta sig helskinnade ur det hela. Tror du underskattar det hela. | |
| Minta | 2013-01-26 22:02 | |
![]() | Å andra sidan kan vi aldrig få veta sanningen eftersom sekretess råder. De kan ha fel men sekretessen skyddar även dem. | |
| frejdsfreya | 2013-01-26 22:28 | |
![]() | läs denna artikel: dodadekvinnor.aftonb...ll et-lisa/ Det vore bara bra om det blev mer uppmärksammat i media. I det här fallet är jag rätt övertygad om att den nya utredaren på soc har gjort en stor missbedömning när h*n helt gått emot psykologens rekommendationer. Lisa var trygg hos sina morföräldrar och har levt där i hela sitt liv... Låt henne komma hem! Lider med henne :( | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-26 22:34 | |
![]() | jag förlitar mig på socialtjänsten | |
| bjärt | 2013-01-26 22:55 | |
![]() | Nej! Jag skriver inte på något upprop med så lite info. Jag kan inte bedöma vad som är bäst för den lilla tösen | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-26 22:59 | |
![]() | soc gör alltid det som är bäst för barnet,är dom kanske för gamla för att sköta om henne, det vet vi inget om | |
| apbur | 2013-01-26 23:03 | |
![]() | Den där Mirjam verkar inte jättesmart. Att använda ett uttryck som "blod är tjockare än vatten" i ett sammanhang där fäder som dödat sitt barns mamma men ändå får vårdnaden är väldigt ogenomtänkt. I Sverige har man av tradition låtit de biologiska banden väga tungt i sådana här ärenden. Något som med all rätt många gånger har kritiserats utifrån barnens perspektiv. Klantigt och oupplyst. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-26 23:06 | |
![]() | blod är inte tjockare en vatten | |
| apbur | 2013-01-26 23:07 | |
![]() | Socialtjänsten gör alltid det man tror är bäst för barnen men det råder naturligtvis delade meningar om vad som är det bästa för barnen och man kan inte förneka att de även har andra intressen att ta hänsyn till än barnens. Viktigt att man ifrågasätter vilka rutiner och normer man jobbar efter, inte säkert att det är optimalt som det ser ut nu men att blint skriva under en protestlista utifrån någons ensidiga redogörelse för ett fall är inte så lämpligt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-26 23:09 | |
![]() | håller med dig apbur | |
| le-lou | 2013-01-26 23:23 | |
![]() | Håller med apbur. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-26 23:24 | |
![]() | +1 | |