Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 12 |
Mobilspel
| Pågående | 19 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-05 08:54 | |
![]() | snart kommer pansionskuvertet Hur gör du med dina pensionspengar?placerar du dina pensions pengar?eller låter du det bara vara? öppnar du kuvertet eller slänger du det bara? | |
| Bitte - Administratör | 2013-02-05 08:57 | |
![]() | Jag är väldigt aktiv med att placera om mina PPM-pengar och följer dom dagligen på datorn, Visst den kan ju bero på att jag under många år jobbat med ett förmedla en PPM-förvaltningstjänst och sista åren nu jobbat med privat pensionssparande till kunder . Och det är den akriva spararen som får ut mera med att aktivt byta en som staten velat invagga folk i dvs att ligga kvar i 7 AP fonden eller AP7SÅFA som den heter idag Bitte | |
| KjellAnders | 2013-02-05 09:47 | |
![]() | Så aktiv är jag inte men kollar några gånger /mån och byter då det känns rätt.Lyckades byta till räntefond då börsen rasade för några år sedan så då klarade man den största smällen. | |
| Gautama | 2013-02-05 09:49 | |
![]() | Bryr mig inte ett skit, finns ingen i min familj som lever till pension i vilket fall..., bara å köra på när man kan ;-) | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-02-05 14:29 | |
![]() | ppm är ju en så försvinnande liten del av pensionen att det kvittar om man placerar om eller inte. Jag säkrar upp med privat pensionssparande och kör ppm på så hög risk jag kan, så kanske det kan bli nån extra sedel i månaden. det staten gör fel är att lura folk att om dom bara ser efter sin ppm så kommer allt bli bra och pensionen kommer bli skyhög. Det räcker inte. | |
| Giftkremla - Ej medlem längre | 2013-02-05 14:48 | |
![]() | Jag lever här och nu. Blir det något över är det en bonus. | |
| Candino2 | 2013-02-05 15:14 | |
![]() | Det skapar bara stress och oro för ålderdomen | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-02-05 15:18 | |
![]() | Candino... vilket skapar stress och oro för ålderdomen? Vetskapen om att man har ålderdomen säkrad ekonomiskt? Eller vetskapen att man hela tiden har det goda livet bakom sig, och en högst osäker framtid? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-02-05 15:25 | |
![]() | Jag räknar inte med att få något vidare i varken allmän- eller tjänstepension. Så jag löser det privat istället. Att inte tänka på det redan nu känns inte som ett alternativ.. | |
| BlackMirror | 2013-02-05 15:38 | |
![]() | Jag har verkligen noll koll på det där. Och det är heller inte något jag kan prioritera just nu, tyvärr. Men om något år lär jag väl sätta mig in i det där med pensionssparandet... | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2013-02-05 20:50 | |
![]() | Kollar med jämna mellanrum (månatligen). Har allt placerat i högriskfonder, känns som om det inte spelar så stor roll nu när man är 32 år gammal och bara har dryga 50 laxar i ackumulerad premiepension. Började vara aktiv för två år sedan och ökat värdet med ca 20 % sedan dess - men 20 % av 50 laxar blir ynka tiotusen kronor - vad spelar väl de för roll fördelade över tio-tjugo år när man väl blir pensionär? En knapp hundring eller femtiolapp extra i månaden - hurra! | |
| enblommigkat | 2013-02-05 20:55 | |
![]() | Kommer förmodligen inte få någon vidare pension.. Men jag har ett sparkonto som jag ska använda när ja blir pensionär :) sätter in minst 500 kr i månaden :D Så kan ja unna mig ändå om ja blir gammal, å skulle jag inte bli det ärver sonen pengarna! | |
| Lillstölla | 2013-02-05 20:58 | |
![]() | När man är i min sits så kan det verkligen kvitta. De ynka kronorna jag får i det kuvertet kan man lika gärna vara utan. Har privat sparande istället. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-05 21:47 | |
![]() | jag följer också med och ligger bland dom 6000 bästa placerarna i Sverige,är lite stolt | |
| Aquila1 | 2013-02-05 21:50 | |
![]() | <---------------rik som ett troll | |
| limpan__2 | 2013-02-05 21:52 | |
![]() | Hur vet man var på rankingen över bästa placerare man ligger? Och vad avgör placeringen, värdeökningen under ett år? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-05 21:55 | |
![]() | ja, värdeökningen under ett år ,det finns statistik på ppm | |
| limpan__2 | 2013-02-05 22:10 | |
![]() | Okej, bra jobbat. Lyckas man hålla sig där uppe genomgående blir det kanske lite pengar över tid. Men rent generellt känns ppm-systemet som en kostsam liten valfrihetsdetalj utan någon direkt viktig funktion. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2013-02-05 22:19 | |
![]() | Söker efter vilken plats jag ligger på. Första beskedet var: Vi heter inte PPM längre. | |
| Bitte - Administratör | 2013-02-05 22:51 | |
![]() | Pensionsmyndigheten har ingen platsplanering efter hur bra eller dåligt man lyckats med sin placering, det är bara den myndighet som handhar alla våra pensionsärenden www.pensionsmyndigheten.s e/ Bitte | |