Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| annakarineli | 2013-01-26 21:34 | |
![]() | Hemelektronikprylar som håller? Finns de? Börjar tröttna på vad som verkar vara "inbyggd" livslängd på hemelektronik. Är det så att tillverkarna verkligen avser att saker inte ska hålla längre än något år och stoppar in haldana komponenter med avsikt att få sälja mera, eller är det helt enkelt så att dagens högteknologiska prylar inte har särskilt lång livslängd? Min knappt fyra år gamla Samsung LCD-tv bestämde sig visst för att gå sönder igår. Datorer och telefoner som havererar efter några års (ofta mycket flitig) användning kan jag till viss del förstå, men saker som en tv eller liknande saker som man ju allt som oftast knappt rör mer än att man byter kanal på...? Börjar tröttna lite på att behöva konsumera saker som jag ändå gör mitt yttersta för att vara rädd om... | |
| dinodog | 2013-01-26 22:38 | |
![]() | Mm jag köpte en hushållsassistent i september. Skulle använda den igår men då fungerande den inte. Så det blir till att packa ner den och åka till affären med den. Har filmat med mobilen för säkerhets skull där man ser att drn inte fungerar. Kan ju vara glapp någonstans. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-26 22:39 | |
![]() | nä dom finns inte | |
| SkySpy_ | 2013-01-26 22:50 | |
![]() | Jag har stereo och tv av märket NAD. Tysk kvallitet kan man nog säga. Stereon är köpt år 97 på hifiklubben. Som ny fortfarande. Man får ifta vad man betalar för inom elektronik. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-26 22:52 | |
![]() | min tv är från 1972 den heter Salora | |
| SkySpy_ | 2013-01-26 22:53 | |
![]() | Har du den som prydnad ttiittii?:) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-26 22:58 | |
![]() | nä den fungerar den är vit och antik,barnen vill ha en platt tv men det kommer jag aldrig att köpa | |
| SkySpy_ | 2013-01-26 23:00 | |
![]() | Bra! Stå på dig. Snart är den så gammal så den stiger i värde istället för sjunker. Kurvan vänder uppåt:) kan ju bli en klok investering. | |
| dinodog | 2013-01-26 23:03 | |
![]() | :-) Hihi SkySpy_ . NAD är fina grejor. Min väninna har en NAD förstärkare och NAD högtalare och en THORENS skivspelare. Nu snackar vi ljud. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-26 23:05 | |
![]() | det står ett par gamla Mellby högtalare här,tror inte tv apparater kommer bli värdefulla någonsin | |
| dinodog | 2013-01-26 23:07 | |
![]() | Åjo det blir snart kult att ha en tjock teve ståendes i något hörn ;-) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-26 23:11 | |
![]() | kanske det,den ska iaf få finnas med till den går sönder | |
| annakarineli | 2013-01-26 23:29 | |
![]() | NAD... Har aldrig hört talas om! Men så är jag inte så intresserad av teknik heller och således inte så insatt. Jag blev rekomenderad en Samsung och tyckte 6000:- räckte för en tv, men så var det visst inte. Vad pratar vi om för prisklass med NAD? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-26 23:31 | |
![]() | köp en tjock tv på loppis för 100 kronor,den hålleer förmodligen i 5 år | |
| Fesebengt2 | 2013-01-26 23:35 | |
![]() | Håller med min OBH nordica Popcorn maskin(big pop) la av för en månad sen, ca 300 spänn. Köpte den för 10 år sedan och har funkat felfritt var enda helg. Men nu la den av. Varför höll inte den i tjugo år? | |
| SkySpy_ | 2013-01-26 23:35 | |
![]() | NAD gör främst förstärkare. De hade ett sammarbete med hifiklubben och tog fram några lcd för några år sedan, men svårt att konkurera med jättar som samsung antar jag. Samsungr ju inte dåliga i sig. Men det är ingen vidare hållbarhet som det verkar. Sen är ljudet på tv rena skräpet. Men skulle rekommendera dig att besöka hifiklubben. Dom har bra experter som är kunniga och har bara bra grejer. Min erfarenhet i alla fall. | |
| carann04 | 2013-01-26 23:35 | |
![]() | Köpte nytt kök för 2 år sedan, allt Elektrolux. Induktionshällen har de lagat en gång, men det hjälpte inte utan de fick byta allt. Fläkten har vi bytt ut delar på, mikron har gått sönder en gång, ugnens gradvisning flippar ur allt som oftast, handtagen på kyl och frys har spruckit... Vi har kompisar som köpte något tyskt märke till sitt kök, samma sak där också... | |
| annakarineli | 2013-01-26 23:42 | |
![]() | Tack för tipset ttittii. Lite för fåfäng för det dock. Jag väljer helst inte en tjock-tv igen. Den senaste jag hade var just en sådan; en tjock begagnad, men när den dog efter ett par år så blev det en vit platt skönhet som smälter in fint i övrig inredning och inte sticker ut så väldigt. Det gör banne mig lite ont i mig att behöva inse att den gått sönder. Jag hade tänkt ha den i många år framöver -trodde jag. :-/ | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-26 23:44 | |
![]() | jag är också fåfäng men inte med tv alla är lika fula | |
| annakarineli | 2013-01-26 23:52 | |
![]() | Tacck för tipset SkySpy! Surfade in på deras sida nu och ser att de ser ut att ha flest Samsung-apparater. Bortsett från den här kraschen så har jag varit väldigt nöjd med min tv. Igår helt plötsligt när jag slog på tv-n så var bilden dock extra svart-gul-röd och lika "seg" som displayen på en kall bilstereo eller telefon typ. Rörelserna hänger kvar på bilden eller hur jag ska säga. Något som har med bilden att göra har helt klart gått sönder. | |